|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I mål
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)
Ja, helt enig. Jeg kunne godt trengt info om å trekke fisk, for den skal jo ikke koke nei. Men oppskriften den gang sa meget lite om det |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Hertuginne
|
Stakkars!
![]() |
#46 |
Introvert optimist
|
Nei, sånne ting greier jeg å lage uten oppskrift. Det samme med pannekaker og vafler. Sauser bruker jeg heller ikke oppskrift til som regel.
![]() |
#48 |
Epikur
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Trenger ikke oppskrifter til noe særlig middagsmat, men leser mange mange kokebøker, matblader og titter innom en del nettsteder for inspirasjon. Etterhvert som man øver, vil man huske sånn ca steketid, porsjonsberegning, konsistens og sånt.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Da må jeg fortelle om min snille svigermor.
![]() |
#52 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Nei, gjør ikke det. Det aller, aller meste, inklusive bakst, gjøres på slump. Har smertelig erfart at min kokkelering får best resultat dersom jeg bruker mitt eget skjønn, og ikke følger oppskrifter slavisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
flisespikker
|
Jeg tipper tråden er fra den tiden da vi kranglet om tegnsetting i overskrifter inne på Flisespikkeriet. :nostalgisk:
![]() |
#54 |
Tatt på
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Eggkoker er en genial oppfinnelse for oss som ikke kan å koke egg på gammelmåten. Brun/hvitsaus er etter innfallsmetoden, men titter alltid på "oppskriften" når jeg skal lage havregrøten min enda jeg vet at det skal 1,8 dl melk oppi
![]() |
#55 |
One of These Days
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Bruker mange oppskriftsbøker, jeg. Elsker å eksperimentere med nye oppskrifter og akkurat nå ønsker jeg meg bøkene til Gordon Ramsey. Trenger ikke oppskrift på brød og rundstykker, men det er fryktelig kjekt å lese noen for noen tips inni mellom. Pleier som regel å følge oppskriften første gangen jeg lager en ny rett, også justerer jeg den andre gangen jeg lager den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg har hundreogfjørti kokebøker. I det siste har jeg endelig begynt å bruke dem, så ja - vi bruker en del oppskrifter. Men på mat type poteter, kokte egg, rislapper, pannekaker ol bruker vi ikke oppskrift. Ei heller på oppskrifter vi har brukt mange ganger. Nå for tiden bruker vi oppskrifter ca 3-5 ganger i uka.
![]() |
#57 |
Tankefull
|
Her kom jeg på noe!
![]() |
#58 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg bruker ikke oppskrifter til vanlig hverdagsmat - men skal jeg lage noe spesielt foretrekker jeg å ha oppskrift - iallefall de første gangene.
![]() |
#59 |
Har tro på forbedring
|
I mine øyene er eggkoker det mest unødvendige som kan finnes på et kjøkken. (ananasskjærer er mer anvendelig til og med) - Koker man egg ved at man legger de i kaldt vann og koker opp, sprekker de ikke og blir hardkokte på 10 minutt, smilende på 7 og bløtkokt på 5. sånn ca...
![]() |
#60 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Vår sitronpai stranda på det faktum at ingen av oss visste kva konsistens eggedosisen skulle ha........
![]() |
|
|