Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er Bergans virkelig SÅ bra?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 21:57   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Bergans virkelig SÅ bra?

Skogstad er kjedelig, synes jeg. Både til små og store. Jeg har en überkul og fin Bergansjakke som holder meg varm og god vinterstid.

Gammel 05-09-10, 22:05   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en fire eller fem år gammel Bergans-jakke, som jeg betalte rundt 3000 for da den var ny. Den lekker som en sil nå og duger på ingen måte som regnjakke til og fra jobb. Og ja, den er vasket bare moderat ofte og alltid med impregnering.

Neste gang skal jeg ha noe annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:10   #43
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Bergans er en klasse for seg selv. Har flere jakker, og en utrolig god bukse med plater på knærene som er genialt når man er ute med barn. Manger bare reima plata i rumpen i tillegg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 23:01   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Arc'teryx er langt finere design og lange bedre kvalitet enn Bergans.

Gammel 05-09-10, 23:43   #45
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte en Bergans vinterjakke i fjor. Den kostet 5400 i utgangspunktet men det var flyttesalg så den var nedpriset med 30%. Det jeg ikke så før jeg kom hjem var at den var priset ned to ganger så da ble det en overkommelig pris

Elsker jakka og den har holdt tett i regn, snø og sludd i vinter som var. I tillegg har den holdt meg varm gjennom en vinter med ekstremkulde til nordvestlandet å være. Mannen har Stormberg skalljakke og den har ikke holdt han tørr i samme situasjoner.

Gammel 06-09-10, 00:11   #46
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en dyr Bergansjakke for to år siden. Jeg brukte den en halv sesong før jeg oppdaget at tapen på sømmene løsnet. Jeg klaget og butikken sendte inn jakka og fikset problemet. Jeg fikk den tilbake og brukte den noen få uker før tapene begynte å løsne igjen. I tillegg ble jeg våt på skuldrene når det regnet skikkelig. Jeg klaget på ny og butikken sendte den inn en gang til. Etter noen nye uker, var problemet der på nytt. Da fikk jeg hevet kjøpet og fikk byttet til en annen jakke. Jeg valgte da en Norrøna-jakke i samme prisklasse. Designet er kanskje kjedeligere, men kvaliteten er mye bedre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 00:13   #47
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Arc'teryx er langt finere design og lange bedre kvalitet enn Bergans.

Har også sansen for Tierra

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 00:16   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Bergans Oslo coat. Det jeg liker med den er at jeg kan bruke den både til hverdags og "fest". Har hatt den i 2 år nå og den er mye i bruk. Finnes ikke slitasje.

Men om det er MYE bedre enn noe annet, det kan jeg ikke svare bastant på.

Gammel 06-09-10, 00:19   #49
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha styrt langt unna Stormberg om du vil ha en jakke som varer over tid. I løpet av årene har jeg prøvd mye forskjellig og ble stadig skuffet. Stormbergjakkene hadde dårlige trikk og glidelås.Kjøpte en Bergans Sirdal i fjor høst og det er et av de beste kjøpene jeg har gjort. Maken til finesser og komfort! Dyrt, ja, men jeg angrer ikke.

Gammel 06-09-10, 00:27   #50
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Bergans Svartisen Insulated Lady Jacket, og jeg angrer absolutt ikke på mitt kjøp. Forrige vinter var sinnsykt kald, og jeg var ute flere timer hver dag. Jeg var den eneste på jobb som ikke holdt på å fryse ihjel. Uansett hvor mye det regnet, snødde eller blåste var jeg både varm og tørr. (Må informere om at jeg også hadde Bergans fleecejakke under.)

Gammel 06-09-10, 00:32   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fins den Oslo-coaten fortsatt? Den er så fin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 00:35   #52
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Fins den Oslo-coaten fortsatt? Den er så fin.

Ja, den finnes enda Prøv Anton Sport.

Gammel 06-09-10, 01:33   #53
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Grunnen til at jeg er fornøyd med bergans er at de holder fasongen og stoffet etter årevis med bruk, jeg har en softschell og en dun som er rundt tre fire år nå og ser like ny ut de er svææææææært brukt.

Varm og vind og vanntett er det mye som er som koster mindre.

Jeg synes aikevel over fem tusen er i overkant, men dette er jo tøy man kan kjøpe brukt pga kvalitet da.

Til ungene er det en sånn usikker og kjøpe vekk angsten for å bli oppfattet som andeledes siden vi aldri aldri blir A4( og det er vi jo egentlig glad for) greie- dvs merke vi betaler for selv om det er like gode plagg for dem og da, men den prisen for en eller to sesonger er egentlig bare teit om man ikke har j...lig mye penger da.

Gammel 06-09-10, 02:29   #54
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg har Bergans 71 grader nord jakka og er ikke fornøyd . Den tåler lite . Den nupper lett og ser godt brukt ut etter 9 mnders bruk . Den er også veldig lang i armene og ganske tung i forhold til Arcen min . Arc'teryx ble kjøpt samtidig som første bergans jakka . Jeg har hatt to anatomic lady og har nå svartisen siden 06 og det eneste posetive jeg har å si er at bergans har holdt tørt og har god kundebehandling . Men kvalitet og slitestyrke ikke står i forhold til prisen . Arc'teryx min ble kjøpt samtidig som den første bergansen . Den er blitt brukt masse . Det synes på den men er fortsatt brukbar som et skift . Har akurat hatt den inne hos arc for å feste en tapet løpergang uten at det kostet meg en krone . Kunne jeg velge ville jeg investert i en ny arc .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 09:27   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får prøve meg litt frem tror jeg.
Jeg har ei grå Bergans skibukse med seler (arv etter søs). Men det går sikkert an å bruke et annet merke til den og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 09:28   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den Bergans Oslo Coat er kjempefin, men ikke den type jakke jeg skal ha nå. Jeg har jo Norheim softshell kåpe og Didrikson vinterparkas.

Gammel 06-09-10, 09:36   #57
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nessie: Jeg har villet prøvd stormberg før jeg har kjøpt den. De er ofte litt små i størrelsen. har vært tidligere iallefall.

Gammel 06-09-10, 09:36   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nessie: Jeg har villet prøvd stormberg før jeg har kjøpt den. De er ofte litt små i størrelsen. har vært tidligere iallefall.

Skal teste i dag.

Gammel 06-09-10, 09:42   #59
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp kjøpt Stormberg og er strålende fornøyd. Fint design, god kvalitet (har hatt tidligere også) og bra i pris. Bergans priser seg helt ut av mitt marked.

Gammel 06-09-10, 17:50   #60
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Prøvde denne i dag, Bergans Stranda Lady :

Den likte jeg utrolig godt da. Og den kostet ca 2750 kr.

Og så var jeg på Stormberg og prøvde dette settet:

Jakke 999 kr og bukse 699 kr.

Men var litt usikker på brunt og oransje... så vurderer evt lilla og svart om det blir aktuelt.

Og svart bukse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.