Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 11:13   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg skal innrømme at om folk tar HELT av og begynner å gaule og strippe og spy og bli skikkelig plagsomme, ser jeg litt på klokka og gleder meg til det er over.

Det kan jeg styre meg for, også når jeg drikker alkolhol selv.

Jeg syns ikke det er noe å lage noen sak ut av at folk ikke drikker alkohol, det kan være mange grunner til det og ikke nødvendligvis noe man vil legge ut om til enhver tilfeldig forbipasserende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:31   #2
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg koser meg veldig på fester uten alkohol jeg. Men jeg skal innrømme at om folk tar HELT av og begynner å gaule og strippe og spy og bli skikkelig plagsomme, ser jeg litt på klokka og gleder meg til det er over.

Jupp sånn er jeg og.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:35   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Jeg tenker sånn i forbifarten at det er fordi man, når man er på fest og drikker for å bli brisen, på en måte blottlegger seg litt. Man endrer litt karakter (jeg blir f.eks. veldig pratsom og det er slett ikke alltid det er fornuftig det som kommer ut) og da føles det litt som om de edru er med som observatører, som ikke deler den siden av seg selv. Jeg merker i hvert fall at jeg prøver å skjerpe meg og prate fornuftig med den som sitter og er edru, for jeg liker ikke tanken på at de skal sitte og tenke: Å herregud, Thula, jeg aner ikke hva du sier fordi du snøvler sånn men jeg bare smiler og nikker til du gir opp og går din vei. Og så har man det gjerne fryktelig moro, og synes bittelitt synd på den som tålmodig sitter og venter på at kl skal bli 01 så man kan kjøre fyllikene hjem.

Det er grunnen til at jeg ikke flagger at jeg ikke drikker. Jeg kjøper enten en øl jeg bærer rundt på hele kvelden eller har noe som ligner på øl i glasset.
Jeg fester gjerne til 7 om morgenen når jeg er på div møter, men drikker gjør jeg ikke. Og for å slippe å blir de raringen som observerer, heller enn å delta, så gjør jeg ikke noen stor sak ut av det.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:46   #4
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå innrømmer jeg glatt at jeg ikke har lest hele tråden, men fikk lest mange nok innlegg til å kunne si: Tenk, det finnes faktisk flere som meg/oss! Vi drikker heller ikke. Ingen oh store grunner til det, vi er ikke anti eller noe, vi bare enten ser ikke poenget eller liker ikke. Joda, jeg kan faktisk få ett innfall å prøve meg på ett kvart vinglass på det ene julebordet i året - fordi det virker så koselig å like ett glass vin til maten. Men sånn generelt, nei, drikker ikke. Ja, rusbrus, cider og søte drinker, de smaker godt, men det gjør brus også. Fryktelig vanskelig å forstå dette, for andre; går da vel f.eks ikke an å ha det artig på byn uten å drikke!?! Bare for å gjøre det ekstra ufattelig for folk liker jeg ikke te eller kaffe heller, skummel gjest jeg, kan faktisk ta til takke med vann!

Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:23   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter forresten en del av de som ikke drikker som litt anale, fulle av kontrollbehov, rett og slett. Noen i nær familie er Veldig Totalavholds og det er rett og slett ut fra panikk for å noen sinne miste så mye som et gram kontroll over seg selv og situasjonen. Og jeg kjenner til flere sånne.

I tillegg er avholdsoppførselen trigget av noen få opplevelser i vedkommendes ungdom, der noen drakk seg overstadig beruset. Ergo deles verden inn i Full og Edru, ingenting i mellom, og det snakkes foraktfullt om Fylla. Og alt fra å drikke femlitersdunker med rødssprit til et halvt glass hvitvin dekkes av begrepet Fylla.

Gammel 08-09-10, 09:29   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Forelske meg i en avholdsmann? Nei.

Jøye. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg elsker vin og whisky, men helten er ikke glad i alkohol og drikker stort sett brus. Ikke drikker han kaffe heller, enda så glad jeg er i espressomaskinen min. Jeg syns det er mye verre med folk som ikke klarer drikke uten å bli fulle, enn med folk som er avholds. Det siste påvirker jo ikke meg negativt overhodet, og står egentlig respekt av.

Gammel 08-09-10, 09:47   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg oppfatter forresten en del av de som ikke drikker som litt anale, fulle av kontrollbehov, rett og slett. Noen i nær familie er Veldig Totalavholds og det er rett og slett ut fra panikk for å noen sinne miste så mye som et gram kontroll over seg selv og situasjonen. Og jeg kjenner til flere sånne.

I tillegg er avholdsoppførselen trigget av noen få opplevelser i vedkommendes ungdom, der noen drakk seg overstadig beruset. Ergo deles verden inn i Full og Edru, ingenting i mellom, og det snakkes foraktfullt om Fylla. Og alt fra å drikke femlitersdunker med rødssprit til et halvt glass hvitvin dekkes av begrepet Fylla.

Det er jo selvsagt helt tåpelig. Men det er jo ikke sånn at alle som ikke drikker har et sånt syn på det.

Og så må jeg innrømme at jeg rister på hodet av at noen kan tenke at en person som er avholdsmenneske er uegnet som kjærestemateriell for seg selv. Da syns jeg kanskje det er på tide å revurdere eget forhold til alkohol. En sånn ting kan da umulig være viktig, at om du møter den perfekte partner så gir du opp forholdet før du har begynt pga at han/hun ikke liker smaken av vin. Det blir for rart for meg, altså.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 08-09-10 kl 10:09.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:57   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde kunnet ha en Pepsi Max-drikkende avholdsmann som kjæreste, nei. Jeg er en pasjonert hedonist og det er viktig for meg at den jeg skal dele livet med er glad i god mat, godt drikke, god sex og andre gode ting. Jeg ville jo bare følt meg utilpass og selvbevisst, dersom jeg var den eneste i huset som drakk vin, koste meg med deilig mat, smuget en røyk bak hushjørnet etter leggetid eller skamløst likte sex.

Det blir veldig flaut å være den eneste som forsyner seg, samme hva det er.

Gammel 08-09-10, 09:58   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er jo selvsagt helt tåpelig. Men det er jo ikke sånn at alle som ikke drikker har et sånt syn på det.

Og så må jeg innrømme at jeg rister på hodet av at noen kan tenke at en person som er avholdsmenneske er uegnet som kjærestemateriell. Da syns jeg kanskje det er på tide å revurdere eget forhold til alkohol. En sånn ting kan da umulig være viktig, at om du møter den perfekte partner så gir du opp forholdet før du har begynt pga at han/hun ikke liker smaken av vin. Det blir for rart for meg, altså.

Det var ingen som sa at en avholdsmann var uegnet som kjærestemateriell. Det var noen som sa at det ikke ville passet for seg. Det blir noe veldig annet.

Jeg har tenkt på det der siden jeg leste det. Jeg tror ikke jeg hadde hengt meg opp i det om Drammen viste seg å være avholdsmann. Men jeg vet ikke. Jeg er selvsagt bombesikker på at om han nå fant ut at han ikke gadd røre alkohol mer så ville det ikke spilt noen rolle.

Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:00   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i, i det hele tatt. Ikke har jeg tenkt slik om de som velger å ikke drikke alkohol heller.

Gammel 08-09-10, 11:12   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde kunnet ha en Pepsi Max-drikkende avholdsmann som kjæreste, nei. Jeg er en pasjonert hedonist og det er viktig for meg at den jeg skal dele livet med er glad i god mat, godt drikke, god sex og andre gode ting. Jeg ville jo bare følt meg utilpass og selvbevisst, dersom jeg var den eneste i huset som drakk vin, koste meg med deilig mat, smuget en røyk bak hushjørnet etter leggetid eller skamløst likte sex.

Det blir veldig flaut å være den eneste som forsyner seg, samme hva det er.

Godt sagt.

Gammel 08-09-10, 10:01   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Nå innrømmer jeg glatt at jeg ikke har lest hele tråden, men fikk lest mange nok innlegg til å kunne si: Tenk, det finnes faktisk flere som meg/oss! Vi drikker heller ikke. Ingen oh store grunner til det, vi er ikke anti eller noe, vi bare enten ser ikke poenget eller liker ikke. Joda, jeg kan faktisk få ett innfall å prøve meg på ett kvart vinglass på det ene julebordet i året - fordi det virker så koselig å like ett glass vin til maten. Men sånn generelt, nei, drikker ikke. Ja, rusbrus, cider og søte drinker, de smaker godt, men det gjør brus også. Fryktelig vanskelig å forstå dette, for andre; går da vel f.eks ikke an å ha det artig på byn uten å drikke!?! Bare for å gjøre det ekstra ufattelig for folk liker jeg ikke te eller kaffe heller, skummel gjest jeg, kan faktisk ta til takke med vann!

Samme forholdet har vi til alkohol, altså mannen min og jeg. Han kan to ganger i året, kanskje ta seg et glass øl og jeg et glass vin, men i sosialt selskap kan vi like godt ta en cola. Vi har ikke noe imot alkohol, men vi drikker det vi har lyst på når vi vil. Etter å ha hatt alkoholisme tett på livet tidligere så er jeg glad jeg har en mann som er så avslappet til alkohol.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:02   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker nesten ikke, da jeg
1:liker å kunne kjøre hjem
2: liker smaken av Pepsi Max bedre

Har egentlig ikke fått noen spesielle reaksjoner på det heller, ellers så er det at jeg bare ikke merker det

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:05   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Iset - det er ikke bare "making conversation" da? Som hvis man har noe annet ved seg som folk opplever det som greit å snakke om?

(Også syns jeg du skal dra en breial en jeg da. Si at "Jeg pleier å la være fordi jeg får sånn at jeg må drikke mer og flere dager på rad og husker ikke ting og sånn, så de sa at jeg ikke måtte drikke mer, men tror du det går greit med kanskje bare litt? ")

Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:11   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Iset - det er ikke bare "making conversation" da? Som hvis man har noe annet ved seg som folk opplever det som greit å snakke om?

(Også syns jeg du skal dra en breial en jeg da. Si at "Jeg pleier å la være fordi jeg får sånn at jeg må drikke mer og flere dager på rad og husker ikke ting og sånn, så de sa at jeg ikke måtte drikke mer, men tror du det går greit med kanskje bare litt? ")

Det hadde vært fantastisk å prøvd det.

Og jo, du kan ha rett i at det er for å få igang en samtale, men jeg opplever i hvert fall at endel synes det er helt vilt at jeg ikke LIKER alkohol. Det går liksom bare ikke an å synes brus er bedre. Da er jeg enten 15 år gammel i hodet, eller så har jeg bare ikke funnet Rødvinen enda.

Gammel 07-09-10, 09:06   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er sjokkerende, men det er ikke så vanlig blant de jeg omgås. Jeg har venner som ikke liker øl eller vin, og jeg har venner som ikke drikker alkohol av andre grunner. Vi har det artig sammen uansett, selvfølgelig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:13   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mozell, i øl glass gjør nytten.

Jeg drikker veldig lite, og det er veldig lite jeg liker ( nei, jeg liker ikke vin eller øl)
og tar mye heller en brus. Men i type lag hvor det "forventes" at man drikker så kjøper jeg bare aplemost eller mozell og ber bartender helle i et ølglass. Så slipper man alle spekulasjonene.

Men vennene våre vet at jeg ikke drikker og peser ikke noe med det.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:22   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke veldig glad i alkohol. Dels liker jeg ikke øl, rødvin, sånne søte ting som bailes (?) og andre ting. Dels liker ikke jeg den forandringen mennesker gjennomgår når de drikker. Selv om de ikke blir ekle og ubehagelige. Jeg liker ikke å forandre meg sånn selv. Jeg kan en sjelden gang ta et glass hvitvin, en rusbrus eller cider. Likevel så foretrekker jeg Pepsi max. Opplever sjelden at folk blir sjokkerte over det.

Gammel 07-09-10, 09:24   #19
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange spør hvorfor jeg ikke drikker, når de har fått svaret er det som regel helt greit. Har ikke fått noen sjokkerende blikk for at jeg ikke drikker kaffe heller. Kjenner mange som ikke liker det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:28   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig det er forskjell på å ikke drikke kaffe og ikke drikke alkohol, men folk ser ut til å mene at man burde gå for samme fremgangsmåte for begge deler. Begynn å drikke, så venner man seg til smaken etterhvert. Men hvorfor i alle dager begynne å drikke noe man ikke liker, og klarer seg veldig godt uten?

Svar

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.