Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gikk du på slang da du var liten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gikk du på slang?
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og jeg gjør det den dag i dag 4 2,61%
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og har sluttet med det nå 54 35,29%
Ja, gjorde det et par ganger 63 41,18%
Nei, det gjorde jeg aldri. 23 15,03%
Nei, jeg gjorde det ikke som barn, bare som voksen 2 1,31%
Nei, og jeg pleide å skyte med hagle etter de barna som gjorde slikt 1 0,65%
Ja, og jeg hadde med meg en hel bande og raserte også 1 0,65%
Nei, jeg visste ikke hva det var 0 0%
Ja, alle andre gjorde jo det, så da måtte jeg også 11 7,19%
Makan! Dette var rotete alternativer 6 3,92%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 21:17   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gikk du på slang da du var liten?

Jeg har forsynt meg av andres frukt, noen ganger som ramp, men som oftest fordi det var så fristende.

I dag har jeg invitasjon til å forsyne meg av en kollegas frukthage. Da er det kanskje ikke slang lenger?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:17   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjorde jeg aldri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:24   #3
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg var med noen ganger, men var så redd for å bli tatt at jeg hadde ikke nærver til å være med mange ganger. Foreseten så var det jo forbudt :snusfornuftigsombarn:

Gammel 07-09-10, 21:32   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, en gang. Jeg stjal poteter fra naboens hage. Men så fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg ringte på og ba om unnskyldning og ville levere tilbake potetene. Jeg fikk dem og det ble stekte poteter til middag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:08   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Der jeg vokste opp hadde alle så store hager med masse frukttrær så de fleste var bare glad til for at de ble kvitt litt epler og pærer. Selv om det var litt gru-skummelt om vi ble tatt på fersken fordet. Kjeften vi fikk gikk mest på at vi ikke måtte brekke noen grener.

Gammel 07-09-10, 22:11   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var rett som det var på besøk i nabohager da jeg var liten. Ikke fordi jeg var fruktsugen akkurat, for vi hadde masse frukt og bær i egen hage. Det var vel strengt tatt oftere slik at nabounger var på slang i hagen vår, enn at jeg var på slang.
Pappa brukte å stå oppe på terrassen og kikke ned på de som var nede i hagen vår og forskyne seg. Så hendte det han kom med noen velvalgte fraser om at de måtte være forsiktige med grenene på trærne, og huske å ta med seg noe hjem også.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:15   #7
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jada, både hos oss selv og naboene.
Jeg er vokst opp i en slik Bakkebygrend, der vi var fem gårder på rekke og rad, oss i midten.
Noen hadde pærer, noen epler og plommer. Ikke for å glemme moreller og mainepe.
Var vel ganske så harmløse og de voksne var nok fullstendig klar over dette for vi ble aldri fersket.Vi var veeldig forsiktige slik at vi ikke ødela noen, og stort sett var en av ungene fra de respektive gårdene med på slangen da.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:18   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har forsynt meg av andres frukt, noen ganger som ramp, men som oftest fordi det var så fristende.

Det har jeg faktisk gjort i voksen alder.

Gammel 07-09-10, 22:18   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg gikk på slang noen ganger. Epler og jordbær. Det var mest spennende med jordbær husker jeg, og vi var livredde for å bli tatt.

Oppfordrer ikke mine til å gå slang, og tror ikke de gjør det. Men minsten er truende om noen år, fordi han ELSKER bær og frukt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:24   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Et par ganger, kanskje. Vi flyttet til nytt sted da jeg var 13, og jeg husker jeg var med på slang i en åker (tror det var gulrot). Bonden kom, de andre stakk, men jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så jeg ble tatt. Jeg fikk en skyllebøtte og trusler om at han skulle ringe politiet, men han lot meg gå med det. Jeg var skikkelig flau over hele greia, så det ble ikke noe mer slanging på meg etter det.

Gammel 07-09-10, 22:27   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tuller litt, altså. Jeg forsøker alltid å holde meg unna andres frukter.

Gammel 07-09-10, 22:28   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jada. Jeg skrev det tidligere men det som skjedde var altså at jeg ble identifisert, sladret på, og foreldrene mine kjørte meg til butikken hvor jeg måtte kjøpe en stor pose plommer, ringe på hos offeret, gi de plommene og be om unnskyldning.
Jeg kan ikke huske å ha slanget etter dette. Jeg tror jeg var mellom 10 og 12 år.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:23   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ikke tro alt du hører heller -
det er ikke sant det folk forteller -
at det er jeg som har spist opp Fru Hansens moreller.

For det første - så har jeg ikke gjort det.
For det andre - så var alle morellene borte.
For det tredje var det ingen som så det -
så du skal ikke høre på det!

Dessuten tror jeg jeg hadde fått lov
hvis ikke Fru Hansen lå og sov.

(Fritt etter Inaghs hukommelse av Arild Nyquist.)

Gammel 07-09-10, 23:25   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk ofte på slang som barn/ungdom, men har selvfølgelig sluttet med det nå.

Ungene mine er for små til å gå på slang ennå. Jeg synes det er helt ok å gå på slang, så lenge man ikke snauer trærne for frukt eller knekker greiner og slikt.

Gammel 08-09-10, 00:26   #15
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åja, så absolutt! Hjå lensmannen... Skal det vere, så skal det vere.

Gammel 08-09-10, 00:31   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var aldri på slang, men det kan ha å gjøre med at det ikke fantes frukttrær der jeg vokste opp. Jeg vet at noen av ungene i nabolaget stjal gulrøtter, rabarbra og til og med poteter i hagene til dem som hadde denslags, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang gjorde det.

Gammel 08-09-10, 00:41   #17
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde hagen full av epletrær, men likevel bare måtte vi smake på naboens epler, liksom. Da var vi vel rundt 9-10 år, tenker jeg. Kjeft fikk vi også.

Senere syklet jeg med avisen noen år, og når man sykler rundt i all slags vær og f.eks. blir litt tørst smaker det riktig deilig med sånne skikkelig mørkerøde, runde, ganske små epler med helt hvitt fruktkjøtt.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 00:46   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Åja, mange ganger. Men har sluttet nå da

Hadde en i nabolaget som hadde stor eplehage, og der gikk vi ofte. Halve moroa var vissheten om at mannen ble lynende forbannet om han så oss, og den spenningen det var å løpe fra han og gjemme seg i kornåkeren som lå rett ved eplehagen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 07:45   #19
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi gikk på slang mange ganger, men til slutt fant vi ut at eierne ble mye mer fornøyde dersom vi ringte på og spurte pent. Da fikk vi så mye vi bare orket.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 07:53   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Ja vi gikk på slang mange ganger, men til slutt fant vi ut at eierne ble mye mer fornøyde dersom vi ringte på og spurte pent. Da fikk vi så mye vi bare orket.

Så du mener at du gikk på slang i hovedsak for vinnings skyld?

Vi ba jo også om å få en plomme eller en gulrot hvis vi ville ha det. Men de gangene vi var på slang så var det ikke fordi vi var sultne, liksom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.