Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 22:33   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Vår barnehage har botsystem, den stenger 1700 og vi har fått beskjed om at det betyr at vi skal være innenfor porten senest 1645. Hvor mye det er i bot aner jeg ikke, siden vi alltid henter i god tid før 1600.

Gammel 08-09-10, 22:35   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke botsystem i bhg der jeg jobber. Vi stenger kl 1700 og da låses dørene automatisk. De foreldrene som evt er inne i bygget da må gå ut personalinngangen, noe som er en smule flaut.

Ellers synes jeg kommunikasjon er en fin ting. Om en forelder kommer like før 17 og henter, slik at klokken blir over 17 når de drar, forteller jeg dem at de må komme innen 1650 og gå ut døren innen 1700. Jeg forteller også at min arbeidstid er ferdig kl 1700 og at vi har lønn til da.

Om man aldri sier noe og går og irriterer seg, blir det jo aldri bedre.

Gammel 08-09-10, 22:39   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Vi har ikke botsystem i bhg der jeg jobber. Vi stenger kl 1700 og da låses dørene automatisk. De foreldrene som evt er inne i bygget da må gå ut personalinngangen, noe som er en smule flaut.

Ellers synes jeg kommunikasjon er en fin ting. Om en forelder kommer like før 17 og henter, slik at klokken blir over 17 når de drar, forteller jeg dem at de må komme innen 1650 og gå ut døren innen 1700. Jeg forteller også at min arbeidstid er ferdig kl 1700 og at vi har lønn til da.

Om man aldri sier noe og går og irriterer seg, blir det jo aldri bedre.

Jeg pleier selvsagt å si ifra til de som er notoriske forsentkommere, men noen klarer bare ikke å beregne god nok tid.

(En far svarte meg forøvrig at han ikke hadde noen forståelse for at jeg hadde min arbeidstid, og at siden han ikke bare kunne forlate sin jobb dersom han ikke var helt ferdig, så forventet han det samme av meg)

Gammel 08-09-10, 22:43   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ang overflytting av bhg, så er vel ikke det umulig?
Jeg har mine i bokommune nå. Før jeg fikk plass i bokommunen, søkte jeg i jobbekommunen, siden de har bedre dekning. Så hadde jeg plassen i jobbekommunen mens jeg ventet på plass i bokommunen.

Gammel 08-09-10, 22:41   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer til å bli innført i Bergen kommune, så vidt jeg har fått med meg, og inkluderer også SFO. Barnehage/SFO må jo ut med overtidsbet. for de ansatte som må være igjen, og det er jo for dumt at det at noen kroniske forsentkommere skal føre til at ungene får et dårligere tilbud pga. økonomien.

Gammel 08-09-10, 22:41   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ok med bot. Et tidspunkt må være siste tidspunkt for å hente uansett.

En helt annen ting er at man bør lære seg å regne med kø. Når jeg jobber satser jeg alltid på å få hentet senest 16.15, for da har jeg 45 minutters slingringsmonn dersom noe skjærer seg med toget.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:43   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du tror det er greit å komme tre minutter for sent. Jeg synes botsystem er en helt kurant ordning. Forhåpentligvis går pengene rett i lomma på den ansatte som må jobbe tvungen og ikke planlagt overtid på grunn av deg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:49   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greit at man må betale bot selv om det er kø jeg. Det er jo kjedelig, men noen skal jo betale overtiden til den ansatte? Det er jo ikke kø hele tiden, hvis man stadig kommer for sent på grunn av kø, beregner man konsekvent for liten tid.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:00   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det ikke bot, dessverre. Jeg synes det hadde vært helt fint. For øvrig synes jeg det skal være med barnehagebøter som med parkeringsbøter, er man forsinket spiller det lite rolle hva grunnen er.

Gammel 08-09-10, 23:01   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke du dra fra jobben 5 minutter før da? Slingre litt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:03   #11
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så lenge mine kunder er tidsnok, så kan jeg fint dra 5 min før.
Men det med forsinkelse er en veldig ond sirkel visst

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:04   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble helt sjokkert da ei venninne av meg fortalte at deres SFO stenger kl. 16. Jeg trodde knapt det gikk an, DET er tidlig det?
Jeg hadde forresten ikke klart å komme meg på jobb om jeg ikke var i et forhold. Jeg begynner kl. 7 på tidligvakt og slutter kl. 17 på senvakt, og minsten sin barnehage har åpent fra 7.30 til 16.30. Får håpe jeg ikke blir skilt før minsten begynner på skolen.

Gammel 08-09-10, 23:10   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble helt sjokkert da ei venninne av meg fortalte at deres SFO stenger kl. 16. Jeg trodde knapt det gikk an, DET er tidlig det?
Jeg hadde forresten ikke klart å komme meg på jobb om jeg ikke var i et forhold. Jeg begynner kl. 7 på tidligvakt og slutter kl. 17 på senvakt, og minsten sin barnehage har åpent fra 7.30 til 16.30. Får håpe jeg ikke blir skilt før minsten begynner på skolen.

Jeg måtte gå ned i stilling, da jeg ble alene for å få det til å gå opp.
Jeg jobbet i full stilling enten fra 7.30 eller 8.15 og til 15.30 eller 16.30.
Der poden går ,åpnet barnehagen 7.15 og stengte 16.30. Jeg hadde 15 min kjørevei uten kø, litt lengermed kø.
Det ikke så da måtte jeg redusere stillingen.
16 er veldig tidlig ja.Har en barnehage her som stenger så tidlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:14   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt gjør man det man kan. Redusere stilling hadde vært vår løsning. Slik vi gjorde da vi utsatte det hele et år. Det gikk for oss. Man finner vel en løsning på alt, men 7.30 til 16.30 er ikke lenge, for dem som ikke er to med fleksitid.

Gammel 08-09-10, 23:20   #15
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kuttet ned arbeidstiden min fra 09 - 17 til 16.. Men må nesten ha litt lønn så man greier seg:P

Jeg kunne gå gjennom foreldre kontakten så hun kunne høre med de andre foreldrene om bhg skulle åpne en halvtime senere og holde oppe en halvtime lengere, men det er nok mange som trenger å levere ungene før 07 visst. Så jeg ble nedstemt:P

Det er veldig fint å høre forskjellige meninger om det her merker jeg.. Man ser ting fra litt andre sider

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:23   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ingen anelse hvordan de løser slike problemer i barnehagen vår. Har aldri hentet i nærheten av stengetid.
Men jeg synes det er helt greit med bøter for forsen henting.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:25   #17
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fascineres litt over at mange mener at man ikke skal ha bot hvis "det ikke er ens egen feil" jeg. Jeg mener, hvis det er et uhell, vil det jo ikke skje ofte, og da blir det ikke mange bøter uansett. Og skal den ansatte jobbe gratis bare fordi "det ikke er ens egen feil at en kom for sent?". Det kan jo være at den ansatte skal hente eget barn et eller annet sted. For eksempel. Eller i det hele tatt har et liv .

Gammel 08-09-10, 23:27   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg fascineres litt over at mange mener at man ikke skal ha bot hvis "det ikke er ens egen feil" jeg. Jeg mener, hvis det er et uhell, vil det jo ikke skje ofte, og da blir det ikke mange bøter uansett. Og skal den ansatte jobbe gratis bare fordi "det ikke er ens egen feil at en kom for sent?". Det kan jo være at den ansatte skal hente eget barn et eller annet sted. For eksempel. Eller i det hele tatt har et liv .

Du vet vel at barnehageansatte ikke har noe eget liv.
Den fikk jeg høre engang, da en av foreldrene kom for sent.
Så da trengte han heller ikke å få bot.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:28   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Godt sagt. Det er jo uansett ikke den ansattes feil.

Jeg ser problemet med tidsklemme, og da jeg hadde barnehagebarn og var alene var det mye løping for å rekke det, men det falt meg da aldri inn å løse problemet ved å forvente at de barnehageansatte skulle jobbe gratis og uplanlagt overtid.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:30   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ser problemet med tidsklemme, og da jeg hadde barnehagebarn og var alene var det mye løping for å rekke det, men det falt meg da aldri inn å løse problemet ved å forvente at de barnehageansatte skulle jobbe gratis og uplanlagt overtid.

Nei, nemlig. Selvsagt kan det bli travelt og mye løping som du sier, men det blir jo gjerne travelt og løping for den ansatte av at man selv er for sen også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.