|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen vår er åpen fra 07:30–16:30. Jeg hadde rukket både henting og levering med et nødskrik hvis jeg hadde vært alene og hatt en jobb med fast arbeidstid. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra 07 -17 - men dette er på øvre romerike, og jeg jobber i Oslo.
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nå har vi ikke plass ennå, men av de barnehagene vi har søkt oss til har den ene åpent fra 06.30 til 18.30, resten fra 07.00 til 17.00. For min del går det greit uansett, vår bolig og de fleste barnehagene befinner seg innenfor en radius på maks et par kilometer fra mitt arbeidssted. Mannen derimot pendler en time hver vei og kommer ikke til å rekke verken levering eller henting, bortsett fra i den ene barnehagen. Han har vanligvis fleksibel arbeidstid, men han får uansett ikke både hentet og levert om han skal jobbe full dag. Han jobber allerede en del på kveldstid også, så han kan ikke dele opp dagen mye mer heller.
|
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen til gutta har åpent fra 7-16.30
|
|
|
|
#5 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Det går fint for oss. Barnehagen har åpent fra 07.30 til 17. Jeg jobber 5 minutters gange fra barnehagen, så jeg er heldig stilt i så måte. Mannen bruker 30-40 min til jobb, og vi veksler på å hente og levere.
|
|
|
#6 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vi måtte bytte barnehage nettopp pga. åpningstidene. I fjor gikk begge guttene mine i en barnehage som åpnet 7:30 og stengte 16:30. Det var såvidt det holdt for meg som jobber 8-16, med reisetid som kan inneholde køkjøring osv.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Hadde vi bare hatt barnehagebarn, ville det gått. Barnehagen ligger rett ved begges arbeidsplass og er åpen 07.45–16.30. Men med SFO på toppen går det ikke – den er åpen 07.30–16.30 og ligger ca. en halvtimes reisevei fra barnehagen. Om jeg både leverer og henter, kan jeg i beste fall være på jobb 08.15–15.40.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Jeg aner ikke når de åpner, men de stenger 16.30. Barnehagen ligger 50 meter fra jobben min, så det blir ikke så lange dager på Minsteturbo, heldigvis. |
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?7.30 til 16.30 her, altså 9 timer. Grunnet togtider og reisetid hadde jeg likevel fått 5 minutter for lite på jobb hver dag, utenom sommertiden, så det hadde vel gått akkurat da, opparbeide litt pluss om sommeren og tære på det resten av året. (Og jeg har ikke lang reisetid altså, sammenlignet med mange andre som gjerne skal litt lenger etter de går av toget)
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?SFO syns jeg forøvrig det er mye greiere med - hvis jeg ikke skulle rekke å hente innen stengetid ringer jeg og ber de sende eldste hjemover, så plukker jeg henne opp på veien. Men det er jo kanskje ikke like greit for de som bor på steder med mye trafikk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Har aleneansvaret for barn, og da han giikk i barnehagen var åpningstiden 7:30-16:30. Jeg har hatt 100 % (og til tider litt mer enn 100 % også) jobb hele tiden, og med en veldig fleksibel arbeidsgiver så har det gått helt fint. Hadde jeg ikke hatt muligheten til å jobbe inn tid på kveldstid eller ved langdager i den perioden, så skulle det holdt hardt å ha full jobb for min del. Det hadde sikkert gått, men da med veldig små marginer hver eneste dag.
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?
Den er åpen i 10 timer, det bør de fleste klare. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Den er åpen fra 07:30 til 16:30 og ligger like ved jobben min. Jeg jobber (minst) 40 timers uke og har fleksitid. Det er stort sett alltid jeg som henter og leverer, så det skulle ha gått fint om jeg var alene med de også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpningstiden er 0730 til 1630, og det går greit å bringe og hente de dagene jeg er alene. Det tar ca 5-7 min å sykle fra bhg til jobb. Sambo reiser litt i jobben, men ellers bytter vi på å bringe og hente. Vi har begge relativt fleksible jobber.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Høh, hadde de lagt opp etter mitt arbeid, hadde bhg vært åpen mellom 11 og 21. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpningstiden vår er 07:00 til 16.45, og om det meldes behov åpner de 06:45.
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen er åpen fra kl 6.45-16.15. For min del kunne den gjerne hatt forskjøvet åpningstiden med 30 minutter. Mine barn har sjelden vært først i barnehagen, men er oftere blant de siste som blir hentet (innenfor åpningstiden selvsagt). I høst blir jeg praktiserende alenemor, og det skal gå greit å rekke å får unna både levering, jobbing og henting. Vi bor på et sted med lite reisetid, særlig utenfor bobilsesongen. Jeg har dessuten fleksitid og en haug med timer som må avspaseres før jeg slutter.
|
|
|
#18 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår er open frå 0645 til 1600. Den lar seg forene med vanleg dagtidsarbeid på kontor. Jobbar du i butikk, i barnehage, på SFO eller liknande, fungerer det ikkje. Her er det svært mykje turnusjobbing, både i eldreomsorg, spesialomsorg og i industri, og ein har lenge etterlyst eit utvida barnehagetilbod. Eg er imidlertid litt usikker på korleis det skulle fungert i praksis.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen vår er åpen fra 06.30-17.00, og er fint forenelig med våre arbeidstider. SFO derimot, det er en annen ting. Noen ganger har jeg vakt til 16. Da rekker jeg ikke å hente lillesøster i barnehagen (rett ved jobben) før jeg må hente storebror på andre siden av byen før 16.30. Heldigvis er vi to til å dele på det, så vi tar ofte og leverer og henter hver vår. Men når mannen er borte med jobben sliter jeg veldig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Ja, eg er aleine og jobbe i samme by som vi bor, så for meg går det fint. For pappaen til ungane som jobbe i en anna by går det ikkje.
|
|
![]() |
|
|