|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerEg er no 10 kilo overvektig, og har vore 30 kilo overvektig. Eg kan ikkje huske å ha fått noko kommentarar frå andre enn familie.
|
|
|
|
#42 |
|
Tankefull
|
Sv: Overvektiges erfaringerJah, helsevesenet jah. Jeg glemmer ikke den sykepleieren som sa strengt til meg at det nok var lurt å gå ned i vekt før jeg ble gravid igjen. Midt oppi SA og før utskrapning nr. 2 var det ikke disse ordene jeg helst ville høre.
|
|
|
#44 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Overvektiges erfaringer"Nobody puts Baby in the corner", tenker jeg. Og tar like mye plass uavhengig av kroppsstørrelse. Billedlig talt. I butikker, i jobbsammenheng, i sosiale sammenhenger. Jeg nekter å la meg definere av antall kilo på vekta, og har heller aldri opplevd at mer eller mindre vekt har gjort mer mer eller mindre synlig hverken her eller der.
|
|
|
#45 |
|
ctrl+z
|
Sv: Overvektiges erfaringerFamilie og helse er gjengangere, ja. Og ungenes lekekamerater. Eldste ble fryst ut en stund i første klasse med begrunnelse "for feit mamma". Hun har bein i nesa, altså, så hun skjønte at det selvsagt ikke hadde noe med saken å gjøre. Jeg har også hatt en vikarlege som mente at all trøbbel med bekken skyldes overvekt (snodig at jeg har like store problemer når jeg ikke er overvektig, vel?) og familie selvsagt, som lar det skinne så tydelig gjennom at "du er utenfor trivselsvekta. Et stykke.
|
|
|
#46 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Overvektiges erfaringerBlir litt |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerDet er trist at det skal være "lovlig" å komme med negative kommentarer osv når det er noen som ikke er helt A4. Små kommentarer kan brenne seg fast. Som da mannen til en venninne klappet meg på låret og sa at jeg begynte å bli rund. (Jeg er ikke overvektig, kanskje noen få kilo for mye, men ikke noe stort problem akkurat.) Det er dessverre mye baksnakking om folks utseende, med kommentarer om hvordan den og den ser ut, og at vedkommende burde "gjøre noe med det". |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Audacious
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har vært, og er, overvektig. Jeg har vært noe overvektig helt siden jeg var rundt ti år. Men, det begynner å bli en god del år siden jeg tenkte på overvekten min som et problem i settinger hvor den ikke fysisk faktisk er det - f.eks jobbintervjuer, valg til verv osv., noe jeg dessverre har sett andre her skrive om.
|
|
|
#49 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har aldri opplevd at folk er uhøflig når jeg hadde for mange kilo. Men jeg oppdager at det er langt mer hyggelig og smilende mot meg nå enn før. Men det kan jo være at jeg smiler og er langt mer hyggelig nå enn før også da men allikevel det har jeg merket meg
|
|
|
|
#50 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Overvektiges erfaringerAh- glemte familie, ja.. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Audacious
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg må komme med litt "motvekt"...
|
|
|
#52 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Overvektiges erfaringerAcsa- |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringer
|
|
|
|
#55 |
|
Pauset
|
Sv: Overvektiges erfaringerEn trenger egentlig ikke se lenger enn til Erna Solberg. Hun fikk gjennomgå en periode for at hun var overvektig, og det virket som at det var helt legalt å diskutere dette offentlig. Må ha vært sårende for henne. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Overvektiges erfaringerAh, ja. Jeg glemte jordmora på Ullevål da jeg kom inn for en sjekk pga stikkende smerter i magen da jeg var gravid i uke 29. Hun sa bare at "det var jo ikke rart at jeg hadde vondt, så stor som jeg var!". |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Overvektiges erfaringerHar man mer vondt som gravid når man er overvektig altså?
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Overvektiges erfaringer
|
|
|
#60 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerFått en kommentar, jeg gikk til legen fordi alt jeg spiste gikk rett igjennom og hadde seriøst vondt i magen, hvorpå legen sier at det kanskje ikke er så galt, for "du er jo ikke mager akkurat".
|
![]() |
|
|