|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Gasser er jo utrolig mye spenstigere enn tasser.
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei aldri, ikke engang til min mor.
![]() |
#44 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja, men bare til gode venner som jeg vet syns det er koselig, foreldrene mine og bestemor. Det er ikke så ofte, siden jeg er alene med ungene man-fre, men det skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja det har skjedd, men stort sett hos mine foreldre og svigers. De har det uansett alltid pent og rent og noe å by på |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, jeg ringer alltid først.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Kun til mamma siden eg har inntrykket av at da ikkje er så populært med spontanbesøk. Eg sjølv synest da er heilt topp om da plutselig står folk på trappa, men då går eg ut i fra at dei ikkje forventer eit strøkent hus og 4 retters servering.
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ikke nå lenger. Jeg har forstått at andre synes det er "upassende" eller ubehagelig og jeg har forstått at folk ikke sier i fra hvis det faktisk ikke passer. Før - da jeg kunne dukke opp uanmeldt, spurte jeg alltid om det passet og forventet faktisk et ærlig svar. Det var skikkelig ubehagelig å oppdage at folk ikke svarte ærlig. Derfor sender jeg alltid sms først. Jeg blir selv veldig glad av uanmeldt besøk. Det er noe herlig uformelt over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg tenker ofte at uanmeldte besøk er et fenomen fra en tid da det ikke gikk an å kontakte hverandre for å høre at det var greit. Det sa hvertfall bestemoren min en gang, de måtte enten ha avtalt forrige gang de møttes, og det var av mange årsaker litt styrete eller så måtte det bli å besøke uanmeldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Veldig sjelden, men det er ikke fordi jeg synes det er ufint eller uhyggelig. Jeg gjør det ikke fordi hverdagen er travel, og fordi folk her sørpå er noe mer tight enn det jeg er vant til nordfra.
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Eg forventer ikkje servering om eg kommer på ein halv times varsel heller eg, muligens er eg enkel slik. Ein kopp kaffi er egentlig alt eg trenger. Kanskje derfor eg er så dårlig til å servera gjestene mine og.
![]() |
#55 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#56 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei. Jeg ringer alltid og hører om det passer først. Jeg liker ikke å få uventet besøk og blir like irritert hver gang min bror og damen plutselig står på døren. I en travel hverdag så er det slett ikke alltid det passer med besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, det gjør jeg ikke. Vil gjerne ha besøk da, men helst vite det en halvtime før. Vi får stadig vekk halvveis uanmeldte besøk fra svigers, det er stort sett ok. Men noen ganger passer det egentlig ikke, men jeg får meg ikke til å si at det ikke passer (de kommer gjerne innom mens de venter på neste ferje hjem til der de bor feks). Stort sett blir de sjelden lenge, og krever ikke staselig oppvartning. Men skulle gjerne visst det i god tid når de kommer rundt middagstider. De er helt fornøyd med ymse-middag med litt fiskekaker, litt kylling og litt fiskepinner med poteter og gulrøtter til middag da men det blir jo litt merkelig å servere en sånn blandings fordi vi egentlig ikke hadde nok av noe.
![]() |
#58 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, det skjer sjelden. Har vel droppet innom noen i familien uten forvarsel.
![]() |
#59 |
frakoblet
|
Altså, det er ikke fordi jeg har det rotete eller ikke har noe å by på at jeg ikke liker uanmeldte besøk. Jeg har en travel hverdag og er avhengig av å slappe av når jeg trenger det. Da ønsker jeg ikke være vertinne. Jeg kan jo heller ikke vaske klær eller gjøre husarbeid når jeg har besøk.
Jeg haaater nøding. Ergo nøder jeg ikke mine egne gjester heller.
![]() |
#60 |
I mål
|
Enig med rine. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|