Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-23, 11:42   #581
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.054
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

I dag er det julegrøt med mandel i. Etterpå pynter alle juletreet og huset før vi koser oss med Kvelden før kvelden, julekaker og lefseruller. Vi får flere julegjester i dag som skal bo hos oss og så er det tre stykker til som kommer på selve julaften. Jeg har litt matforberedelser å gjøre i dag, ellers ingenting så det blir tid til hygge og brettspill også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 11:53   #582
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.274
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nå er jeg ferdig med rydding og vask av leiligheten, duker er strøket, og jeg skal bare en liten tur ut og handle det aller siste av mat.
Skal lage panna cotta som blir dessert i morgen, ellers har jeg ingenting mer som skal gjøres i dag.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 12:01   #583
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg sitter og gråter.
Samboeren er på dialyse, men la seg tidlig i går i dårlig form og med halsvondt. På dialysen tok de koronatest, og han har korona.

Dermed kan ikke vi til foreldrene mine i morgen, og vi må plutselig gjøre om på planene. Og jeg er kjempebekymret for at han skal bli skikkelig dårlig og bli innlagt, eller ett eller annet.

Pappa kommer med mat i morgen da. Men det blir en annerledes julaften enn planlagt. Men vi må bare gjøre det beste ut av det.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 12:14   #584
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.022
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Å nei, Serafin! Det var kjipt!

Håper dere får en fin julefeiring når hodet og planene er skrudd om, og krysser fingrene for helsa til samboeren!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 12:24   #585
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har allerede greid å snu om litt, og jul skal det bli, samme pokker.
Men dette var litt det siste vi trengte nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 12:44   #586
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.969
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Så leit, Serafin.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 12:52   #587
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.054
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Så leit Serafin. Krysser fingrene for at han bare får milde symptomer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 14:04   #588
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Åh Serafin, så utrolig leit. Håper inderlig at han får det mildt og at jula blir så bra som mulig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 14:25   #589
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.844
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2023

Så trist, Serafin. Håper han ikke blir så dårlig og at dere andre ikke blir syke. God jul til dere!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 14:29   #590
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.969
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nissegavene er lokalisert.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 14:31   #591
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.816
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nissegaver pakket jeg i går, og mannen fant sekken i dag.

Så falt heldigvis glasset på brillene til mellomste ut i dag, heller enn i morgen (lek i snøen, mistet brillene ) selvsagt ikke det at mannen hadde veldig lyst på senteret i dag. Men tross alt. I dag er se i alle fall åpne.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 15:09   #592
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.154
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nissegaver pakket jeg i går, og mannen fant sekken i dag.

Så falt heldigvis glasset på brillene til mellomste ut i dag, heller enn i morgen (lek i snøen, mistet brillene ) selvsagt ikke det at mannen hadde veldig lyst på senteret i dag. Men tross alt. I dag er se i alle fall åpne.


Trøst: Det var visst ikkje så ille på Moa i dag, så det kan gå meir smooth enn frykta. Håpar det. Men uansett kjedelig å måtte ut i ærend ein ikkje hadde tenkt i utgangspunktet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 15:24   #593
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.154
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Eg ryddar det siste her i sneglefart. Kjenner at eg gler meg til å få fjerna julekalenderane i morgon, no er dei tjafsete.

Treet har kome forholdsvis beint i foten sin, snart blir det pynta med "hummer og kanari", akkurat slik det passar oss. Litt nytt, litt gamalt, mest fint, noko mindre fint. Men alle får viljen sin og minner er minner.

I kjøleskåpet står eit landbrød og godgjer seg. I kveld går det i ovnen, så blir det tapas og kvelden før kvelden på tv. Eg trur kanskje at eine raudvinen eg fekk i bursdagsgåve skal sprettast også.

I år som i fjor og nokre år før det igjen blir det jul på halv åtte her i heimen. To to-lista vart kortare og kortare utover desember, primært fordi eg droppa å gjere ting. Og det er heilt greit. Kolakaker kan ein jo like gjerne bake 2. juledag og julemannane kan alltids bli nyttårsmenn. Det er faktisk ikkje så farlig. Og alt treng ikkje vere bra. Bra nok held plenty.

Akkurat no sit eg i godstolen og drodlar dette, og kjenner at ei jul som ikkje er glansbiletevakker, ei jul som kjem med både kvardagens utfordringar og julas ekstravaganse er ei realistisk jul og den vil bli fin.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:08   #594
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.537
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi har, som lille julaften i 2022 ventet på innstilt ferje. :gahhh: som vi også har gjort lillejulaften i 2023……
Endelig på ferge 2, og snart hjemme hos mamma. Lillesøs må komme med ferge i kveld og krysser fingrene for at den går. Første jul uten mellombror, og han er langt borte da.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:22   #595
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.597
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her har julefreden senket seg. Maten til i morgen er laget, vi har kost oss med pizza og alle fire koser seg i sofaen. I morgen tidlig får vi julebesøk til frokost, og så er vi alene under middagen før det blir sosialt igjen på kvelden.
Blide unger som gleder seg til i morgen og faktisk vil sitte med oss på stua.

God jul, dere.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:37   #596
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.816
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Trøst: Det var visst ikkje så ille på Moa i dag, så det kan gå meir smooth enn frykta. Håpar det. Men uansett kjedelig å måtte ut i ærend ein ikkje hadde tenkt i utgangspunktet.

Det var ikke så ille nei. Og det gikk jo greit å få gjort.

Men klart. Hadde egentlig nok annet å bruke tiden på

Jul skal det nå bli. Det bare skjer litt sakte. Kassene med pynt (utover treet) er ikke kommet opp enda. Dagen har nå gått ganske fort. Menmen. Jul blir det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:42   #597
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.201
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi er bra i rute her, jeg og pappaen min er har vært på en liten shoppingrunde på kiwi og sånt. Mange har vært innom for gavebytting, veldig koselig. Snart er det lasagne og lutefisk, fast tradisjon her.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:43   #598
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.816
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg ryddar det siste her i sneglefart. Kjenner at eg gler meg til å få fjerna julekalenderane i morgon, no er dei tjafsete.

Treet har kome forholdsvis beint i foten sin, snart blir det pynta med "hummer og kanari", akkurat slik det passar oss. Litt nytt, litt gamalt, mest fint, noko mindre fint. Men alle får viljen sin og minner er minner.

I kjøleskåpet står eit landbrød og godgjer seg. I kveld går det i ovnen, så blir det tapas og kvelden før kvelden på tv. Eg trur kanskje at eine raudvinen eg fekk i bursdagsgåve skal sprettast også.

I år som i fjor og nokre år før det igjen blir det jul på halv åtte her i heimen. To to-lista vart kortare og kortare utover desember, primært fordi eg droppa å gjere ting. Og det er heilt greit. Kolakaker kan ein jo like gjerne bake 2. juledag og julemannane kan alltids bli nyttårsmenn. Det er faktisk ikkje så farlig. Og alt treng ikkje vere bra. Bra nok held plenty.

Akkurat no sit eg i godstolen og drodlar dette, og kjenner at ei jul som ikkje er glansbiletevakker, ei jul som kjem med både kvardagens utfordringar og julas ekstravaganse er ei realistisk jul og den vil bli fin.

Jul litt på halv åtte her også. Og nå får vi visst ikke gjester første dag heller, vi tar med oss maten og gavene og bursdagsjenta til mine foreldre og inviteter min bror dit i stedet. Pga mamma sin helse, så vil hun ikke ut denne jula, uvi. Og det går jo greit.

Men det betyr 1) at vi ikke har den utfordringen at grill-elementet på ovnen vår slår ut sikringene i huset og 2) liksom kan senke skuldrene bittelitt ang hvor grundig ryddig den kjellergangen må være, når ingen gjester skal gå gjennom den. Vi fokuserer på stua, det 34 det vi feirer jul.

Tennbrikettene ungene pleier lage i julagave blir nyttårsgave, en romjulsaktivitet å lage dem. Dersom vi lager karameller blir det faktisk kanskje andre juledag eller noe sånn.

Det blir jul likevel. Noen av julekortene våre kommer ikke frem før på nyåret heller. Det ene sikkert nærmere påske, det skal til Grand Canaria. (Post i butikk fyren lurte på om det teller som Europa eller verden. Vel, det burde du vite bedre enn meg, tenkte jeg. Men det tilhører Spania, sa jeg. Han måtte spørre en kollega som svarte det samme. Det tilhører Spania. Det er Europa)

Men, javel. De får få det i januar da. Sånt skjer.

Jul blir det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 17:28   #599
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.054
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Da har vi ankommet riktig hus.
Kom på i går at vi ikke har pyntet og satt opp pepperkakehuset så det får vi gjøre i romjula.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 17:51   #600
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.816
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi skal feire jul hjemme, så jeg tror det er greit om ungene pynter det huset i dag egentlig.....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no