Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 10:00   #581
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, men jeg ber innstendig om at vi ikke lar hatet ta overhånd. For selv om dette her er hinsides, så er det en gal manns verk. Ingen som er riktige i hodet sitt syns det er greit å skyte ned og drepe uskyldige ungdommer. Det er en makaber og ikke minst feig handling.

La oss ikke fylles av hat. La oss fylles av omsorg og omtanke for de som går gjennom dette; ungdommer, pårørende, offer.

Kloke ord.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:01   #582
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

80? Hvordan er det mulig?

Jeg vet ikke om noen andre har skrevet det, men dette har preg av skolemassakre, ikke av terror.

Jeg leste en kommentar på cnn der forfatteren hevder at denne måten å angripe på er en ny "trend" i internasjonal terrorisme pga tilgang på bedre våpen kombinert med at metoden er mer forutsigbar og trygg for gjerningsmennene enn å bygge en bombe.

Gammel 23-07-11, 10:03   #583
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg våknet til dette og er så opprørt at jeg har grått mange tårer. FY FAEN! Jeg har ikke ord for denne grusomheten.

Gammel 23-07-11, 10:04   #584
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi være rause med hverandre - også dem som har behov for å rope og rase, de som er sinte, de som ønsker hevn. Dette er ikke dagen for politisk korrekthet. Vi vet alle hvordan vi skal være, og hvilket samfunn vi ønsker oss - men det er lov til å kjenne på vonde og sinte følelser etter en dag som dette. Kanskje er det brukere her som er direkte berørt av tragedien, mine varmeste tanker går til dere .

Darth er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:05   #585
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

I dag skal vi være rause med hverandre - også dem som har behov for å rope og rase, de som er sinte, de som ønsker hevn. Dette er ikke dagen for politisk korrekthet. Vi vet alle hvordan vi skal være, og hvilket samfunn vi ønsker oss - men det er lov til å kjenne på vonde og sinte følelser etter en dag som dette. Kanskje er det brukere her som er direkte berørt av tragedien, mine varmeste tanker går til dere .

Ja, dette er jeg enig i.

Gammel 23-07-11, 10:05   #586
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt utrolig! Ble lite søvn i natt, og det kjennes rart å skulle feire pappas 60-årsdag i dag. For en tragedie!

Gammel 23-07-11, 10:06   #587
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:06   #588
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det blir jo bare høyere det tallet.
Nå 84.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:06   #589
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal vi være rause med hverandre - også dem som har behov for å rope og rase, de som er sinte, de som ønsker hevn. Dette er ikke dagen for politisk korrekthet. Vi vet alle hvordan vi skal være, og hvilket samfunn vi ønsker oss - men det er lov til å kjenne på vonde og sinte følelser etter en dag som dette. .

Veldig enig, Darth. Folk har forskjellige behov for hvordan de skal bearbeide dette, og alle fortjener raushet for sin måte.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:07   #590
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nå har de bekreftet at det er 84 omkomne på Utøya.

Gammel 23-07-11, 10:07   #591
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Helt enig med deg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:08   #592
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og kusine sitter på verandaen i Spania og bare ser på hverandre mens ungene sitter inne og spiser frokost. Dette er helt utrolig og vanskelig å forstå. Herregud. Det er barn!!!!!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:11   #593
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Uvirkelig og oerhørt tragisk.

kalufs er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:11   #594
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi være rause med hverandre - også dem som har behov for å rope og rase, de som er sinte, de som ønsker hevn. Dette er ikke dagen for politisk korrekthet.

Vet du, jeg er ikke enig. Folk må selvsagt få velge det uttrykket for sorg som de selv ønsker, men jeg vil likevel kraftig oppfordre om å ikke la våre hjerter fylles av ønsker om hat. Det er ikke snakk om å være politisk korrekt. Det er snakk om hvilket samfunn vil ønsker.

En katastrofe har rammet landet. Hvordan vi håndterer denne katastrofen vil være toneangivende for hvordan vi kan unngå flere slike handlinger. Denne gale mannen har vært fylt av et hat så stort at han syns det var OK å drepe rundt hundre mennesker. Vil vi at dette skal gjenta seg?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:13   #595
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Nå har de bekreftet at det er 84 omkomne på Utøya.

Og flere er vel fortsatt savnet...

Jeg er kvalm, og skjelver...

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:14   #596
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt riktig, Darth. Men det kan så lett ta helt av, og vi må prøve å styre klar av mobb-tilstander, selv om vi kjenner på sinne, sorg og avmakt.

Gammel 23-07-11, 10:15   #597
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Kanskje er det brukere her som er direkte berørt av tragedien, mine varmeste tanker går til dere .

Det er vel regelrett sannsynlig at det er noen her.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:15   #598
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Godt at Max Manus slapp å oppleve å være helten til en slik despot.

Despot er nok ikke riktig ord, men det er vel trangen til makt som nok driver slike. At han lot seg ta tyder jo på at han ønsket å se den smerten har forårsaket.

Slikt hat bør ikke møtes med mere hat. Jeg har nesten lyst til å dra en tur til Stiklestad nå. Det var i dag disse nasjonalisene hadde tenkt å demonstrere, eller?

Maz er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:19   #599
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gårsdagens hendelser er jo nettopp resultat av at en person har dyrket hatet. Følelser som sinne, frustrasjon, sorg og redsel; ja. Hat; nei.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:21   #600
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kloke ord Lille Meg, Niobe og HV. Man kan rase, men smitteeffekten av hat er så stor, og det hjelper ingen. Men jeg vet ikke hvordan vi kan gå tilbake til et normalt samfunn igjen etter dette.

Jeg syns det er viktig at dette også blir beskrevet som terror. Det er ikke bare terror når det er islamister. Islamistiske terrorister er også klin, hakke gale.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.