Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 18:29   #581
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nå har jeg fått tak i garn for å starte på teppet, og så er sidene til Garnstudio nede så jeg ikke får tak i mønsteret. Guri så sur jeg er på meg selv som ikke trykket på print da jeg var inne på mønsteret på jobb tidligere i dag.

Gammel 03-02-12, 18:57   #582
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nå har jeg fått tak i garn for å starte på teppet, og så er sidene til Garnstudio nede så jeg ikke får tak i mønsteret. Guri så sur jeg er på meg selv som ikke trykket på print da jeg var inne på mønsteret på jobb tidligere i dag.

Jeg har prøvd å komme meg inn der i et par timer nå jeg også. Har vært å handlet drops garn i dag, og vil inn for å finne oppskrift.

Fant forresten ut at garnbutikken et par hundre meter fra meg forhandler kun Drops garn. Hun har åpent fredager bare da. Men da fra 10-20. Svigermor var med og kjøpte garn til genser til pompen.

Gammel 03-02-12, 19:32   #583
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker nå på en bestilling fra en kollega, Fanagenser med rundfelling.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-02-12, 20:30   #584
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den var fin, amylin.

Gammel 03-02-12, 21:07   #585
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fin, amylin.

Garnstudio er enda ikke oppe - enn hvis sida ikke kommer tilbake før over helga!

Gammel 03-02-12, 21:25   #586
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan søke etter cache-utgaven på google

Jeg aner jo ikke om det er dette da, jeg søkte bare etter sikksakkteppe heklet drops, men kanskje du har andre søkeord som funker?

STRIPER:
Hele teppet hekles med 2 tråder i striper slik:
2 rader mellom rosa, 4 rader natur,
2 rader cerise, 1 rad mørk rosa,
3 rader natur, 2 rader mørk rosa,
1 rad lys rosa, 2 rader mellom rosa,
3 rader natur, 3 rader cerise,
2 rader lys rosa, 4 rader natur,
2 rader mørk rosa, 3 rader mellom rosa,
2 rader natur, 1 rad cerise,
2 rader mørk rosa, 3 rader natur,
2 rader mellom rosa, 1 rad lys rosa,
3 rader mørk rosa, 5 rader natur,
2 rader cerise, 1 rad mørk rosa,
2 rader natur = totalt 58 rader .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TEPPE:
Hekle 198-226 LØSE lm (inkl 3 lm til å snu med) med 2 tråder mellom rosa på nål 5.
1.RAD: 1 st i 4. lm fra nåla, 1 st i hver av de 10 neste lm, * hopp over 4 lm, 1 st i hver av de 12 neste lm, 3 lm, 1 st i hver av de 12 neste lm *, gjenta fra *-* totalt 6-7 ganger, hopp over 4 lm, 1 st i hver av de siste 12 lm = 168-192 st.
2.RAD: 3 lm, 1 st i første st, 2 st i neste st, 1 st i hver av de 8 neste st, * hopp over 4 st, 1 st i hver av de 10 neste st, 2 st om lm-buen, 3 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de 10 neste st *, gjenta fra *-* totalt 6-7 ganger, hopp over 4 st, avslutt med 1 st i hver av de 8 neste st og 2 st i hver av de 2 siste st = 168-192 st.
Gjenta 2.rad oppover til stripene er heklet ferdig, teppet måler da ca 83 cm i lengden.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 03-02-12, 22:18   #587
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Er ikke det, m^2, men det var en god ide, jeg skal prøve.

Gammel 04-02-12, 10:42   #588
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Puh, da er Garnstudio sine sider endelig oppe, så nå skal jeg snart - klok av skade - skrive ut mønsteret og så begynne på teppet. (Jeg fant en bufret versjon i går, men visningsbildet gikk ikke langt nok ned til at faktisk så hva jeg skulle gjøre; det viste mest garnforbruk o.l. - i feil farger.)

Gammel 04-02-12, 11:16   #589
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var utrolig fin amylin.

Jeg strikker fremdeles Pippigensere. Når de skal være i størrelse 8 og 10 år, strikkes frem og tilbake og har store mønstre som skal broderes i maskesting, så tar de utrolig lang tid.

Men etterpå skal jeg strikke babytøy til etterlengtede babyer og det gleder jeg meg til.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 04-02-12, 11:20   #590
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal hekle meg en genser. Skal gjøre den litt oversized og litt lenger enn denne. Blir i lys beige.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-02-12, 19:19   #591
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Takker! Strikker den i beige og mørk lilla alpakka.

Klarer selvfølgelig ikke bare holde på med en ting av gangen, så her går det også i hekla teppe.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 04-02-12, 20:01   #592
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Kjempefin! Når du finner det ut, kan du dele med oss hvor mye garn og hvilket hefte mønsteret står i?

Ser ut som oppskriften kan være fra boka som står der på bildet; Retromasker.

Fine farger på genseren.

Gammel 04-02-12, 20:51   #593
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er genseren til minste tispa vår, den mangler bare ben foran, så er den ferdig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_7604 (200x134).jpg (64,1 KB, 15 visninger)
Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-02-12, 01:47   #594
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Genser til en telyslykt.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 05-02-12, 02:06   #595
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Begynte, og ble nesten ferdig med Artig Skrue-hettelue fra Pickles. Har 5 cm igjen, pluss ribbekanten rundt ansiktet.

Gammel 05-02-12, 16:50   #596
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden må jeg følge. Strikker ikke selv men har endelig funnet noen som tar på seg strikkeoppdrag.

Gammel 05-02-12, 18:08   #597
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker Vor-sokker i Regia Kaffe Fassett. Og stripeskjerf i Viking Odin. Det siste er ikke like moro som når jeg strikket i Noro Kureyon-garn, for jeg ser hele tiden hvilken forskjell det er i kvaliteten på garnet. Må altså få tak i mer NKgarn sånn at jeg får erstattet det skjerfet jeg mistet.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 05-02-12, 18:23   #598
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med hundegenseren og har nå en klut på pinnene.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-02-12, 18:25   #599
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker dere lang tid på en genser?

Strikker Marius tunika og er lei etter 3 dager.
Nesten så jeg gleder meg til noe mønster. *blå og blått så langt øyet kan se*

Gammel 06-02-12, 01:29   #600
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor er ikke jeg med her? Har nå lest igjennom hele denne tråden og blitt veldig inspirert! Holder på med en jakke til meg selv i lilla mohairaktig garn, som må bli ferdig i god tid før jeg blir 40 og flagrende lilladame... Men jeg liker å ha noen småprosjekt innimellom, så det blir vel et sokkepar ganske snart. Takk for inspirasjon!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.