|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#581 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Lussekatter bakt og pepperkakedeig ligger og godgjør seg i kjøleskapet. Tror jeg baker dem ut på torsdag eller fredag når jeg uansett må lage kake som vi skal ha med på julefesten til taekwondo-klubben. Og så er jeg litt ekstra glad siden jeg vant i en av julekalenderene på nett jeg deltar på.
![]() |
#582 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2016I dag har jeg begynt på handleliste av mat til jul, skrevet en liste over andre ting som skal kjøpes inn og bakt julebrød. Har en plan om å få laget sarah bernard i langpanne i kveld også. Mangler litt, men føler jeg er i rute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Juletråden 2016
Den blir ganske hard, men hvis du dytter massen godt sammen i forma før du har sjokolade over, skal den ikke smuldre så mye. Litt smuldring når du deler den opp, bare.
![]() |
#584 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Da høres det ut som det ble riktig.
![]() |
#585 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2016Da har jeg fått vært med på 2 juleavslutninger og Lucia alene på 2dager.
![]() |
#586 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2016I dag har jeg vært innom bondens marked, og fikk kjøpt en bit sylte, en bit kalverull, en bit badsturøkt elgkjøtt, noen leiver med potetlefse og to ulike typer sild. Så fikk jeg kjøpt to gaver til i løpet av lunsjen, og når mannen nå har dratt for å kjøpe en til, så mangler jeg bare en liten gave til, på det som skal sendes. Den som mangler er til min svoger, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpe til han. Men uansett hva det blir så må det fikses i løpet av morgendagen, så pakken kan sendes.
![]() |
#587 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble faktisk litt stressa da jeg leste dette før i dag. Ikke ferdig. Langt fra ferdig. Men snart ferdig med rettebunkene, det er da noe.
![]() |
#588 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Handlet 10 gaver, mangler litt til ungene og mine foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016Nå har jeg skrevet sånn ca. 35 julekort og har 20 igjen eller noe. Her går det unna!
![]() |
#590 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julekort, ja! De må jeg gudskjelov ikke skrive, men hente på posten og sende videre rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2016Gir dere julegave til de ansatte i barnehagen, og i såfall hva? Barnehagen vår er liten og de ansatte har ikke eget pauserom, men spiser lunsjen sin sammen med barna, så noen fellesgave som en konfekteske på deling e.l. fungerer ikke.
![]() |
#592 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg pleide å kjøpe noe til de ansatte i bhg, ja. Det ble ofte julekaffe og sjokolade. Husker også jeg kjøpte noe fra Body Shop en gang.
![]() |
#593 |
Dig for victory!
|
![]() |
![]() |
#594 |
Unik
|
![]() Sv: Juletråden 2016Fekk kjøpt dei første gåvene i dag. Og her blir det ikkje julekort i år. I år gjer eg berre det eg har lyst til. (og orker)
![]() |
#595 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg vil ikke stresse noen. Huff, jeg blir stressa selv når jeg leser om alle som er så tidlig ute. Ikke minst blir jeg stressa når noen maser om at de er sent ute og så synes jeg de er tidlig ute. og så blir jeg en sånn selv.
![]() |
#596 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletråden 2016Ferdig. Med alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2016Så og si ferdig. Har til og med sendt opp mat og drikke - det med holdbarhetsdato litt fram i tid - til hytta. Pluss de fleste gavene. Har egentlig bare kose-aktiviteter igjen; bake biscotti, lage vennepakker av appelsinlikør, karamell- og sjokoladefudge, brente mandler og chili jam. Jeg har veldig god tid til det som gjenstår, tar juleferie på fredag og drar til fjells rundt den 20. Så blir det et par rolige dager på hytta før resten av gjengen kommer den 23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg er så slapp og uinspirert på grunn av en betennelse i tannroten som jeg har hatt i flere måneder. Sukk. Den sitter på en rotfylt tann, derfor har jeg ikke hatt vondt, men rotet meg endelig til tannlegen med kulen i tannkjøttet. Immunforsvaret jobber og jobber med den. Operasjon i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2016Det høres veldig koselig ut Retz.
![]() |
|
|