|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#582 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Det finnes flere ligende slike brukthandler som Polyanna viser til, bla. Loppo, Din Handel osv. De er slik at de som selger leier seg en stand per uke for sine ting og betaler leie/ kommisjon - primærfordelen for klær er at de gjerne har prøverom så man kan prøve klærne (de selger alt mulig annet også, det kommer jo an på hva selgeren vil selge). Synes det er helt genialt å kunne prøve klær på et "nøytralt" sted. Å trope opp hjemme hos noen og kanskje måtte si at "nei takk, det var ikke helt det jeg så for meg", det er litt kleint. Så det synes jeg er en kjempefordel med slike butikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Kjøpte bruktbil for et par uker siden. I sommer skal jeg gjennomgå det jeg har som jeg ikke bruker og selge/gi bort
![]() |
#584 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Jeg fikk kjøpt drømmelampa mi pent brukt her om dagen. Den store gule gulvlampa fra Kremmerhuset som ser ut som en skrivebordslampe vi hadde i gamledager. Elsker den! Hadde nettopp kjøpt en annen brukt lampe like før annonsen for den gule kom, så nå har jeg to som er tiltenkt samme plassen.
![]() |
#585 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Mine tidligere favorittsandaler (svarte skinnsandaler, litt chunky platå, med rem rundt ankelen), limt en rekke ganger, avgikk offisielt ved døden etter sist jobbfest. Nå har jeg endelig funnet en erstatter, på 'tise. Ikke akkurat lik, men samme stil, jeg fikk dem i dag og de er kjempekule og kjempegode å gå i!
![]() |
#586 |
Licence to thrill
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Var på en sånn bruktbutikk hvor private leier stands og selger tingene sine og kom ut med litt klær. I helgen blir det antakelig litt møbelkjøp til studenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Jeg kjøpte nylig en ubrukt Fitline yoghurt maker. Nå blir det enklere å lage yoghurt. Hvis den fungerer like bra som den jeg hadde i England da. Det vil vise seg i morgen!
![]() |
#588 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Årets aller beste bruktkjøp er den gamle kirkebenken lillesøs og jeg kjøpte til det nyrenoverte kjøkkenet på familiehytta.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Jeg har 38 aktive annonser på finn og da har jeg ikke lagt ut noen klær ennå... Kjøpt akkurat et skjørt i leopardprint på finn, prøver å venne meg til å ha på meg leopardprint....
![]() |
#590 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)
Jeg lurer på om den fungerte slik du ønsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Det gjorde den, det ble yoghurt.
![]() |
#592 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Venter på et nett fra Tise.
![]() |
#593 |
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Vi har kjøpt nye skap til stua nå i sommer. Liatorp skap, med glassdører. Og når jeg ser meg rundt på stua så oppdager jeg at det eneste vi har som er kjøpt nytt er tvn, og tv-benken samboeren hadde med seg.
![]() |
![]() |
#594 |
heimføing
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)
Dette må du vise bilde av, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Jeg har solgt en del barneklær på Finn i det siste, men litt overrasket over hvor tungsolgt det er. Det er hele, rene og fine barneklær hvor jeg samler alt jeg har av en størrelse i en pakke og selger til en pris som tilsvarer under 10 kr per plagg (og det er da inkludert ull, vinterjakker o.l.) og likevel tar det alltid lang tid før de blir solgt. Jeg la ut to klespakker denne uken som jeg har prøvd å selge to ganger tidligere uten hell og plutselig var det to selgere så det var godt å få ut av huset.
![]() |
#596 |
Licence to thrill
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Som -ea- - leide varebil på Getaround og brukte en dag-ish på å kjøre rundt og få bruktmøbler på Finn til studenthybel. Det var åpenbart utflyttingshelg for mange studenter, så flere steder fikk vi nesten dyttet på oss gratis småmøbler osv. så de fikk tømt før utvask. Supplerte på IKEA. Ble veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Ovalt spisebord fra Skovby på Finn. Og en dressjakke, men litt løs modell med knytting fra Undorn kjøpt på Tise. Begge vanskelig å finne. Har også solgt i sommer.
![]() |
#598 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Lagt ut bukse, jakke og dunvest i dag. Haster ikke med å få solgt.
![]() |
#599 |
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Vi skal flytte og selger unna en del som har samlet seg opp i løpet av de 20 årene vi har bodd i samme leilighet. Nå har det åpnet en sånn loppe-butikk i nærheten der vi kan leie hylle og legge ut ting til salgs selv, så den skal vi benytte oss av. Veldig ok konsept (om vi bare får solgt noe da). Vi pleier alltid å svinge innom den type loppis i Danmark når vi er på ferie, og minste har kjøpt en hel del klær der.
02 10 Sist redigert av Fluke : 12-08-24 kl 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
|
![]() Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)Jeg kom hjem i dag med tre historiebøker i gotisk skrift, fra 1800-tallet. Oh lykke!! Om jeg noen gang får lest de, det er nå så. Men bare elsker slike gamle bøker. Og kan være interessant og se hva de skriver om forskjellige ting, vs det som står i bøkene nå.
![]() |
![]() |
|
|