Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-21, 19:29   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Må bruke utvidet søk ja.

Gammel 18-11-21, 20:21   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Må bruke utvidet søk ja.

Jeg trenger ikke det. Har iPhone og bruker Safari.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 20:34   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har Android. Må bruke utvidet søk på den jeg har nå og den forrige som også var Android. Bruker Chrome og har ikke endret på det heller. Men har heller ikke forsøkt noe annet kom jeg på nå.
Husker ikke når det plutselig ikke funka lenger.

Sist redigert av star : 18-11-21 kl 21:22.
star er ikke aktiv  
Gammel 18-11-21, 21:19   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar! Det visste jeg ikke. Men nå husker jeg jo ikke hva jeg skulle søke etter.

Gammel 18-11-21, 23:31   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for tipset. Fikk det endelig til. Har irritert meg veldig for er mest på nett på telefonen.

Er så lettet og glad, sønnen har kjørt opp i dag og har bestått. Visste det egentlig. Han er så trygg og flink til å kjøre her i Oslo og i bygatene. Stolt mor.
Nå er det snart fagbrev på han også.

Gammel 19-11-21, 00:05   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for tipset. Fikk det endelig til. Har irritert meg veldig for er mest på nett på telefonen.

Er så lettet og glad, sønnen har kjørt opp i dag og har bestått. Visste det egentlig. Han er så trygg og flink til å kjøre her i Oslo og i bygatene. Stolt mor.
Nå er det snart fagbrev på han også.

Gratulerer!

Gammel 18-11-21, 23:39   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer til sønnen din, Gina, så flott!

Gammel 18-11-21, 23:43   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Folk som ikke svarer på Finn. Og da tenker jeg ikke første gang, men når man har en samtale.

Gammel 19-11-21, 00:03   #9
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Folk som ikke svarer på Finn. Og da tenker jeg ikke første gang, men når man har en samtale.

Irriterende!

Gammel 19-11-21, 09:08   #10
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag kom denne meldingen på fb opp som «minne»

Skrevet på denne dag i 2014.

Nå har jeg hatt siste samtale med legen her som min behandler, der er litt trist fordi hun var en god behandler som forsto meg godt i motsetning til alle andre jeg har vert borti her i psyk verden..
Jeg spurte om jeg er frisk nok til engelsvoll nå og hun sa at engelsvoll kan ha nokså syke pasienter bare ikke utagering, store uro perioder og selvskading.
Så de kravene fyller jeg så da er det bare å vente på plass siden jeg ikke har hatt det på flere mnd nå!

-

Hadde jeg bare vist hva jeg hadde i vente der ute..
Det var faktisk såpass ille der ute de årene jeg var der ute at jeg har glemt det (uten å ville..) pgs behandlingen jeg ble utsatt for.
Det var ikke bra det som skjedde på psyk før dette, men det husker jeg vertfall!
Men Engelsvoll, det husker jeg ikke. Det er nokså godt gjort å faktisk glemme hvordan glemme hvordan en bygning man har bodd i senest i 2017 så ut.. eller for min del noe av der rareste - hvordan gjorde de det med mat? Jeg vet de bakte ferske rundstykker hver dag? Hva fikk jeg av mat? Jeg har multippel mat intoleranse og svært sensitiv cøliaki. Hva fikk jeg?
I følge et notat så har jeg vert «oppi» 64 kg. Når jeg kom til dps etter jeg kom til Engelsvoll veide jeg under 50. Det er nokså mye nedgang, jeg er 165 høy.
Jeg husker ikke hva behandleren min der het! Vi skrev en voldsoffererstatning men aner ikke hva jeg skrev! Jeg ringte nylig kontoret for å få kopi - de at jeg hadde to hos de. Jeg bare, eh åja eh kan jeg få begge?
Jeg husker jeg fikk beskjed om å ta meg sammen om å være i stuen men jeg ville ha vekk viftelyden fordi den gjorde vondt i ørene (sanseforstyrrelse - autisme). Fikk beskjed om å skjerpe meg å tilpasse meg.. noe jeg ikke klarer..
Det aller aller meste er helt borte.
Og det skremmer meg faktisk ganske mye..

Så kan jef Forøvrig legge til at den behandleren jeg skrev om som forsto meg i 2014 nå har gått helt i mot meg (som de aller fleste andre jeg møter, de er snille i starten. Så forstår de meg ikke og går i mot meg..). Nå jobber hun på annen avd på psyk. Denne avd blir sett på som den verste på psyk. Og det er den, uten unntak. Hun er for opphengt i en spesifikk problematikk og at alle nå skal behandles likt. Det er bare at DEN fungerer ikke på meg. Så det hsr jo gått i lås der også.

Heldigvis så skal jeg ikke tilbake på psyk nå. Jeg vet jeg har sagt det før. Men nå skal jeg faktisk klare meg.

Dettte «minne» på fb dukket bare opp på litt feil tidspunkt..
Jeg sov faktisk godt i natt og våknet ikke før 07:40. På en dag jeg godt kunne våknet tidligere fordi jeg må gjennom faste morgen ritualer (tvang..) ellers så går alt galt. Høres kanskje tåpelig men jeg har egne rutiner på dag. Disse er fulgt hver dag. Og det er sånn.

I dag må jeg derimot prøve å få gjort dette, OG spise OG lufte hunden før jeg skal ta bussen til fysio tidlig. Så jeg er spent på om jeg rekker alt.. må nok droppe noe..

Gammel 19-11-21, 09:45   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Tredje runde med forkjølelse siden midten av oktober. Har nesten ikke vært på jobb, og vil spy av hele familien min. Babyen er syk, samboer i permisjon.
På toppen skriker babyen hver gang hun ser meg og vil bare til pappa. Jeg er sliten og kjørt og har store problemer med å tenke rasjonelt på avvisningen.
Jeg drømmer om et 9 måneders world cruice, helt alene!
Jeg går helt i oppløsning snart.

Gammel 19-11-21, 10:00   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som en skikkelig vond situasjon å være i, Pasta!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 19-11-21 kl 12:07. Årsak: Fjernet sitat
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 11:10   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Pasta.

I småbarnsperioden så var min største og beste dagdrøm at jeg hadde en lydisolert og ren leilighet i hagen, helt for meg selv!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 09:47   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

på Pasta.

Gammel 19-11-21, 11:16   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Pasta!

Jeg husker jeg gikk forbi t-banestasjonen en dag i den verste tåka, og tenkte "tenk om jeg bare går på den. Tar den til Oslo S. Setter meg på et tog og bare reiser og reiser og reiser så lenge kortet har penger?"

Det blir bedre.

Gammel 21-11-21, 13:33   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

På 10. klasses foreldremøte blir skoleball nevnt. Det oppfordres til måtehold og selskapskjoler. Jeg tenker jippi og bestiller tre selskapskjoler fra Zalando til prøving, alle blir avvist, det skal være ballkjole og det heter ball sier jentungen. Og nå tror jeg jentungen har helt rett. På skolens og områdets Facebook-sider inviteres det til ballkjolesalg på skolen, med en nabobutikkens vintageskatter fra Paris, Roma og København. Hilsen ballkjolekomiteen/FAU. :herskullværtgrønnspyemoji:. Ja, og 500,- pr unge ved påmelding.

Gammel 21-11-21, 13:40   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Forbannedes innpakningspapir som revner for et godt ord!

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 21-11-21, 14:17   #18
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

På 10. klasses foreldremøte blir skoleball nevnt. Det oppfordres til måtehold og selskapskjoler. Jeg tenker jippi og bestiller tre selskapskjoler fra Zalando til prøving, alle blir avvist, det skal være ballkjole og det heter ball sier jentungen. Og nå tror jeg jentungen har helt rett. På skolens og områdets Facebook-sider inviteres det til ballkjolesalg på skolen, med en nabobutikkens vintageskatter fra Paris, Roma og København. Hilsen ballkjolekomiteen/FAU. :herskullværtgrønnspyemoji:. Ja, og 500,- pr unge ved påmelding.

Det synes jeg du skal løfte til KFU.

Gammel 21-11-21, 18:09   #19
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Høyner med kr 650 hos oss. På byens beste selskapslokale. Jeg skjønner ikke hensikten. Vi i turkomiteen har planer om dugnad for å tjene inn penger for hele klassen.

Gammel 22-11-21, 10:07   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Høyner med kr 650 hos oss. På byens beste selskapslokale. Jeg skjønner ikke hensikten. Vi i turkomiteen har planer om dugnad for å tjene inn penger for hele klassen.

Her med tvillinger hadde dette blitt 1300 kroner bare for inngang, og evt kjole i tillegg, sånn rett før jula, med alt annet som skal kjøpes. Virkelig ikke greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.