|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Safran. Her ser det ut til at de har det https://inspirasjon.no/mummi/6412612...gaAunYEALw_wcB |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg er på den 3. Moby sweateren, og jeg må innrømme at etter 2 barnegensere ble det genser til meg selv i Peer gynt tweed og mandel silk mohair.
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg holder på med November cardigan av petite knit. Lærer meg patentstrikk on the go. Lovende resultat så langt. |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikket ferdig Hennie jakke fra Sandnes Garn i går, og ble veldig fornøyd med den.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har massevis av garnrester av alle mulige slag. Jeg kjøper bare garn tenkt for helt spesifikke prosjekter, men jeg sitter alltid igjen med 1-2 nøster til overs etter å ha strikket noe. Det er skikkelig irriterende og det er ganske begrenset hva man kan gjøre med så lite garn (og også begrenset hvor mange luer og andre småplagg en vanlig familie trenger, datteren min alene veksler allerede mellom fem mammastrikkede restegarnsluer
#7 |
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?
Tror det kan bli fint! Jeg lagde en Aros på samme måte, fordi jeg kler den type skulder bedre enn raglan.
#8 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Ullshorts til meg selv. Fryser alltid på rumpe og lår, og denne tror jeg kan blir fin å ha under utebuksene. Men det går seeent. Tyng garn på pinne 3, og 2r og 2vr.
#9 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Den så i grunnen innmari god og varm ut.
#11 |
|
Det spørs litt på garnvalg. Jeg har en i arwetta som jeg synes er helt passe.
#12 |
Fortynnet
|
Jeg har strikket Oslolua i dobbel Sandnes Sunday. Det er jo en varm lue med den tredoble kanten, men behagelig og fin. Jeg unngikk silk mohair på denne, siden jeg veldig fort syns at luer klør. Har stort hode og mange luer blir trange, men denne er god. |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Den har blitt strikket i flere versjoner her hjemme, men ikke av meg. Både dobbel sunday og dobbel arwetta gir gode luer. Jeg har brukt dem en del og har tenkt på dem som gode luer, men de er ikke altfor tjukke.
![]() |
#14 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har Oslolua i Arwetta, veldig deilig.
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har strikket Oslolua (flere) i originalgarn og synes den er akkurat passe varm når det er standard drittvær om vinteren, dvs. 0,5 grader, kuling og regn
#16 |
Bare sær
![]() Sv: Hva strikker du nå?Da jeg strikket Oslolua hadde jeg litt for lite mohairgarn - hadde ett nøste liggende som skulle brukes opp. Så jeg strikket de delene som ikke synes uten mohair, da ble den litt tynnere.
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har Oslolua i dobbel Sunday (altså ikke Double Sunday, men to tråder vanlig Sunday), og den er deilig og varm på vinteren, men foreløpig for varm i høsttemperaturene.
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker pulsvanter med glittergarn. De blir utrolig flotte med det myke pusegarnet og med glitter selv om jeg ville hatt de litt lengre men det holder akkurat med et nøste så da får jeg brukt opp det jeg har.
|
|