Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 00:06   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Politisk korrekt FP?

Ja, ER dere virkelig så politisk korrekte og "wannabeperfekte" som dere virker som?
Dere ER ikke det vel?

Det slår meg av og til når jeg leser motstandsinnlegg mot feks nestle, heiarop for alt Mim lager av mat (ære være henne for det altså), miljøvennlighet, ammeguruer (skyldig), skoleorienterte etc etc..

Jeg må bare innrømme jeg:

Mine barn har sitter forovervendt fra de var ca 1 år.
De spiser både hjemmelage OG halvfabrikata.
Vi bruker KOMMUNAL skole.
Jeg orker ikke alltid å fylle opp matavfallet før jeg hiver det.
Jeg lar ungene spise pølser om jeg har dårlig tid.
Jeg synes Odd Molly er grusomt.
Jeg synes folk som snakker om hvor deilig alkohol er er skikkelig teite.

Det slår meg hver gang jeg er her: "Så mange ER ikke så perfekte. Mange må legge på litt".

:vurderer utmeldelse:

Gud det var deilig!!

Gammel 24-08-08, 00:07   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Og jeg skriver med store bokstaver for å fremheve ord.

Gammel 24-08-08, 00:08   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke helt hva Odd Molly, forherligelse av alkohol og privatskoler har å gjøre med å være politisk korrekt?

Gammel 24-08-08, 00:09   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg ser ikke helt hva Odd Molly, forherligelse av alkohol og privatskoler har å gjøre med å være politisk korrekt?

Ikke jeg heller. Jeg fikk bare øst ut litt mer.

Gammel 24-08-08, 00:12   #5
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klart det legges på.
Her kan man være hvem man vil, ikke sant?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:11   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel noen av oss som er opptatt av noe og noen som er opptatt av noe annet. Det finner du da på alle forum. Alle som boikotter Nestlé er ikke ammeguruer eller Odd Molly-kjøpere.

Jeg ser ikke noe poeng i å lage en skryteliste over alle mine feil og tilkortkommenheter og nærmest skryte av den. Jeg vet hvor jeg har forbedringspotensiale og jeg prøver vel heller å jobbe med det, enn å skryte av at jeg ikke gidder/vil/får det til/what ever.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:13   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er vel noen av oss som er opptatt av noe og noen som er opptatt av noe annet. Det finner du da på alle forum. Alle som boikotter Nestlé er ikke ammeguruer eller Odd Molly-kjøpere.

Jeg ser ikke noe poeng i å lage en skryteliste over alle mine feil og tilkortkommenheter og nærmest skryte av den. Jeg vet hvor jeg har forbedringspotensiale og jeg prøver vel heller å jobbe med det, enn å skryte av at jeg ikke gidder/vil/får det til/what ever.

Jeg skryter ikke.
Listen peker på eksempler på tema jeg merker meg som spesielle.

Gammel 24-08-08, 00:17   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis man summerer kjepphestene til hver bruker så blir det kanskje litt overveldende, men jeg tror ikke du finner mange brukere som rir alle sammen på en gang.

My thoughts exactly. (Som jeg siterer deg i kveld! )

Men poenget ditt er ikke vanskelig å ta, Vimsen.
Det blir av og til litt overveldende når framheving av egne fortreffeligheter kombineres med en utilslørt pekefinger.

Mine gutter spiser pølser hver eneste uke. :bidrar:

Gammel 24-08-08, 00:18   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

My thoughts exactly. (Som jeg siterer deg i kveld! )

Men poenget ditt er ikke vanskelig å ta, Vimsen.
Det blir av og til litt overveldende når framheving av egne fortreffeligheter kombineres med en utilslørt pekefinger.

Mine gutter spiser pølser hver eneste uke. :bidrar:

Jeg er ikke akkurat stolt over alle punktene mine.
Så, nei.

Gammel 24-08-08, 00:11   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke PK, kanskje litt PR, men definitivt ikke PK.

MIn liste:
Storebror satt forovervent fra han var ett år (lillebror sitter bakovervent ennå så forumlivet har difinitivt lært meg noe. )
Vi kan både ha pølser og Grandis til middag om tiden er knapp
Vi kildesorterer bare papir (som er rent, vasker ikke av papir med mat på)
Ungene får spise kveldsmat og frokost foran TV

Sist redigert av Karamell : 24-08-08 kl 15:09. Årsak: Skriveleif
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:12   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt sikker ikke politisk korrekt, og jeg hverken er, eller vil være, perfekt. Jeg er meg selv, med mine feil og mangler, og det er jeg fornøyd med. Så får andre mene hve de vil om det...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:12   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er dødsteit !

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:12   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke trives og føler at andre medlemmer er veldig forskjellig fra deg, så er det vel bare å melde seg ut?

Jeg har innrømmet at jeg kjører bil og skriver sms samtidig, så jeg er altså ikke særlig PK.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:14   #14
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hvis du ikke trives og føler at andre medlemmer er veldig forskjellig fra deg, så er det vel bare å melde seg ut?

Jeg har innrømmet at jeg kjører bil og skriver sms samtidig, så jeg er altså ikke særlig PK.

Men hvor skal jeg DA plage deg?

Gammel 24-08-08, 09:01   #15
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Sikker på at du postet dette innlegget i riktig tråd? Det virker mer som argumentasjon for hvorfor du ikke er Mensa-medlem?

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:21   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt matt av at må ha førstehåndserfaring med ting for å kunne uttale seg. Må man ha hatt barnevernet på døra for å kunne uttale seg om barnevern? Må man ha vært heroinmisbruker for å kunne snakke om rusmisbrukere?

Jeg haddde ganske klare meninger om oppdragelse av litt større barn (som feks det barnet jeg har nå) da jeg hadde spedbarn, og det har faktisk ikke blitt så mange kameler. Å ha en klar ideologi og en mening rundt hvordan små mennesker skal behandles er ikke noe man nødvendigvis trenger å gå på akkord med. Det er ikke nødvendigvis en automatisk sammenheng mellom å ha en idé på forhånd og MÅTTE forkaste den når virkeligheten kicker inn. Selv om enkelte damer på NM påsto at bare jeg fikk et litt større barn, så MÅTTE jeg begynne å knipse, og servere pølser og Toro. Men det har gått veldig greit å holde seg til ideen om sunn mat og voldsfrihet, gitt.

Jeg vet ikke, men sånne tråder gir meg intens lyst til å si "Jeg er flink, deal med det". Så får jeg heller stå for at jeg ikke har trent på ukesvis. Var det i Jante vi bodde?

Gammel 24-08-08, 10:45   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg blir litt matt av at må ha førstehåndserfaring med ting for å kunne uttale seg. Må man ha hatt barnevernet på døra for å kunne uttale seg om barnevern? Må man ha vært heroinmisbruker for å kunne snakke om rusmisbrukere?

Jeg haddde ganske klare meninger om oppdragelse av litt større barn (som feks det barnet jeg har nå) da jeg hadde spedbarn, og det har faktisk ikke blitt så mange kameler. Å ha en klar ideologi og en mening rundt hvordan små mennesker skal behandles er ikke noe man nødvendigvis trenger å gå på akkord med. Det er ikke nødvendigvis en automatisk sammenheng mellom å ha en idé på forhånd og MÅTTE forkaste den når virkeligheten kicker inn. Selv om enkelte damer på NM påsto at bare jeg fikk et litt større barn, så MÅTTE jeg begynne å knipse, og servere pølser og Toro. Men det har gått veldig greit å holde seg til ideen om sunn mat og voldsfrihet, gitt.

Jeg er delvis enig med deg, men ser veldig godt at mange barnløse bør moderere seg litt før de kommer med råd. Som du sikkert har lest så har jeg en barnløs svoger som "vet alt om barneoppdragelse", og jeg tror både han og ei venninne som aaaldri skal gjøre ditt og datt når hun får barn, trolig vil få seg et par kraftige oppvekkere når den dagen kommer. Men dette er jo helst folk som er svært bombastiske. De er jo ikke klar over de ekstreme følelsene man får overfor sine barn, og som ofte gjør det litt vanskeligere å sette de grensene man opprinnelig tenkte å ha. Jeg kjenner jeg blir litt irritert på barnløse som kommer med bombastiske uttalelser om at sånn og sånn burde det være, og man burde aldri gjøre ditt og datt. Men alt har jo med måten det blir sagt på. Dette gjelder vel først og fremst oppdragelse og lignende. Ernæring er det nok litt enklere å følge opp.

Ellers er jeg helt enig med deg i det meste du sier, og jeg blir veldig oppgitt over måten enkelte håndterer ny informasjon på. "Nei, alt er visst farlig i dag, jeg får heller bare være dårlig mor og drepe ungen min med Toro gryteretter" er typiske forsvarstaler som ofte florerer i tråder der man diskuterer ernæring. HIMLE.

Gammel 24-08-08, 10:51   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

(...)jeg blir veldig oppgitt over måten enkelte håndterer ny informasjon på. "Nei, alt er visst farlig i dag, jeg får heller bare være dårlig mor og drepe ungen min med Toro gryteretter" er typiske forsvarstaler som ofte florerer i tråder der man diskuterer ernæring. HIMLE.

Spot on.

Selvsagt skal man ha en idé om hva man snakker om, men jeg blir også litt matt av kravet om førstehåndserfaring. Jeg mener at oppdragelse av barn eller tenåringer, eller synet på dødsstraff for den del, bunner i ens syn på mennesker, menneskeverd eller noe sånt, uten at jeg klarer å sette nøyaktig ord på det. Og dermed kan man ha ganske klare formeninger om hva som er riktig og galt, uten nødvendigvis å ha stått i situasjonen.

Jeg ser forresten at jeg må få laget en liste over mine feil, men det kommer, det kommer.

Gammel 24-08-08, 10:58   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er flott at det er mange her inne med fanesaker de brenner for om det så er Nestleboikott, bakovervendte barn eller sunn mat. Mye at dette gjør meg inspirert!

MEN jeg skjønner også at det kan bli litt "neei det har jeg aaaldri gjort" i noen type diskusjoner. Det var en diskusjon om å smake på ting i butikken en gang og da hadde ingen så mye som smakt på en drue...det er jo å stjele. da husker jeg at jeg tenkte : dæven så PK det var her da.

Gammel 24-08-08, 11:09   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:44.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.