Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 18:04   #581
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Havregrøt med cottage cheese

Lunsj:- glemte

Middag: Hjemmelaget hverdagskjøttsuppe med kjøttdeig, løk, selerirot og broccoliblanding

Dessert: Hjemmelaget iskrem med fløte, frosne jordbær, ett egg , noen mandler og litt sesamfrø

Sist redigert av gnuri : 06-04-10 kl 18:20.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 18:29   #582
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 1 halv mikronøttebrød med salami og majones
Lunsj: samme som frokost
Middag: 1 stor porsjon rømmegrøt
Kvelds: Blir nok litt kyllingsalat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 18:50   #583
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken rømmegrøtoppskrift bruker du Benzo?

Gammel 06-04-10, 19:28   #584
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

I'm back.

Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/eggesalat (kokt egg, majones, løk og salami)
Lunsj: Isbergsalat, paprika, agurk, bittelitt linser og kikerter m/pesto, skinke (dumme dumme kantina på jobben som brått har kuttet ut fetaost og den gode dressingen )
Mellom: 4 ostechips, en stor neve nøtter
Middag: 2 Hamburgere (frosne, kjøpt i Sverige), blomkålnam (hakket blomkål, 3 halve skiver sprøstekt bacon, litt purre og fløte).
Kvelds: Vet ikke enda...har akkurat spist middag!

Stå ved min side når jeg lider av abstinenser da jenter. Kutter cola zero og alt av søtt igjen fra i dag. Hodepinen er allerede på plass...

Gammel 06-04-10, 19:37   #585
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Maimor

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 19:47   #586
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: Fikk bare tid til litt frukt
Lunsj: en avokado med majones og et eple
Middag: kylling med brokkoli, mais, fløtesaus, gulrøtter
Kvelds: vet ikke ennå, kanskje litt yoghurt?

Gammel 06-04-10, 20:51   #587
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maimor:

Jeg prøvde rømmegrøten fra rømmegrøttråden på LK, den falt dessverre ikke i smak. Jeg er nok litt for godt vant til Fjordland sin, den er helt smaskens synes jeg. Men 30 g kh for en boks er dobbelt så mye som det jeg får i meg på en dag for tiden, så den må jeg nok vente litt med.

Nå har jeg gravd fram et par nye oppskrifter, blant annet på avokadomuffins. Så får vi se om det er godt.

Gammel 06-04-10, 21:25   #588
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker Gerd sin oppskrift, Irma.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 21:44   #589
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Irma- jeg synes at fløtegrøten fra LK er bedre enn rømmegrøten jeg har prøvd i allefall...

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 22:02   #590
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo særdeles moderat-lavkarber, men i forrige uke ble det for mye karber og migrenen slo seg vrang igjen og da var det bare å ta seg sammen.

Min dag:

Frokost: Omelett med mye mozarella og tomat

Lunsj: Resten av omeletten fra frokosten og en appelsin

Kaffepause: Atkins kokosbar

Middag: En vårrull og en pølse uten brød. Skikkelig dårlig.

Kvelds: Lavkarbobriks med hamburger

Nå skal jeg unne meg litt Lindt 70% sjokolade.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 23:07   #591
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg må skippe løk for å være i ketose. Men jeg tåler bare 4-5 karber daglig da. Jippi.

Rart det er så store forskjeller. Noen som vet hvorfor?
Jeg har spist litt sjokkis (smakt på barnas...), tatt et par potetbåter, men likevel vært i ketose, i følge stixen. Men ikke gått noe ned i disse påskedagene altså.

Dagens:
Frokost: CC, kanel, sesamfrø, fløte.
Lunsj: 3 proteinbrødskiver (flate) med hvitost, krydderost, vossafår og paprika.
Middag: Fiskekaker (Lofoten) med revet kålrot/gulrot og smør.
Kvelds: 1/4 Atkinsbar....

(må stixe i kveld også siden jeg har spist mye kålrot og gulrot i dag...)

Er litt matlei og søker litt inspirasjon i denne tråden.
Snillemannen baker nytt proteinbrød til meg nå. Han er på lavkarbo selv, men har begynt å brekke seg av brødet. Jeg må tusle i seng.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 08-04-10, 16:03   #592
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: To lavkarboskiver. En med ost og en med hjemmelaget sylte

Lunsj: CC, krem og Heistad blåbærsyltetøy

Middag: Isbergsalat med påleggs-skinke, mais, cherrytomat, agurk, paprika og kokt egg. Dressing laget av en boks lettrømme, en halv pakke majones og litt sukrin og natren

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 08-04-10, 18:22   #593
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spist?
Hvertfall middagswok stekt i kokosolje med kylling, blomkål, spinat, paprika og ingefær! Nam

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-04-10, 18:31   #594
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: 2 stk Nannahs knekkebrød med smør og ost+ et par tomater
Lunsj: blandet salat, 1/2 avocado, fetaost og krydderskinke, oljedressing
Mellom: 1/2 avocado
Middag: stekte pølser med blomkålmos

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 09-04-10, 01:00   #595
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/krydderost
Lunsj: Isbergsalat, 5 cherrytomater, agurk, paprika, noen ananasbiter, 3 halve skiver sprøstekt bacon, skinke, fetaost.
Mellom: En stor neve nøtteblanding (10 karb/100g)
Middag: 2 chili/ostepølser fra Nordfjord (3,7 karb/100g) og blomkål/løk/purre/fløtestuing.
Kvelds: 2*2 Nannahknekkebrød (ja jeg ble litt mer sulten gitt) med urteost og skinke, sukkererter som knask

Jeg lurer på hvor mange knekkebrød dere får av en stekeplate jeg da. Jeg lagde 24 ganske små, er de bedre å lage færre store tro?

Gammel 10-04-10, 12:39   #596
Left
Passiv

Standard

Jeg lurer egentlig på om jeg er en blanding av Skaldeman og vanlig lavkarbo. Så ekstremt som Skaldeman orker jeg ikke, for trenger noe som er brødliknende, men det er jo fellestrekk med midtklassen hans.

Jeg spiser når jeg er sulten, det er vel det sikreste skaldemantegnet

Lunsj: to nutty cheese muffins, 2 kokte egg, 7 skiver med morrpølse, litt majones.

Middag: Hjemmelaget blomkålsuppe

Kvelds: Lapper med mandler og hasselnøtter, litt rømme og bittelitt jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker.

Frokosten utgår ofte for å si det slik. Jeg er ikke sulten om morgenen, og har aldri vært det.

I dag har jeg spist frokost, en times tid etter at jeg sto opp.

2 skiver lavkarbobrød og en liten boks makrell i tomat, hvor jeg skrapet av det meste av tomatsausen. Det er der karbene er.

Gammel 10-04-10, 16:21   #597
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: Havregrøt med CC

Mellom Noen cashewnøtter

Lunsj: To knekkebrød (nesten som Nannahs, men med litt grov rug også)

middag: calamares med salat

kvelds: pistasjenøtter

Sist redigert av gnuri : 12-04-10 kl 20:53.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 14:42   #598
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Lite aktivitet her for tiden.... Er det ikke flere som spiser lavkarbo lenger ?
Jeg gjør det, men går jo ikke noe ned, så jeg kunne sikkert likegodt ha droppet ut...

Frokost: Isets frokostsmootie med kiwi i stedet for bringebær

Mellom: Avokado med litt majones, salt og pepper

Lunsj: Tunfiskrøre med majones, avokadobiter og litt løk

Middag: Fiskewok (klarte nesten ikke noe- var fortsatt stappmett etter lunsj)

Kaffe med fløte

kveldskos: Bacongull

Sist redigert av gnuri : 12-04-10 kl 20:54.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 15:22   #599
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Joda, jeg er her, men hadde en kjempesprekk i helga, så det er ikke noe å skrive hjem om.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 15:25   #600
Left
Passiv

Standard

Joda, jeg spiser LK, men er skikkelig dårlig på å rapportere her sikkert...

Frokost/lunsj Omelett av 4 egg, med 4 skiver ost og 2 skiver pepperonipølse klippet i strimler.

Har også spist litt Bacongull - skikkelig sunt *not*, men veldig godt.

Til middag - som skal inntas på jobb - har jeg med 1/2 laksefilet med litt eggerøre til.

Sist redigert av Left : 13-04-10 kl 00:23.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.