Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 17:01   #601
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker noe shcikkelig vanskelig. Kjøkkenkluter.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 24-01-10, 18:13   #602
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg må rekke opp litt på denne lua og strikke litt større "firkant" - (jeg har strikket kjolen i lyseblå, men lua skal matche en ullkåpe og er mørke-flaskegrønn, mørk burgunder-rosa og lys rosa. Jeg er sånn passelig fornøyd, fargene er litt for kontrasterende. Og bortsett fra at den er litt liten da. Jeg har telt omganger på lua på bildet og lurer på om jenta er ca. en halvmeter høy eller noe sånt, for den lua jeg har med like mange omganger og riktig maskeantall/strikkefasthet er bitteliten.


Også driver jeg å strikker en ekstra 5-10cm nederst på LUDO-jakken til lillegutt, den er fortsatt lang i ermene men begynner å krype oppetter ryggen på han gitt.


Og fester tråder på Autumn Rose-genseren min. Det er så mange at jeg må ta dem litt etter litt

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ludojakke.jpg (143,1 KB, 383 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-01-10, 08:54   #603
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat begynt på denne til mannen:


Jeg strikker den i andre farger. Den skal være mørkegrå i bunnfargen med petroleumsfargede elger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-01-10, 12:28   #604
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var fin Tjorven

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-01-10, 14:07   #605
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var fin Tjorven. Hvor finner jeg oppskrift til den?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 25-01-10, 18:14   #606
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

For tiden stikker jeg alt i fritidsgarn fra Sandnes. Så du får oppskriften i butikker som selger det garnet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-01-10, 17:23   #607
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ikke de store prosjektene her for tida, jeg har strikket et par votter til:



Retz er ikke aktiv  
Gammel 31-01-10, 15:44   #608
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Og enda noen votter:





Retz er ikke aktiv  
Gammel 31-01-10, 15:54   #609
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker tøfler som skal toves til gullgutten. Og så skal jeg strikke ullsokker og votter til han så han har flere par til han skal begynne i barnehagen.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 31-01-10, 16:15   #610
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne genseren, men i helt andre farger. Bunnfargen min er rød.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 31-01-10, 17:06   #611
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker dette i isblått
Men ikke lua, den er rar.



Sandnes minialpakka, forresten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 02-02-10, 17:32   #612
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå har jeg startet med jordbærlue til Propellen. Blir ikke helt sånn rød med hvite "lus" men ett rødt multigarn så det blir litt andre spetter.

Jeg har også startet med et sjal som bare blir kjempenydelig. Mykt og godt og pent. Det er to tråder, ett Plumet og ett Inca Alpacha garn, nesten hekt hvitt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 03-02-10, 21:32   #613
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg klarer ikke de jordbærluene jeg altså, dete er andre gangen jeg strikker den og den blir altså så stor. Strikket den i str 2-4 år og den passer meg. Har tatt den på 60 vask, men den krympet ikke noe. Heiv den inn på 90 jeg nå, så får den heller bli tovet. Spennende og se neste resultat

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 09:37   #614
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er nettopp ferdig med Klukka i grønt:


og holder på med dette skjørtet, også fra Birgirsdottir:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 09:40   #615
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker klær til den siste nissen min, den jeg skulle gi bort i julegave.

En puss full av garn ligger nå og venter, jakke, bukse og lue til barnebarnet for neste vinter. Jeg er helt sjuk etter å begynne på det men veldig streng med meg selv. Nissen SKAL strikkes ferdig før jeg tar frem det nye strikketøyet.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 06-02-10, 15:02   #616
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.440
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Jeg er nettopp ferdig med Klukka i grønt:


og holder på med dette skjørtet, også fra Birgirsdottir:

Wow! Dette var noe jeg virkelig kunne like, men her måtte jeg strikke i veldig mykt garn. Hvor får man fatt i oppskrifter og må man kjøpe dem?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 06-02-10, 19:43   #617
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Pelen: Jeg kjøper garn og oppskrifter på www.birgirsdottir.no. Det er en nettbutikk med islandsk garn og mønstre. Garnet er litt stikkete altså, men det går jo an å kjøpe et annet garn. Du kan kjøpe kun mønsteret i nettbutikken også .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01

Sist redigert av Tussilago : 06-02-10 kl 21:18.
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 06-02-10, 20:35   #618
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ikke scanne. Kjøpe fra designeren.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 06-02-10, 20:36   #619
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Disse lekkersakene og det går utrolig fort unna, enklere enn de ser ut.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 06-02-10, 20:52   #620
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå har jeg vært hos mamma og fått mønster på en genser hun strikket til meg og brodern på 70 tallet. Tenkte å kjøpe garn til uka
Skal ta bilde av mønsteret så dere får se, skal strikke til Propellen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no