Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 15:29   #601
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og der er vi jo kanskje inne på noe som forklarer en del av statistikken. Mange kvinnedominerte yrker er vanskelige "håndtere" sånn sett. I tillegg sliter de på helse, energi osv. Altså vet jeg om mange som ikke har små barn, men som har reduserte stillinger fordi 100% blir for tøft. For ryggen, for føttene, for energien, for familielivet osv.

Jeg tror mange av de som jobber 80% i turnus i helsevesenet, ville ha hatt en helt annen opplevelse av sin totalbelastning dersom de jobbet 100% på kontor. Altså at jobben i seg selv, både oppgaver og arbeidstid, er såpass krevende at man reduserer stillingsprosenten for å makte det. Slike ting snakker jeg også med datteren min om når det gjelder yrkesvalg.


Det var det eneste denne debatten manglet - at vi som sitter på kontor ikke har skikkelige jobber som man blir sliten av.

  Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:36   #602
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var det eneste denne debatten manglet - at vi som sitter på kontor ikke har skikkelige jobber som man blir sliten av.

Så du stiller deg helt uforstående til det som sies her? Du har ikke tid til litt FP på kontoret?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:45   #603
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Så du stiller deg helt uforstående til det som sies her? Du har ikke tid til litt FP på kontoret?

  Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:48   #604
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Så du stiller deg helt uforstående til det som sies her? Du har ikke tid til litt FP på kontoret?

Jeg er ram på multitasking, og har ikke noen problemer med å knote ned innlegg på FP mens jeg venter på at noen skal ta en telefon, oppdaterer systemer et cetera.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:52   #605
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Ja dere er skikkelig flinke til å få alt unna, det skal dere ha.

Det er da virkelig ikke en oppsiktsvekkende påstand å si at et turnus i helsevesenet er tyngre enn en kontorjobb?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:54   #606
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nuh skal man muligens være litt forsiktig med å feie alle kontorjobber over en kam. Eller hvordan nå enn dette uttrykket er.

Jeg har aldri sagt og kommer aldri til å si at helsevesen/barnehager/denslags er lette og, eh, uslitsomme jobber, ( ), så da tillater jeg meg å fnise intenst over de som eventuelt mener at jeg slipper unna med å bare taste litt på et tastatur i ny og ne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:54   #607
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nuh skal man muligens være litt forsiktig med å feie alle kontorjobber over en kam. Eller hvordan nå enn dette uttrykket er.

Jeg har aldri sagt og kommer aldri til å si at helsevesen/barnehager/denslags er lette og, eh, uslitsomme jobber, ( ), så da tillater jeg meg å fnise intenst over de som eventuelt mener at jeg slipper unna med å bare taste litt på et tastatur i ny og ne.

Word.

  Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:55   #608
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.


Ja, vi er kanskje programmert sånn. Men det er vårt ansvar å løsrive oss fra den tankegangen. Det er ikke rart man blir stressa av å føle seg ansvarlig hele tiden, man må lære å "let go". Jeg har glemt både regntøy, skiftetøy, drikkeflaske og solkrem til barnehagen (ikke alt på en gang da). Det gikk fint, alt sammen. Men sånt skjer. Jeg sitter ikke hjemme å bekymrer meg over at barnehagepersonalet kanskje syns jeg er en Dårlig Mor av den grunn. Og det tror jeg ikke at de syns uansett.

Og det er damer på jobben som får dårlig samvittighet hver gang de må si nei til noe fordi tiden ikke strekker til. Menn sier nei, desverre, det går ikke, og tenker ikke mer over det. Jeg tror mange kvinner har litt å lære der, og det er noe de må ta tak i på egenhånd.

Nå snakker vi litt forbi hverandre, tror jeg. Det handler ikke om å sitte og frykte hva andre tenker. Det handler om å bli presentert et praktisk problem som krever at det tas tak og hvor man konsekvent får alle henvendelsene uansett om det er veldig tydelig at man har fordelt det ansvaret til mannen.

Jeg synes tanken om at kvinner er en gjeng nevrotiske vrak hvis høyeste interesse er hvordan andre dømmer dem (satt på spissen), er feil. Og jeg tror det undervurderer den sammenhengen vi lever i og kanskje også hvordan akkurat de samme forholdene ville ha påvirket menn.

Kanskje er reaksjonene mer menneskelige enn kvinnelige?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:00   #609
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Så du stiller deg helt uforstående til det som sies her? Du har ikke tid til litt FP på kontoret?

Jeg forstår godt hva du sier. Jeg har jobbet på "kontor" i diverse stillinger i alle år og ser helt klart at belastningen kan være på et annet plan i helsevesenet. Selvfølgelig er jobb på kontor også slitsomt, og det kommer jo helt an på type stilling, og det kan være mye overtid og stress absolutt. Men i motsetning til kanskje mange i helsevesenet har man fleksitid, mulighet til å stikke noen turer ut midt i arbeidstiden, avspasere en vilkårlig dag eller noen timer, ta seg en kaffe i ro og fred på pulten og en del andre "goder" man ikke har i helsevesenet. Eller i andre typer stillinger der det er tungt fysisk og mentalt i tillegg til fastlåste arbeidstider og null frynsegoder.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:02   #610
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg forstår godt hva du sier. Jeg har jobbet på "kontor" i diverse stillinger i alle år og ser helt klart at belastningen kan være på et annet plan i helsevesenet. Selvfølgelig er jobb på kontor også slitsomt, og det kommer jo helt an på type stilling, og det kan være mye overtid og stress absolutt. Men i motsetning til kanskje mange i helsevesenet har man fleksitid, mulighet til å stikke noen turer ut midt i arbeidstiden, avspasere en vilkårlig dag eller noen timer, ta seg en kaffe i ro og fred på pulten og en del andre "goder" man ikke har i helsevesenet. Eller i andre typer stillinger der det er tungt fysisk og mentalt i tillegg til fastlåste arbeidstider og null frynsegoder.

Eh - noen kontorjobber er sånn. Andre ikke. Men ja, få kontorjobber medfører at man løfter på seg vond rygg. Stress ellers kan jeg vel nesten tenke at kan være vel så ille.

  Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:36   #611
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Jeg har ingen problemer med å godta at min "kontorjobb" er fysisk mindre krevende enn en frisør-, sykepleier-, elektriker-, fotpleier-, eller kirurgjobb. Det er ikke det samme som at jobben min er "lett" eller "mindre krevende", men "fysisk utmattende" kan den veldig sjelden kalles.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:38   #612
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Fnis. Sant og si tror jeg jobb innen helse- og omsorg kan være like forskjellige innad i den sektoren som "kontorjobber".

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:43   #613
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ingen problemer med å godta at min "kontorjobb" er fysisk mindre krevende enn en frisør-, sykepleier-, elektriker-, fotpleier-, eller kirurgjobb. Det er ikke det samme som at jobben min er "lett" eller "mindre krevende", men "fysisk utmattende" kan den veldig sjelden kalles.


Og som kommentar til "Du har ikke tid til litt FP på kontoret" -
mye av min (Statlige) kontorjobb bygger på at jeg har gode relasjoner, et godt nettverk, vet hva som skjer og hvor det skjer, har god oversikt.
Det vil si at en god del av min jobb består i å ha kontakt med folk på nett, per email, per telefon, spise lunsj, ha møter og gjerne forretningsmiddager, puse litt med studenter eller bruke tid på å få kunnskap utav professorer, lese meg opp på nyheter innenfor fagfeltet, forskningsrapporter, osv.

FP kan slik sett brukes på en veldig positiv måte og behøver slett ikke å være _istedetfor_ jobb faktisk.
En annen ting i mitt yrke hvertfall er at jeg overhodet ikke funker uten pauser. Jeg røyker ikke, og anser derfor 5 minutter på FP som helt grei bruk av tid og frikobling av tankene - der kanske noen andre ville vært ute og tatt seg en sigarett. Eller tatt seg en pust i en stol i en hektisk hverdag. (jeg regner med at frisører og sykepleiere ikke står på beina og flyr rundt HELE dagen heller. alle har krav på både lunsjtid og pauser).

Når jeg så ikke har overtidsbetalt, men allikevel forventes å være tilgjengelig både kvelder og helger, og må kunne reise på møter land og strand rundt - ja, fysisk utmattende er nok ikke jobben min. Men det er da noe som er utfordrende ved de fleste jobber vil jeg påstå.

Men min jobb er en typisk "mannejobb" ser det ut til.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:50   #614
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og som kommentar til "Du har ikke tid til litt FP på kontoret" -
mye av min (Statlige) kontorjobb bygger på at jeg har gode relasjoner, et godt nettverk, vet hva som skjer og hvor det skjer, har god oversikt.
Det vil si at en god del av min jobb består i å ha kontakt med folk på nett, per email, per telefon, spise lunsj, ha møter og gjerne forretningsmiddager, puse litt med studenter eller bruke tid på å få kunnskap utav professorer, lese meg opp på nyheter innenfor fagfeltet, forskningsrapporter, osv.

FP kan slik sett brukes på en veldig positiv måte og behøver slett ikke å være _istedetfor_ jobb faktisk.

Jeg har også hatt direkte nytte av FP og FP-nettverket mitt i jobbsammenheng mange ganger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:18   #615
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Altså, jeg mener det er hevet over enhver tvil at helsevesenet generelt er mer fysisk krevende og oftest mindre fleksibelt enn kontorjobber generelt.

Når vi attfører slitasjepregede syke/hjelpepleiere er det først og fremst kontorstillinger innen helsevesenet de attføres til. Det gjelder også der det er stressrelaterte plager faktisk. Det er utrolig skjermende bare å kunne lukke døren til et kontor. (Og derfor er jeg generelt motstander av åpne kontorlandskap, men det er en annen sak.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 12-08-10 kl 19:09. Årsak: et lite ord som manglet bare
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:07   #616
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nå har jeg ikke lest hele greia her, men har fått et inntrykk av at det på generelt basis her inne er ok at en av foreldrene jobber redusert dersom man har barn med spesielle behov. Spørsmålet ble stilt da hvorfor er det ikke far som jobber redusert, men som oftest mor?

For vår del - jeg jobber 50% for å få livet til å henge på greip med et barn som har store spesielle behov. Årsaken til at jeg jobber redusert, og ikke min mann, er økonomi - enkelt og greit. Mannen min tjener mye mer enn meg. Vi satte oss ned og gjorde regnestykket - enten kunne han redusere sin stilling til 80% og jeg jobbe 100% - eller jeg kunne gå ned til 50% og han jobbe 100%. Økonomimessig gikk det ut på det samme...

Så for min del handler det ikke om et ønske om å bli forsørget - men om hva som passer vår familie best, både økonmisk og tidsmessig.

Ja - det er muligens et samfunnsmessig problem at det som regel er kvinner som jobber deltid. Ja, det er også muligens et samfunnsmesssig problem at kvinner velger tradisjonelle yrker. Hvordan skal vi så få lønna opp i de tradisjonelle yrkene, evt. rekrutere flere menn, om det er svaret på å få lønna opp? Hadde mannen min og jeg tjent like godt, hadde det fort vært han som var hjemme halvparten av tiden. Slik er det ikke, for jeg har valgt et kvinneyrke - jeg jobber i barnehage, ut i fra interesser og hva jeg liker å gjøre. Noen må gjør det og...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:04   #617
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

. Jeg blir helt matt når en prøver å skylde på at kvinner tåler mindre o.l - det hender rett og slett at kvinner bare følger strømmen uten å tenke seg om,
.

Hm, jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Å beskylde kvinner for å tåle lite, eller å beskylde dem for å opptre som sauer i flokk.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Altså, jeg mener det er over enhver tvil at helsevesenet generelt er mer fysisk krevende og oftest mindre fleksibelt enn kontorjobber generelt.

Jepp, og folk som påstår noe annet burde egentlig skamme seg litt.

Og Skremmern: Jeg har ikke sagt at du er lat!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:14   #618
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Er det noen som har påstått at det er fysisk krevende å sitte på kontor?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:17   #619
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det noen som har påstått at det er fysisk krevende å sitte på kontor?

Nope, tror ikke det. Hvis det er krevende i det hele tatt, snakker vi vel om det psykiske plan? I helsevesenet har man både stor psykisk og fysisk belastning. (I mange av yrkene.) Ergo: Helsevesenet "vinner".

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:21   #620
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det noen som har påstått at det er fysisk krevende å sitte på kontor?

Nei. Jeg sa at det eneste vi manglet var at noen mente det ikke var slitsomt å bare sitte på kontor eller hva jeg nå sa for noe.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no