Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 22:04   #601
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det nå jeg sier at toern har en jakke fra HM vi betalte 250 kr for på salg og at den nå er i bruk på barn nr 2 på 3. sesongen og ser like fin ut? Jeg synes egentlig det er overraskende lite samsvar mellom pris og kvalitet på barneklær.

Enig i det!

Yngste går i en arvet (etter venninnes sønn) reflex jakke. Den er brukt i en vinter minst av hennes sønn og en av min og vil passe neste vinter også. Tipper den har kostet rundt fem hundre?

Jeg sverger til Polarn vinterbukser til eldste som sliter mye. Både den fra i fjor og den fra i år ser nye ut selv om de da er brukt på barmark hele vinteren. Vi hadde noen få dager med snø i desember. Veldig greit å ha arveklær til yngste.

Gammel 28-02-13, 22:05   #602
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har arvede votter fra HM som foretrekkes. Vi har også noen svindyre fra Hestra som er vannvittig upraktiske rundt håndleddet, så fullstendig samsvar mellom pris og fornøydhet er ikke alltid tilstede synes jeg.

Gammel 28-02-13, 22:05   #603
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det nå jeg sier at toern har en jakke fra HM vi betalte 250 kr for på salg og at den nå er i bruk på barn nr 2 på 3. sesongen og ser like fin ut? Jeg synes egentlig det er overraskende lite samsvar mellom pris og kvalitet på barneklær.

Jeg sitter ikke med samme inntrykket som deg når det gjelder ytterklær, katta. Selv om unntakene såklart finnes. Vi hadde hm ett år, og ungen var søkkvåt og kald.

Gammel 28-02-13, 22:10   #604
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes Stormberg er god valuta for pengene.

Jeg er enig. Både jeg og Hiawata har endel fra Stormberg, og det er jeg veldig fornøyd med. Til meg selv har jeg endel fra Norrøna, men ingenting er kjøpt til full pris, og jeg regner med at det holder i 10-15 år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:12   #605
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Bergans er kanskje ikke det rimeligste merket, men jeg synes igrunnen at prisen samsvarer med kvaliteten og da er det igrunnen greit. Her bruker vi ofte skalljakkene året rundt. Den forrige skalljakken til LilleVenn kjøpte jeg da hun begynte i 1.klasse. Den ble skiftet ut da hun begynte i 4. Den var da nesten like god som ny, selv om den var MYE brukt.

Dunjakken har hun bare hatt en sesong, så jeg vet ikke om kvaliteten der er like bra. Hun har ihvertfall vært veldig fornøyd med hvor god og varm den er.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:35   #606
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig misfornøyd med mine skiklær fra Stormberg. :bidrar:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:37   #607
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor det? Jeg har ikke skiklærne derifra, men skalljakke, litt fleece, også har jeg hatt en tynn løpejakke. Veldig fornøyd med alt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:39   #608
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er veldig misfornøyd med mine skiklær fra Stormberg. :bidrar:

Jeg er skikkelig misfornøyd med min skibukse, det var bortkastet penger det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:42   #609
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor det? Jeg har ikke skiklærne derifra, men skalljakke, litt fleece, også har jeg hatt en tynn løpejakke. Veldig fornøyd med alt.

Presiserer at det gjelder mine klær. Særlig jakken. Den er først og fremst utrolig stiv og ukomfortabel å ha på seg. Rett og slett ekkel, særlig i hals- og glidelåsområde. Dårlig passform og rett og slett ikke god. At den er bomsete og stygg i fargene tar jeg på min egen kappe, klærne er mange år gamle. Det er heller ikke vanntett, kun vannavstøtende. Akkurat det visste jeg da jeg kjøpte det, men er tidvis irriterende likevel.

Gammel 28-02-13, 22:46   #610
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bergans selv, skallsett, kjøpt i 2005 da eldste ble født. Da trillet jeg mye tur. Det er nå altså 8 år gammelt, mye brukt og like bra.

Gammel 28-02-13, 22:48   #611
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har forresten bergans utebukse og jeg elsker den! Ellers synes jeg bergans er oppskrytt

Gammel 28-02-13, 22:57   #612
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også berganstøy og er godt fornøyd med det, men jeg synes vel strengt tatt kanskje ikke de helt forsvarer prislappen.

Gammel 28-02-13, 22:58   #613
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har både Stormberg og Bergansjakke. Jeg er ikke fornøyd med Bergansen -derfor kjøpte jeg en Stormberg. Den er jeg veldig fornøyd med.

Forøvrig er den beste skalljakka vi har fra exit (tilhører 7-åringen).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:59   #614
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Stormberg og Skogstad er vi veldig fornøyd med som yttertøy til ungene. Dessuten regntøy fra Kappahl.

1600 er omtrent det vi bruker på yttertøyet til ungene tilsammen på et år (ikke sko) i tillegg til det de har av arvetøy . En jakke til 1600 kr er helt uaktuelt foreløpig her i hvert fall.

Sist redigert av oslo78 : 28-02-13 kl 23:26.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:01   #615
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Stormberg og Skogstad er vi veldig fornøyd med som yttertøy til ungene. Dessuten regntøy fra Kappahl.

1600 er omtrent det vi bruker på yttertøyet til ungene tilsammen på et år (ikke sko) hvis de ikke har arvetøy (men det har de som regel). En jakke til 1600 kr er helt uaktuelt foreløpig her i hvert fall.

Hvordan greier du det? 3 unger, dvs ca 500 på hver? I året? Og du bor vel et sted som gjør at du trenger både vinter- og sommer- og regntøy?

Gammel 28-02-13, 23:06   #616
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det klarer ikke jeg heller, og jeg er GOD på salg. Jeg har 4 barn, og kjøper stort sett neste års yttertøy på salg på slutten av årets sesong. Mn likevel er jeg sikkert på 1500-2000 tilsammen på hvert barn for alt yttertøy en sesong. Da regner jeg en vår/høstjakke, en allværsjakke, et regnsett, en vinterjakke og et boblebukse/jakke eller dress.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:07   #617
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Stort sett har de tøyet i to sesonger hver. I høst kjøpte vi f.eks dress til minsten (600 kr), boblebukse til Storebror (300 kr - Stormberg), votter til alle tre (300 kr). Sko trengte vi bare til Storebror (de andre hadde lite brukte arvesko), de kom utenom. Det gjør også joggesko til sommeren. Regntøy kjøpte vi også til Storebror, de andre har liggende i størrelser oppover. Det kostet 350 kr.

Så summen i høst ble 1550 kr.

Neste høst må vi ha boblebukse til Storebror (han sliter en i året), boblebukse til Storesøster og sikkert nye votter til alle tre. Det blir sikkert omtrent samme sum tenker jeg.

Som du ser har vi lite utstyr, men vi har ikke savnet mer noen gang på de snart 9 årene vi har hatt barn faktisk. Man venner seg til det nivået man legger seg på.

(De arver altså av hverandre + at Storesøster arver jakker fra ei utenfor familien. Til tross for våre billige innkjøp kan de stort sett bruke samme klærne alle tre i årevis).

Poenget var egentlig ikke at vi bruker akkurat 1600 kr på yttertøy - det kan godt hende vi bruker både 1400 og 1800, men at 1600 for en jakke blir voldsomt dyrt når man sammenligner hva vi bruker på yttertøy i løpet av året.

Gammel 28-02-13, 23:08   #618
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi bruker ikke så enormt mye mer. Ungene har i år:

Gutt, 9: Skibukse og -jakke fra HH. 1500 tilsammen. Synes det var dyrt, men holder i to år. Han har i tillegg en lang HH-vinterjakke til mer pent. Fikk i julegave av mormor 2011.

Jente, 11: Vinterjakke fra Skogstad. Husker ikke pris. 5-600? I tillegg en utrolig tykk dunjakke fra Stormberg, fikk til jul av farmoren julen 2011. Ikke vanntett, noe Skogstad-jakken er. Vanntetthet er et must i Stavanger, bortsett fra denne vinteren, det har vært barfrost eller snø hele tiden. Hun har dessuten en arvet vinterbukse. Aner ikke merke, men den er god.

Det er det. I år kjøpte vi altså bare Skogstadjskken til jenta og HH-settet til gutten, tilsammen 2000 kr, og alt kan brukes neste år også, altså reell sesongpris 1000 kr.

Gammel 28-02-13, 23:11   #619
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Stort sett har de tøyet i to sesonger hver. I høst kjøpte vi f.eks dress til minsten (600 kr), boblebukse til Storebror (300 kr - Stormberg), votter til alle tre (300 kr). Sko trengte vi bare til Storebror (de andre hadde lite brukte arvesko), de kom utenom. Det gjør også joggesko til sommeren. Regntøy kjøpte vi også til Storebror, de andre har liggende i størrelser oppover. Det kostet 350 kr.

Så summen i høst ble 1550 kr.

Neste høst må vi ha boblebukse til Storebror (han sliter en i året), boblebukse til Storesøster og sikkert nye votter til alle tre. Det blir sikkert omtrent samme sum tenker jeg.

Som du ser har vi lite utstyr, men vi har ikke savnet mer noen gang på de snart 9 årene vi har hatt barn faktisk. Man venner seg til det nivået man legger seg på.

(De arver altså av hverandre + at Storesøster arver jakker fra ei utenfor familien. Til tross for våre billige innkjøp kan de stort sett bruke samme klærne alle tre i årevis).

Poenget var egentlig ikke at vi bruker akkurat 1600 kr på yttertøy - det kan godt hende vi bruker både 1400 og 1800, men at 1600 for en jakke blir voldsomt dyrt når man sammenligner hva vi bruker på yttertøy i løpet av året.

Jeg trodde du skrev at de ikke arvet, og da ble jeg imponert. Det er imponerende lite uansett, men jeg skjønenr litt mer at du får det til når det er arv mellom søsken med i regnestykket. Jeg ligger sikkert på over det dobbelte i klesutgifter til mine. Selv om sko er den største utgiften.

Gammel 28-02-13, 23:13   #620
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det klarer ikke jeg heller, og jeg er GOD på salg. Jeg har 4 barn, og kjøper stort sett neste års yttertøy på salg på slutten av årets sesong. Mn likevel er jeg sikkert på 1500-2000 tilsammen på hvert barn for alt yttertøy en sesong. Da regner jeg en vår/høstjakke, en allværsjakke, et regnsett, en vinterjakke og et boblebukse/jakke eller dress.

Får alle barna dine dette nytt hvert år? Arver de ikke etter hverandre? Vi har ikke allværsjakker her da (trengs ikke) og vinterjakka er samme jakka de bruker sammen med boblebukse - så da betyr det at vårt behov er en vår/høstjakke, et regnsett, en boblebukse+jakke. Pluss at de altså arver. Det er ikke så vanskelig å få det billig da.

Jeg har ikke engang noe mål om å bruke minst mulig, jeg bare velger å ikke kjøpe mer enn vi akkurat trenger. Det har noe med liten gang å gjøre også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.