![]() |
#601 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Enig i det!
![]() |
#602 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skolevesker til 11000Vi har arvede votter fra HM som foretrekkes. Vi har også noen svindyre fra Hestra som er vannvittig upraktiske rundt håndleddet, så fullstendig samsvar mellom pris og fornøydhet er ikke alltid tilstede synes jeg.
![]() |
#603 |
Ringskrømt
|
Jeg sitter ikke med samme inntrykket som deg når det gjelder ytterklær, katta. Selv om unntakene såklart finnes. Vi hadde hm ett år, og ungen var søkkvåt og kald.
![]() |
#604 |
Glamorøs
|
Jeg er enig. Både jeg og Hiawata har endel fra Stormberg, og det er jeg veldig fornøyd med. Til meg selv har jeg endel fra Norrøna, men ingenting er kjøpt til full pris, og jeg regner med at det holder i 10-15 år.
![]() |
#605 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skolevesker til 11000Bergans er kanskje ikke det rimeligste merket, men jeg synes igrunnen at prisen samsvarer med kvaliteten og da er det igrunnen greit. Her bruker vi ofte skalljakkene året rundt. Den forrige skalljakken til LilleVenn kjøpte jeg da hun begynte i 1.klasse. Den ble skiftet ut da hun begynte i 4. Den var da nesten like god som ny, selv om den var MYE brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg er veldig misfornøyd med mine skiklær fra Stormberg. :bidrar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Kontrollfrik
Presiserer at det gjelder mine klær. Særlig jakken. Den er først og fremst utrolig stiv og ukomfortabel å ha på seg. Rett og slett ekkel, særlig i hals- og glidelåsområde. Dårlig passform og rett og slett ikke god. At den er bomsete og stygg i fargene tar jeg på min egen kappe, klærne er mange år gamle. Det er heller ikke vanntett, kun vannavstøtende. Akkurat det visste jeg da jeg kjøpte det, men er tidvis irriterende likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg har bergans selv, skallsett, kjøpt i 2005 da eldste ble født. Da trillet jeg mye tur. Det er nå altså 8 år gammelt, mye brukt og like bra.
![]() |
#611 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg har forresten bergans utebukse og jeg elsker den! Ellers synes jeg bergans er oppskrytt |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
maler
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg har også berganstøy og er godt fornøyd med det, men jeg synes vel strengt tatt kanskje ikke de helt forsvarer prislappen.
![]() |
#613 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg har både Stormberg og Bergansjakke. Jeg er ikke fornøyd med Bergansen -derfor kjøpte jeg en Stormberg. Den er jeg veldig fornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Stormberg og Skogstad er vi veldig fornøyd med som yttertøy til ungene. Dessuten regntøy fra Kappahl.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 28-02-13 kl 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
maler
|
Hvordan greier du det? 3 unger, dvs ca 500 på hver? I året? Og du bor vel et sted som gjør at du trenger både vinter- og sommer- og regntøy?
![]() |
#616 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skolevesker til 11000Det klarer ikke jeg heller, og jeg er GOD på salg. Jeg har 4 barn, og kjøper stort sett neste års yttertøy på salg på slutten av årets sesong. Mn likevel er jeg sikkert på 1500-2000 tilsammen på hvert barn for alt yttertøy en sesong. Da regner jeg en vår/høstjakke, en allværsjakke, et regnsett, en vinterjakke og et boblebukse/jakke eller dress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Stort sett har de tøyet i to sesonger hver. I høst kjøpte vi f.eks dress til minsten (600 kr), boblebukse til Storebror (300 kr - Stormberg), votter til alle tre (300 kr). Sko trengte vi bare til Storebror (de andre hadde lite brukte arvesko), de kom utenom. Det gjør også joggesko til sommeren. Regntøy kjøpte vi også til Storebror, de andre har liggende i størrelser oppover. Det kostet 350 kr.
![]() |
#618 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Skolevesker til 11000Vi bruker ikke så enormt mye mer. Ungene har i år: |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
maler
|
Jeg trodde du skrev at de ikke arvet, og da ble jeg imponert. Det er imponerende lite uansett, men jeg skjønenr litt mer at du får det til når det er arv mellom søsken med i regnestykket. Jeg ligger sikkert på over det dobbelte i klesutgifter til mine. Selv om sko er den største utgiften.
![]() |
#620 |
Er frisk!
|
Får alle barna dine dette nytt hvert år? Arver de ikke etter hverandre? Vi har ikke allværsjakker her da (trengs ikke) og vinterjakka er samme jakka de bruker sammen med boblebukse - så da betyr det at vårt behov er en vår/høstjakke, et regnsett, en boblebukse+jakke. Pluss at de altså arver. Det er ikke så vanskelig å få det billig da.
![]() |
|
|