Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-23, 21:55   #601
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har fått Covid igjen!

Så ikke bare skal jeg ha sekken i setet ved siden av meg, jeg skal fylle den med noe tungt og slå folk med den om de prøver å sette seg!

For pokker!

God bedring, Niobe! Håper du får det lett.

Gammel 19-02-23, 23:32   #602
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fastelavn ja, og GULROT!!

Ikke fastelavEn og heller ikke gulErot.

Gammel 20-02-23, 09:02   #603
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fastelavn ja, og GULROT!!

Ikke fastelavEn og heller ikke gulErot.

Ei heller gulLErot. Jepp, sett det flere steder. Rettskriving er vist en utdøende kunstart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 08:54   #604
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idiotiske politiske beslutninger! (Episode nummer 8357409.) https://www.finansavisen.no/energi/2...ergi-og-penger

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 12:01   #605
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen vennligst forklare meg nytten av å gå et Prince2-kurs????

Jeg jobber som prosjektleder og har gjort det i mange år. Jeg har gått prosjektlederkurs på BI og lærte masse. Så fant et eller annet lyst hode på jobben min ut at vi måtte sertifiseres. Det er de to mest bortkastede dagene i hele mitt liv. Jeg lærte å pugge en hel haug av meningsløse definisjoner kun relatert til akkurat dette kurset. Jeg lærte INGENTING om praktisk prosjektledelse.

Og nå er en hel haug med yngre kolleger også sendt av sted på dette kurset. For å bli sertifisert.

Jeg ser at dette er en sertifisering som faktisk etterlyses i en del stillingsannonser, men jeg KAN IKKE FORSTÅ HVORFOR? Er det noen som har fått noe ut av det kurset utover å vise god evne til å pugge mye på kort tid? Hvorfor ønsker man ikke heller ansatte som stiller kritiske spørsmål til meningsløs bruk av tid?

Gammel 21-02-23, 16:18   #606
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor vil mange foreldre at alle må gjøre helt likt som dem, og innføre kollektive regler for alt mulig, for at de skal få gjort som de ønsker det med sine egne barn?!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 16:35   #607
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvorfor vil mange foreldre at alle må gjøre helt likt som dem, og innføre kollektive regler for alt mulig, for at de skal få gjort som de ønsker det med sine egne barn?!

Det er jo forferdelig ubehagelig å stå i egne avgjørelser alene.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 16:41   #608
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et sysselsettingstiltak, Tjorven. Sertifiseringsfolk må også få jobb.

Gammel 21-02-23, 16:53   #609
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan noen vennligst forklare meg nytten av å gå et Prince2-kurs????

Jeg jobber som prosjektleder og har gjort det i mange år. Jeg har gått prosjektlederkurs på BI og lærte masse. Så fant et eller annet lyst hode på jobben min ut at vi måtte sertifiseres. Det er de to mest bortkastede dagene i hele mitt liv. Jeg lærte å pugge en hel haug av meningsløse definisjoner kun relatert til akkurat dette kurset. Jeg lærte INGENTING om praktisk prosjektledelse.

Og nå er en hel haug med yngre kolleger også sendt av sted på dette kurset. For å bli sertifisert.

Jeg ser at dette er en sertifisering som faktisk etterlyses i en del stillingsannonser, men jeg KAN IKKE FORSTÅ HVORFOR? Er det noen som har fått noe ut av det kurset utover å vise god evne til å pugge mye på kort tid? Hvorfor ønsker man ikke heller ansatte som stiller kritiske spørsmål til meningsløs bruk av tid?

En prosjektleder kollega av meg gruffet over akkurat dette forrige uke. Jeg synes jo at det kan gi mening tidlig i karrieren, men etter å ha jobbet som prosjektleder i mange år er det jo helt meningsløst.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 19:00   #610
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

En prosjektleder kollega av meg gruffet over akkurat dette forrige uke. Jeg synes jo at det kan gi mening tidlig i karrieren, men etter å ha jobbet som prosjektleder i mange år er det jo helt meningsløst.

Nei. Dette kurset har ikke noe for ferskingene heller. Det er derfor jeg synes det er ekstra irriterende. Det ENESTE du lærer på dette kurset er å pugge definisjoner på begreper som ikke kan brukes til noe som helst praktisk.

Igjen:

Gammel 21-02-23, 21:01   #611
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Enig, Tjorven! Det er ikke kunnskap jeg har hatt bruk for hos noen av arbeidsgiverne mine. Kun pugging av definisjoner på en slags ideell it-organisering, om jeg husker rett? Kunnskapen ble glemt i det øyeblikket jeg gikk ut av døra.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 21:18   #612
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er jo forferdelig ubehagelig å stå i egne avgjørelser alene.

Nettopp!

Venner: Vi MÅ lage en felles regel så jentene (våre like gamle døtre) får lagt seg på kvelden. Det piper i telefonen og det sendes meldinger til langt utover natta!
Vi: Eh, nei? Vår datter må legge fra seg telefonen oppe i stua (hun sover nede) hver eneste kveld klokka 21.30.
Venner: Åååja. Kanskje vi må begynne med det også, da?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 21:29   #613
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Nettopp!

Venner: Vi MÅ lage en felles regel så jentene (våre like gamle døtre) får lagt seg på kvelden. Det piper i telefonen og det sendes meldinger til langt utover natta!
Vi: Eh, nei? Vår datter må legge fra seg telefonen oppe i stua (hun sover nede) hver eneste kveld klokka 21.30.

Flaut.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 21:29   #614
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Nettopp!

Flaut.

Vi tok også telefonene inntil en viss alder.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 13:16   #615
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk_som_ikke_kan_kjøre_bil!!!!!
Det må jo, for faen, kunne gå an å avpasser farten etter forholdene? Fartsgrensa er MAKS tillatte hastighet under optimale forhold. Det er ikke en minimumshastighet eller veiledende.
Er fartsgrensa 80km/t så betyr snø og is i veibanen at du IKKE skal kjøre i 80 i alle svingene men avpasse farten?!?
Er folk blitt helt stappteite? Når forsikringsselskap, politi og veivesen må gå ut å advare folk fordi det skal komme snø! SNØ!!! I føkkings Norge. Senk farten din idiot!!!!

Ja, veien vår var stengt tre ganger i går, siste gangen fra halv sju til ti. Jeg gikk glipp av et møte fordi en IDIOT ikke gadd å avpasse farten. Og han som kom imot berget livet med ren flaks. Det foregår et stort veiarbeid her og farten er satt med til 50km/t. Haha!! Det betyr at man, om man er heldig, kan slippe unna med å kjøre i 70 uten år få en trailer på 50t i ræva som blinker og tuter.
Da politiet hadde kontroll tok de 17 stk i løpet av en time.
Det er laget en ekstra sving for å dempe farten (det smalt det i går) og 1/3 av trailerene kjører bare over i motsatt felt å unngår dermed å sette ned farten.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 16:53   #616
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sikkerhetssystem i biler, som rett etter garantien er gått ut velger å kollapse, slik at man må ut med forbanna 30.000 for å fikse. Bannede drit. Vurderer å kjøpe ny bil heller, og aldri, aldri noensinne kjøre en bil som ikke fortsatt er under nybilgarantien.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 17:23   #617
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Folk_som_ikke_kan_kjøre_bil!!!!!
Det må jo, for faen, kunne gå an å avpasser farten etter forholdene? Fartsgrensa er MAKS tillatte hastighet under optimale forhold. Det er ikke en minimumshastighet eller veiledende.
Er fartsgrensa 80km/t så betyr snø og is i veibanen at du IKKE skal kjøre i 80 i alle svingene men avpasse farten?!?
Er folk blitt helt stappteite? Når forsikringsselskap, politi og veivesen må gå ut å advare folk fordi det skal komme snø! SNØ!!! I føkkings Norge. Senk farten din idiot!!!!

Ja, veien vår var stengt tre ganger i går, siste gangen fra halv sju til ti. Jeg gikk glipp av et møte fordi en IDIOT ikke gadd å avpasse farten. Og han som kom imot berget livet med ren flaks. Det foregår et stort veiarbeid her og farten er satt med til 50km/t. Haha!! Det betyr at man, om man er heldig, kan slippe unna med å kjøre i 70 uten år få en trailer på 50t i ræva som blinker og tuter.
Da politiet hadde kontroll tok de 17 stk i løpet av en time.
Det er laget en ekstra sving for å dempe farten (det smalt det i går) og 1/3 av trailerene kjører bare over i motsatt felt å unngår dermed å sette ned farten.

Fartsgrenser er et evig diskusjonstema i kommentarfelt. Lokalavisa kunne berette at politiet hadde bøtelagt 18 bilister i går, på en strekning der de har kontroll flere ganger i måneden. Det er tettbygd, og skole der og følgelig 40-sone. I kommentarfeltet var det opptil flere som mente at det var bevis for at fartsgrensene er for lave i Norge.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 18:16   #618
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BRUK BLINKLYS I RUNDKJØRINGEN FOR %&$%!!!

Og mens jeg er i gang: Selv om du sitter opå en sykkel, skal du ta hensyn i trafikken. Jeg bor rett ved tour de finance og når har noen tydeligvis startet sesongen. DET ER IKKE LOV Å KJØRE PÅ FOLK I FOTGJENGERFELT SELV OM DU SYKLER!

Sånn. Deilig å få det ut.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 18:42   #619
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

BRUK BLINKLYS I RUNDKJØRINGEN FOR %&$%!!!

Og mens jeg er i gang: Selv om du sitter opå en sykkel, skal du ta hensyn i trafikken. Jeg bor rett ved tour de finance og når har noen tydeligvis startet sesongen. DET ER IKKE LOV Å KJØRE PÅ FOLK I FOTGJENGERFELT SELV OM DU SYKLER!

Sånn. Deilig å få det ut.

Jeg stoppet for en dame en dag jeg syklet (jeg stopper alltid eller svinger unna fotgjengere i fotgjengerfelt), og hun så nesten sjokkert ut.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 19:04   #620
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Nei, Sophie Elise, du er ikke utsatt for noen "cancel culture". Du er utsatt for kritikk og motstand. Det er noe helt annet. Noe veldig helt annet.

Du har - klokelig - holdt kjeft ganske lenge. Når du først skulle uttale deg, så kunne du ha sagt at helt uavhengig av alt, så er det ikke du som holdt en pose med tvilsomt innhold. Du kunne forsøkt å ta selvkritikk, og innse at det å skrive at "Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen" kombinert med et bilde hvor man raskt tenker at dette er koblet opp mot glorifisering av kokain, ikke er bra. Men, nei. Du snudde det hele rundt, og kritiserte de som kritiserte deg.

Slutt med det! Det er dust! Jeg har ment at kritikken av deg og bildet var litt malplassert, all den tid det tross alt ikke var du som holdt posen. Men nå? Nå er du bare dust. SLUTT!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.