Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 11:55   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor gammel er han? Min 12-åring «sluttet» å bruke hjelm i sommer.

Min valgte å parkere sykkelen i 12årsalderen, fordi han ikke ville bruke hjelm.. Nå er han 14, sykler igjen, uten hjelm, og jeg har bare valgt å gi opp den kampen.

Gammel 17-11-22, 12:33   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Min valgte å parkere sykkelen i 12årsalderen, fordi han ikke ville bruke hjelm.. Nå er han 14, sykler igjen, uten hjelm, og jeg har bare valgt å gi opp den kampen.

Vi kom til enighet om at han kan sykle til og fra skolen uten hjelm fordi det er bilfritt område og gangveier som tvinger frem lav fart. Skal han sykle lenger bruker han hjelm. Han godtok den avtalen heldigvis.

Jeg husker det jo selv, syklet med hjelmen hengende på styret på ungdomsskolen. Nå bruker jeg hjelm, men har den på styret når jeg sykler opp bakkene på området de varmeste sommerdagene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 12:00   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, ja, han sykler.

Og han har liksom aldri vært opptatt av "kul", han er virkelig mer på den snusfornuftige siden. Men nå har han blitt opptatt av klær og greier. Hva blir det neste? Kjæreste?!

(Han er jo babyen min, selv om han er en muskuløs kjempe på 190. )

Gammel 17-11-22, 12:23   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

13-åringen velger å gå 2 km til skolen i stedet for å sykle, selv om det er nesten flatt, fordi hun nekter å bruke hjelm. Å få flatt hår er en skjebne jevngod med døden.

Gammel 17-11-22, 12:38   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelmdiskusjon ja… Jeg hadde en med forhenværende kjæreste, som nektet å bruke hjelm. Elsykkel, i trafikken, høye hastigheter. Jeg husker jeg sa «krasjer du og blir invalid går jeg fra deg, ikke pokker om jeg pleier deg fordi du er en idiot».

Poden bruker ikke, og jeg blir skikkelig sur av det. Påstår han ikke får den på pga ekstremt stort hår. Det tror jeg mitt om da.

Gammel 17-11-22, 12:43   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Poden bruker ikke, og jeg blir skikkelig sur av det. Påstår han ikke får den på pga ekstremt stort hår. Det tror jeg mitt om da.

Da må det bare kjøpes større hjelm da vel. (De finnes i ulike størrelser.)

annemede er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 12:51   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da må det bare kjøpes større hjelm da vel. (De finnes i ulike størrelser.)

Vi har hjelm som passer altså, han bare bruker ikke. Fordi den passer ikke, i følge ham. Som er tull.

Gammel 17-11-22, 13:06   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har sluttet å sykle. Hjelm ble vel ukult på slutten av barneskolen. Og bruker selvsagt ikke hjelm på de livsfarlige elsparkesyklene heller da. Men de bruker i det minste bilbelte.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 13:11   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad det ikke var samme krav om hjelmbruk da jeg var ungdomsskoleelev på 80-tallet i verste "rufsepermanent og tupert lugg"-perioden. Vi hadde sikkert ikke syklet da nei.

Vi kunne ikke engang bruke lue, noe som var litt krise på indre østland, den vinteren ('87? '88?) da temperaturen sank ned mot -40. Vi kunne strekke oss til en veldig stor og løs patentstrikket hals i mintgrønn eller rosa moahairgarn trukket opp rundt hodet.

Gammel 17-11-22, 13:35   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

13-åringen velger å gå 2 km til skolen i stedet for å sykle, selv om det er nesten flatt, fordi hun nekter å bruke hjelm. Å få flatt hår er en skjebne jevngod med døden.

Hjelmhår og luehår er jo horrible greier må vite.

Gammel 17-11-22, 19:17   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er glad det ikke var samme krav om hjelmbruk da jeg var ungdomsskoleelev på 80-tallet i verste "rufsepermanent og tupert lugg"-perioden. Vi hadde sikkert ikke syklet da nei.

Vi kunne ikke engang bruke lue, noe som var litt krise på indre østland, den vinteren ('87? '88?) da temperaturen sank ned mot -40. Vi kunne strekke oss til en veldig stor og løs patentstrikket hals i mintgrønn eller rosa moahairgarn trukket opp rundt hodet.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Gammel 17-11-22, 19:37   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Gammel 17-11-22, 23:04   #13
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Gammel 17-11-22, 23:13   #14
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Shun er aktiv nå  
Gammel 17-11-22, 23:21   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig

Gammel 17-11-22, 23:29   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, kan presisere at det er den 14 år gamle meg som er glad det ikke var hjelmkrav da. Dagens meg er selvsagt ikke enig, og er glad det er så vanlig å bruke det nå.

Gammel 17-11-22, 23:33   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Jeg er oppvokst i Sverige. Tror de va litt tidligere ute enn her i Norge når det kom til sikkerhet. Jeg satt jo til og med bilsete som baby når jeg ble født i -76. Vi fikk ikke sykle uten hjelm.

Gammel 17-11-22, 14:00   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Også har vi Storebror, som helst vil stå utenfor skolen hver morgen og fortelle alle hvor dumme de er som ikke bruker hjelm...

Han får ikke lov da. Men hender han rekker å slenge ut en kommentar.

I dag hadde han stoppet en stakkars 8 klassing som kom ut fra do, med "DID YOU WASH YOUR HANDS???!?" og stakkars 8 klassingen døde jo nesten, og læreren som var med Storebror bare "Men altså, STOREBROR, sånn GJØR VI IKKE!" og han bare svarte "Someone has to take hygiene seriously at this place. Im not seeing YOU doing that?"

Sukk.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 16:47   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av serafin, her.

også har vi storebror, som helst vil stå utenfor skolen hver morgen og fortelle alle hvor dumme de er som ikke bruker hjelm...

Han får ikke lov da. Men hender han rekker å slenge ut en kommentar.

I dag hadde han stoppet en stakkars 8 klassing som kom ut fra do, med "did you wash your hands???!?" og stakkars 8 klassingen døde jo nesten, og læreren som var med storebror bare "men altså, storebror, sånn gjør vi ikke!" og han bare svarte "someone has to take hygiene seriously at this place. Im not seeing you doing that?"

sukk.

☺️💕

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 23:12   #20
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg tar T-bane til jobb, for jeg har skaffet meg en frisyre som ikke er kompatibel med hjelm.

Shun er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.