Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 23:54   #1
Maijka
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Maijka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så mye fint du lager

Maijka er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 01:29   #2
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk Maijka!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-03-09, 22:07   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Min lille tass på 4 år har i ukesvis mast om at jeg må sy en genser til ham med Lynet ("Cars") symerkene på.
Da jeg kjøpte dem hadde jeg aldeles ikke tiltenkt dem på klær, de skulle på en barnehagesekk, eller en pose til leker eller toalettveske, lue eller lignende.

Ergo, jeg har drøyd det leeeenge og håpt han skulle ombestemme seg.. hehe..
Nå kunne jeg ikke si "snart vennen" lenger.. stakkars gutt var overivrig hver gang han fortalte hvordan de skulle ligge på genseren. Lille designerspiren min.

Anyway.. genser fikk han, og han hylte av latter og glede da han fikk den... mission completed og lykkelig Nathaniel ble resultatet.

Storesøsters avlagte genser i størrelse 146 ble utgangspunkt for bolen.
Her ligger mønsteret til raglandermet på, da det var det som var planen for gjenbruksgenseren.
Som motvekt har jeg brukt gressgrønn ribb fra S&S.
Symerkene ligger oppå, disse var jo de viktigste må vite.

Jeg klipte først opp ermene og bolen i sidene.
Deretter brettet jeg forstykket på bolen i to og la forstykket på mønsteret oppå og klipte ut det jeg trengte. Det samme gjorde jeg med bakstykket.
Jeg passet på å legge bunnen på mønsteret mot bunnen på genseren, slik at jeg fikk benyttet meg av det ferdige opplegget. Genialt.
Ermene var jo også for vide, så jeg klipte av litt på vidden men beholdt opplegget der også for å få en helhet til bunnen på bolen.
Jeg overlocket de to ermedelene sammen til slutt og sydde en stikning for å holde den på plass.
Neste gang kommer jeg til å klippe den enda smalere enn jeg gjorde her. Det stripete stoffet er mer elastisk enn ribb stoffet og den blir dermed litt videre enn jeg hadde planlagt nederst på ermet.

I halsen sydde jeg gressgrønn ribb.
Er veldig fornøyd med lengden på ribben jeg har kommet frem på Nathaniel og Aleas gensere, den ligger jevnt og fint og glir lett over hodet.
I tillegg skjuler den eventuelt genser under. De fleste kjøpte gensere har vid hals hvor ullundertøy stikker frem osv. Det er ikke alltid like fint.

SLIK BLE DEN TIL SLUTT, Str. 122. (Litt stor, men godt å ha noe å vokse i):

Fremme

Bak

Actionbilder (min sønn elsker å posere med nye klær.. ) finner du i BLOGGEN.
Legg gjerne igjen en kommentar... .. er sååå kosjliii! hihi..

Sist redigert av Shamu : 09-03-09 kl 00:42.
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 01:30   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Holy Cheesenoodles"

Denne ble jeg superfornøyd med!!! Jippi!!
Genseren er til Nathaniel på 4 år.
Han er laaang i ryggen, så han har mer og mer behov for mammas hjemmesydde gensere med ekstra lang bol.
Men det er vanskelig å sy kule gutteklær som skal tilfredsstille mine krav:
- Ikke se butikkekjøpte ut, men være unike.
- Være fargeglade og morsomme

Jeg syns jeg klarte det med denne. *Beskjeden og fornøyd*

Genseren er sydd av ribb og jersey.
Elefant applikasjon med vintage knapp slik at den selv kan se om den lille mannen blir glad.

Mønsteret er laget med utgangspunkt i "Sy klær av myke stoffer" av Lennartson, men endret en god del på for å få den slik jeg vil.

Størrelse: 6-7 år, men smal da jeg ikke liker vide gensere.

Nå gjenstår det jo å se om han liker den da.
Actionbilder kommer! :-)

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 02:30   #5
Hadia
hijabdame

Hadia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så utrolig masse flott!

Du kan lage deg en butikk på etsy.com

Hadia er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 09:20   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den må han vel like! Knallfin.

Gammel 01-03-09, 12:07   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hadia, her.

Så utrolig masse flott!

Du kan lage deg en butikk på etsy.com

Tusen takk Hadia.
"Butikk" har jeg allerede HER.
Kommer nye vesker der i kveld eller i morgen kveld.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den må han vel like! Knallfin.

Han nekter å ta den av!
Skal få tatt bilder etterhvert. Den sitter kjempefint på.
Takk for ros!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 16:35   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

ACTIONBILDER:

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 16:38   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Råtøff genser - sitter som et skudd!

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 07-03-09, 22:11   #10
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Kjempeflott!!

Gammel 08-03-09, 12:28   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DollyDuck, her.

Kjempeflott!!

Tusen takk!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 12-05-09, 00:59   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Mer info og bilder i BLOGGEN min.

"Kule Olgas Rock n'Roll"

Dette stoffet har vært en STOR gjestepute for lenge siden… det er så lenge siden at stoffet har begynt å glemme sine gamle kunster; som dekorativ søvnterapeut.

Jeg fant det på Fretex der det sov inneklemt mellom to øglibøgli 90-talls dynetrekk.. totalt misplaced! Makan altså!
Jeg reddet det før det avgikk med døden, og har herved lovet det ett nytt liv med fart og spenning.

Veske har det blitt, og den elsker musikk!
Litt Rock hver dag, så har du sikret den ett godt og morsomt liv – til gjengjeld har den lovet å aldri gjemme nøklene dine eller lipglossen.

Vesken har to hanker, er foret og er rett og slett KUL!

"Åse Marthes Bed Time Story"

Jeg fikk ett dynetrekk her for en stund siden. Ett vakkert dynetrekk; enkelt men med sarte søte og vårlige farger.
Dynetrekket oser koselige kveldstunder med eventyr og hjemmebakte boller.
Nå har sengetøyet selv blitt en liten natta historie; det har fått ett nytt liv som veske til en annen dame eller jente. Mulig hun også heter Åse Marthe og baker boller og leser nattahistorier for barna sine..

Uansett så kan vesken brukes til hva det måtte ønske, men jeg tror jeg kan si ganske sikkert, veldig faktisk… at den blir glad om den får bære hjemmelagte boller i seg, bare en gang…

Vesken har to hanker, er foret og har applikasjon av vintage stoffer fra loppis samlingen min… Oi, enda mer sjel..
Jeg tror man blir lykkelig av å bære denne skatten.

"Klaus Henriks Ballade"

Når man drømmer om skogen, kjenner lukten av vårblomstene i vinden, klør i nesa av vårfrisk pollen og registrerer årets første vepsestikk på vinterblek hud… Da er det VÅR!
Om man da het Klaus Henrik, da kunne man tatt seg fri fra jobben, syklet ut i skogen på ustøe litt for store hjul og sunget av full hals på en vakker ballade om våren.
Jeg tror faktisk man kunne diktet den selv, inspirert av maur og skogssopp!

Vesken er sydd av vintage mykt og deilig stoff som har vært sengetøy.. jeg tror ikke Klaus Henrik har sovet i det, men vi kan jo late som.
Vesken har to hanker og er pyntet med en appliksjon av fleece som igjen har fått en vintage knapp som den berømte prikken over i’en.
Hvitt stødig stoff inni vesken gjør vesken god til å bære tunge saker som årets første jordbærkurver, eller rett og slett en bok og en cola, eller en vannmelon om du virkelig vil teste den ut.

"Stine Lise og Sofaputene"

Noen stoffer drømmer om hva de skal bli, akkurat som vi gjør. Stoffer har også sjel må vite.
Dette stoffet drømte om å bli sofaputer hos Stine Lise, en gang, en dag.
Sånn ble det ikke… hu mor kjøpte stoffet og la det på vent.
Det fikk ligge i skapet og modne og godgjøre seg.. helt til nå.
Endelig så vi lyset, stoffet og jeg… Trine Lises sofaputestoff fikk en fremtid som veske! Hurra!!

Om damen som skal bære vesken heter Stine Lise eller Monika spiller ingen rolle… Stoffet har nemlig fått en ny drøm, som er i ferd med å gå i oppfyllelse…
Det drømmer om å få være en fin veske som får ligge og kose seg på noen andre fine sofaputer… en søndag.

Vesken har to hanker og er foret.
Den har også fått en fin applikasjon i front slik at den blir spennende og dekorativ, på sofaputene eller på shoppingturen. Blomstene på det ene applikasjonsstoffet har vært del av ett skjørt en gang… kanskje det har danset på en mandag? Hverdagsgleder!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 21:28   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den var knallfin! Og utrolig flott på! Fiine gutten.

Gammel 01-03-09, 23:25   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk jenter!

Nathaniel er veldig fornøyd ja og vil ha den på i barnehagen i morgen også. hehe...
Veldig kjekt å sy til egen barn når de blir så glade!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 00:08   #15
tess1
Aktiv

Medlem siden: Oct 2008
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Kjempe tøff genser.

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 13:19   #16
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Ååh.. DET var en flott genser!! Tydelig å se hvor fornøyd han er også, kjekke gutten din
Kjempe flink er du!

Prilla er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 20:42   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 19:39   #18
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Du er så flink!
Og den unge mannen var usedvanlig kjekk.

Ami er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 20:43   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Den lille mannen er ett farlig lite sjarmtroll som gir kos til fremmede damer bare fordi han vil...
Må nok låse ham inne når han blir tenåring ja.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 02-03-09, 23:30   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Fine genseren! Og fine modellen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.