Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 21:24   #601
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nettopp ferdig med Karin Fossums "Samleren", den var helt ok. Nå står LaVyrle Spencers "Small town girl" for tur

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 05-06-10, 22:32   #602
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Medmenneske av Olav Duun.

Gammel 07-06-10, 14:34   #603
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser Shantaram.

Ser den har fått litt blandet mottakelse. Synes den er OK. Ikke mer enn det, men det er spennende å lese om hvordan han har opplevd India og menneskene som bor der. Den har en litt rar form - en blanding mellom roman og historie fra virkeligheten, det er litt snålt synes jeg.

Gammel 07-06-10, 15:39   #604
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes også at formen var litt snål. Samt at skrivestilen var utrolig pretensiøs.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 07-06-10, 23:15   #605
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med Nesser, og er nå halvveis i den første Läckberg-boka - Iprinsessan. Endelig skal jeg få kommet meg a jour, så rekkefølgen videre blir riktig.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 07-06-10, 23:29   #606
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokkene ringer for deg av Hemmingway

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 00:52   #607
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Shantaram.
Ble hekta fra første side.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 01:01   #608
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal til å begynne på "De besatte" av Dostojevskij. Dostojevskij-fan.

Gammel 09-06-10, 01:05   #609
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innkjøpt til 2003-modellen, men han er nok litt for ung for denne ennå. Så nå leser jeg den selv.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 08:44   #610
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har akkurat begynt på The Bloody White Baron av James Palmer. Det er en biografi over denne karen her: http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Ungern_von_Sternberg -- mannen som erobret Mongolia i 1921 og gjenopprettet khandømmet for noen måneder.

Gammel 09-06-10, 15:19   #611
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Katarina Mazetti: Gutten i graven ved siden av

Ett av få tilfeller hvor jeg likte filmen bedre enn boken. (Men så hadde jeg Michael Nyqvist på min laminerte den gangen også, da.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 16:16   #612
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ett av få tilfeller hvor jeg likte filmen bedre enn boken. (Men så hadde jeg Michael Nyqvist på min laminerte den gangen også, da.)

Er du gal? Han er jo vidrig, som jeg ville sagt hvis jeg var svensk.

Jeg likte for øvrig boka overraskende godt.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 23:00   #613
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Har akkurat begynt på The Bloody White Baron av James Palmer. Det er en biografi over denne karen her: http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Ungern_von_Sternberg -- mannen som erobret Mongolia i 1921 og gjenopprettet khandømmet for noen måneder.

Oj! Dette har jeg aldri hørt om. Nå ble jeg grusomt interessert!

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 23:11   #614
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Garman & Worse av A. Kielland.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 23:17   #615
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet av Johan Harstad. Har ikkje lest noko av han før, men da frister til meir. Veldig bra bok synest eg.

Gammel 10-06-10, 10:50   #616
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er du gal? Han er jo vidrig, som jeg ville sagt hvis jeg var svensk.

Jeg likte for øvrig boka overraskende godt.

Jammen!

Det var nok den bondske looken i filmen jeg likte så godt. Jeg likte også boken, forøvrig. Men så filmen først.

Her går det forøvrig mye i gjenlesning, i påvente av Knausgårds nye. (Og nå er det ikke lenge igjen!) Jeg har bestilt den til deg også, og sender melding straks den kommer!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 10-06-10, 10:53   #617
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har omsider begynt på Min Kamp 1. Så får vi se, da, om jeg blir bitt av basillen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-06-10, 11:23   #618
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Oj! Dette har jeg aldri hørt om. Nå ble jeg grusomt interessert!

Har kjent til fyren i mange år, stort sett takket være at han dukket opp i et Corto Maltese-album. Det er definitivt et eksempel på en historisk person som man knapt kunne ha diktet opp.

Er et stykke ut i boka nå, den er definitivt anbefalelsesverdig. Man lærer en del om en avkrok av verden som ikke har fått så veldig mye publisitet heromkring.

Gammel 10-06-10, 12:56   #619
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Her går det forøvrig mye i gjenlesning, i påvente av Knausgårds nye. (Og nå er det ikke lenge igjen!) Jeg har bestilt den til deg også, og sender melding straks den kommer!

Både O. og jeg går nærmest og tripper her på kontoret. Han er spent på skildringen av studentradiomiljøet i Bergen.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 10-06-10, 13:02   #620
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare på Min Kamp 2, men elsker den også. Jeg ler høyt av f.eks skildringen av å lese kveldstidningane, aka Norges VG og Dagbladet. Som å få søppel i hodet. Dessuten er scenen fra babyrymtiken bare helt fantastisk. Jeg var sen med å få med meg Knausgård, nå nyter jeg hver setning og gruer meg til jeg er ferdig med alle sammen. (for de blir ikke dårligere etter bind 2?)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.