Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 03:07   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er nesten ferdig med Lillestorebrors sauekostyme til karnevalet. Jeg holder på med luen med ører nå, men har gått tom for garn.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 15:22   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pulsvarmerene med sprial fikk en pause.

Jeg strikker en ny babylue. Jeg ble nemlig tante i natt, og den lyseblå lua jeg tidligere har vist frem er nok altfor stor, så jeg strikker en mindre babylue.

Gammel 16-02-10, 16:36   #3
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, flertallet av oss drar nok ikke til peru og kjøper garn sånn til hverdags

Gammel 16-02-10, 20:01   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hvilke farger kjøpte du da Pelen?

Gammel 16-02-10, 20:19   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvilke farger kjøpte du da Pelen?

Hvitt, mørkegrått og lilla. De andre fargene likte jeg ikke så godt. Mannen er fortsatt i Lima så føler jeg at jeg trenger mer så kan jeg legge inn en bestilling hos ham. Jeg tror at jeg skal be ham om å kjøpe mer i hvitt.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 21:53   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fant jeg ut hva Drops kostet. 34 NOK.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 17-02-10, 21:46   #7
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal strikke disse i bursdagsgave til bestevenninnen min:

Macky er ikke aktiv  
Gammel 17-02-10, 23:48   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Holder på med en Eva-lue nå, men hadde såklart ikke nok garn.. Jaja. Ellers prøver jeg å finne en ullbukseoppskrift som jeg kan bruke opp PT5-garnet mitt på.

Gammel 18-02-10, 08:12   #9
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Holder på å strikke vanter til min mor, de skal toves, strikker med pt2 og tove
Er nettopp ferdig med tommelkilen, og skal nå legge kilemasker på egen pinne... Har aldri strikket tommel før, så jeg gruer litt

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 18-02-10, 21:18   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Holder på å strikke vanter til min mor, de skal toves, strikker med pt2 og tove
Er nettopp ferdig med tommelkilen, og skal nå legge kilemasker på egen pinne... Har aldri strikket tommel før, så jeg gruer litt

Hørtes ut som en tungvindt tommel?

Jeg strikker bare tommelmaskene med en annen tråd, setter de tilbake på venstre pinne og strikker dem en gang til med vottetråden. Når selve votten er ferdig, tar jeg ut den andre tråden og setter på pinner og strikker rundt.

Gammel 19-02-10, 12:03   #11
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hørtes ut som en tungvindt tommel?

Jeg strikker bare tommelmaskene med en annen tråd, setter de tilbake på venstre pinne og strikker dem en gang til med vottetråden. Når selve votten er ferdig, tar jeg ut den andre tråden og setter på pinner og strikker rundt.

Jeg fikk tips om å bare strikke de 9 tommelmaskene i en annentråd, og strikke videre, så tok jeg opp de tommelmaskene jeg skulle ha etterpå og tok bort den fargede tråden
Det var ganske enkelt faktisk...

Nå er vottene ferdige, og ligger i vaskemaskinen å blir tovet.. Spennede, mitt første votteprosjekt

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 17:39   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg fikk tips om å bare strikke de 9 tommelmaskene i en annentråd, og strikke videre, så tok jeg opp de tommelmaskene jeg skulle ha etterpå og tok bort den fargede tråden
Det var ganske enkelt faktisk...

Nå er vottene ferdige, og ligger i vaskemaskinen å blir tovet.. Spennede, mitt første votteprosjekt

Da er det ganske likt som jeg gjør det

Gammel 19-02-10, 21:11   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

I går ble jeg ferdig med Sauen Shaun-kostyme til Lillestorebror. Jeg har brukt noen dager på å strikke dette for jeg strikker sent. Og så gikk jeg tom for garn og måtte haste avgårde og kjøpe mer. Dobbel tråd og pinne 15.

Det må jo bli verdens vakreste Sauen Shaun!

Gammel 18-02-10, 14:14   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

Mange fine og inspirerende prosjekter her.
Jeg hodler jo på med den minilua, den er halvveis, også har jeg en slik sprial-pulsvarmer på pinnene i veska, togstrikking. Men, jeg føler jeg trenger et inspirerende prosjekt å ta fatt på, noe skikkelig. Lua blir ferdig senest i helga (skal vel leverss neste helg) og pulsvarmere til strikking på toget er nå greit nok det, men et skikkelig hjemmeprosjekt. Jeg har holdt på med slike babyteppe ganske lenge nå, tre på rappen (med noen andre småprosjekter innimellom da) og føler meg rett og slett litt "tom", jeg vet ikke hva jeg skal begynne på. Jeg hadde ei "prioritestliste" på bloggen min, men den har strandet på nattbukse til guttugnen, men jeg har ei som jeg bare må sy sammen og strikke nye vrangborder rundt lårene på, så det er bare et kveldsprosjekt, og lang ullbukse til guttungen, men jeg ser ikke helt når jeg skulle bruke den, vi bruker ikke formsydde bleier på dag, så derfor er jeg ikke så inspirert på det heller. Planen var jo å strikke "monsterbukse" da, og etter at jeg har lært meg magic loop kan jeg jo klare bena også, og den KAN jo brukes som bukse selv om vi har lommebleie inni... Kanskje jeg skal gå løs på det?

Jeg har jo ellers egentlig ikke noe jeg har lyst til... Jo, jeg har lyst å strikke kjoler og sånn sånn som dere viser frem, men det føles som et litt vel stort prosjekt, pluss at jeg ikke vet om jeg ville BRUKT det ofte nok til at det kunne forsvare de mange timene...

Gammel 18-02-10, 14:17   #15
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Da er første vott ferdig, og jeg er igang med nr 2
(eller mangler tommel da, må hente inn litt hjelp )

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 13:20   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på med Olive-genseren, og skal bli ferdig før OL er ferdig.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 13:48   #17
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, den var lekker!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg holder på med Olive-genseren, og skal bli ferdig før OL er ferdig.

Gammel 18-02-10, 14:57   #18
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville strikke genser i voksen størrelse for første gang, og er nå i gang med denne til meg selv:

Strikker i mørkeblått Rauma vamsegarn.
Oppskrift fra "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger (kan anbefales - masse fine oppskrifter!).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg genser.jpg (46,7 KB, 348 visninger)
Gammel 18-02-10, 23:46   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Strikker i mørkeblått Rauma vamsegarn.
Oppskrift fra "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger (kan anbefales - masse fine oppskrifter!).

Da må du se på den nyydelige babyen og moren på side 85.

Gammel 18-02-10, 23:52   #20
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er snart ferdig med en klassisk Marius-genser til meg, og har så vidt begynt på en med lilla bunnfarge og hvit og rosa mønsterfarger til storesøster.
Med mitt strikketempo får jeg kanskje brukt min før våren, storesøster må nok vente til neste sesong.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.