Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-17, 12:35   #621
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Herregud, Input. Jeg vet ikke hva jeg skal si, det er for fælt.

Når det er nedgangstider har tendensen vært at man ser etter en sterk leder, en som kan klappe deg på skulderen og si at dette fikser jeg. I mellomkrigstiden resulterte dette i Hitler, Mussoline, Franco og andre gærninger i Europa. I USA var de heldige og lure nok til å få FDR og New Deal. Nå får vi bare håpe at Tyskere og franskmenn gjør kloke valg fremover nå når de ser hva høyrepopulisme kan før til. Valget i Østerrike gir jo håp om at det vil skje.

Gammel 28-01-17, 12:36   #622
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er så hakkande borti hendaslausa sinnsykt!

Heldigvis er det flere amerikanere som er kraftig i mot politikken hans enn de som er for. Kommentar fra Washington Post: I don't hate Trump, but I would definately unplug his life support to charge my phone.

Jeg klarer ikke å synes sånt er gøy jeg, det blir litt for 'la oss henrette dem vi ikke liker" for meg. Jadda jeg vet jeg er sær.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 12:50   #623
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke sær Strå, jeg er egentlig enig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 12:53   #624
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg klarer ikke å synes sånt er gøy jeg, det blir litt for 'la oss henrette dem vi ikke liker" for meg. Jadda jeg vet jeg er sær.

Jeg ønsker ikke fysisk skade på noen, selv ikke Trump, men jeg lo høyt av denne kommentaren.

Gammel 28-01-17, 13:07   #625
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Du er ikke sær nei, for dette er dessverre en alt for vanlig tanke. Veldig mange av elevene mine synes dette er en helt akseptabel tanke, og jeg har måttet korrigere dem med at man ikke skal ønske andre død. Jeg har flere i min omgangskrets som har ytret ønske om en tidlig død, og det er skikkelig ekkelt å måtte bruke samme argumentasjon mot voksne mennesker.

Gammel 28-01-17, 13:09   #626
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker han ikke død, jeg bare ønsker at han IKKE er president i et av verdens mektigste land.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 13:15   #627
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg ønsker han ikke død, jeg bare ønsker at han IKKE er president i et av verdens mektigste land.

Samme her.

Gammel 28-01-17, 13:47   #628
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den med m&m har jeg sett et veldig godt svar på en gang (den er ganske gammel).

Gammel 28-01-17, 13:53   #629
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den støtter jeg 250 %.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 15:29   #630
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Kilde: youtube.com)

September 2016

"Peanuts have killed more people than terrorist refugees"

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 15:40   #631
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er helt forferdelig. Flyktninger som var på vei til USA da presidenten skrev under på å stenge grensene, har blitt anholdt på flyplassen i USA og blir bedt om å dra tilbake:

Det er uakseptabelt! Jeg tror dette bare er begynnelsen og er redd for hva det neste blir.

Gammel 28-01-17, 18:25   #632
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orange-Hitler er i gang. Og det er ikke en dritt vi kan gjøre med det. Det er faktisk amerikanerne som må fikse det de har ødelagt. Spørsmålet er om de er villige til å gjøre det, eller om de er så dopa på fast-food, reality-TV og apati til å orke å ta opp kampen.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 19:59   #633
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke ord.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 20:01   #634
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vettskremt. Og har begynt å tenke skumle verdenskrigtanker og herre, eldste er vernepliktig om fire år bare og neineinei!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 21:28   #635
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen er splitter pine gal.
Det skal bli interessant å se hva full åpning av europeiske kunders data hos amerikanske tjenester til etteretningen vil gjøre med kundegrunnlaget til skytjenester amerikanske selskaper tilbyr.
Ikke for det, de fleste er vel såpass bevisstløse at det gode gamle "jeg er ikke interessant for noen" og et skuldertrekk blir reaksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gammel 28-01-17, 21:48   #636
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Den var VELDIG god, Limpalot!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 22:12   #637
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Takk Limpus, den trengtes. Jeg skal se om jeg finner statusen og dele den på FB.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 23:42   #638
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

En moské i Texas ble satt fyr på kun et par timer etter at Trump innførte Muslim Ban.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 23:44   #639
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at det egentlig ikke frister så mye å dra til USA nå. Jeg har aldri hatt noe dragning mot USA, men nå skal jeg jo på Space Camp der i juni.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 23:53   #640
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg blir så sint, så sint av å følge tweetene (og følgerne) til David Duke og Richard Spencer. Det er rein ondskap.

... men Justin Trudeau har svart med å hylle mangfold, og skrive "Welcome to Canada". Oh, Canada!

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.