|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treEtter å ha lest The Silk Roads av akademiker rock artist historiker Peter Frankopan leser jeg nå The New Silk Roads, og den siste boka er utgitt i 2019 like før covid-19 gjorde seg gjeldende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd tre
Den har jeg også begynt med. Så langt er jeg ferdig med del én og er fly forbanna på Patriarkatet™, så dette kan bli interessant. Boka er iallfall både intens og engasjerende, så langt, men bør komme med noen trigger warnings.
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg holder visst fortsatt tempoet med nærmere en bok i uka og starter på Ursula K. Le Guin sin "The Left Hand of Darkness" (eg fra 1969, dette er en justert versjon fra 2017, slik jeg tolker infosiden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treHeim av Johan B. Mjønes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
Denne fenget meg ikke i det hele tatt, så jeg la den fra meg. I steden har jeg startet på tidsskrifthaugen fra 2024. Astronomi årgang 2024 er ferdig og nå er jeg på Scientific American fra januar 2024. Litt treg kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
Og i år kommer den endelig på norsk! Mørkets venstre hånd, oversatt av Simen Hagrup.
![]() |
#10 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treHeim av Johan B. Mjønes. En vakker overraskelse som frembragte mange følelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lesende
Kanskje jeg skal prøve oversettelsen? Jeg ga opp den engelske, jeg fant ikke ut av hva den egentlig handlet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treKronprinsessen av Hanne-Vibeke Holst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leser Spuria, Johan Mjønes.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leser Mark Twains Adventures of Huckleberry Finn (lader opp til å lese Percival Everetts James etterpå).
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg binger Murderbot-bøkene, har nå kommet til Network Effect.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har akkurat avsluttet Kan du høre byen puste ut av Don Martin og Zeshan Shakar. Den anbefaler jeg alle å lese, kanskje særlig hvis du bor i Oslo, for den gir et innblikk i en del av byen min som jeg ikke kjenner så godt til.
![]() |
![]() |
#20 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treSkriften i vattnet av John Ajvide Lindqvist. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|