Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 23:35   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker nå en tovet tunika, som nevnt lengre oppe i tråden. Jeg har veldig lyst å ha en hette på den. Overdelen er uten armer og den er rund i halsen. Tror dere det kan bli fint med hette på, og hvordan gjør jeg det? Jeg strikker forstykket først, og skal da hetten går hele veien på bakstykket? Altså på toppen av bakstykket. Vet ikke om dette er forståelig skrevet, men kan prøve å finne et bilde av det jeg strikker på nettet i morgen.

Gammel 28-02-11, 22:23   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg strikker nå en tovet tunika, som nevnt lengre oppe i tråden. Jeg har veldig lyst å ha en hette på den. Overdelen er uten armer og den er rund i halsen. Tror dere det kan bli fint med hette på, og hvordan gjør jeg det? Jeg strikker forstykket først, og skal da hetten går hele veien på bakstykket? Altså på toppen av bakstykket. Vet ikke om dette er forståelig skrevet, men kan prøve å finne et bilde av det jeg strikker på nettet i morgen.

I tilfelle dere ikke så innlegget mitt, så lurer jeg fortsatt på dette!

Gammel 28-02-11, 22:58   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

I tilfelle dere ikke så innlegget mitt, så lurer jeg fortsatt på dette!

Jeg skal strikke hette på min kåpe, i oppskriften der står det at jeg skal ta opp alle maskene i nakken + 15 masker på hver side av forstykket (totalt blir det 64 masker hos meg), 34 i nakken, 15 på hver side av forstykket. Så skal jeg øke 1 maske på hver side av merketråden (som da er midtmasken på hetten) hver 2 omgang. Og strikke til den måler 35 cm.

Og da blir den seende ut sånn ca: Her ser du bilder av kåpen fra andre vinkler

Sist redigert av Fløyel : 28-02-11 kl 23:12.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 28-02-11, 09:44   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Den bunaden har jeg strikket til Mini i sin tid. Jeg hadde hull i pekefingeren etter å ha strikket hele settet (pinnenr 2,5 er utrolig tynt)

Ehem, ja.. Den ble lagt litt på vent mens jeg strikker en monsterbukse. Det er lenge til 17. mai, sant?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 28-02-11, 14:56   #5
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nettopp strikka disse (bilde lånt fra Ravelry):

Mønsteret heter Cafe au Lait Mitts.
Skal nå strikke matchende lue. Strikker i Drops Merino Extra Fine i hvitt. Det blir delikat og veldig mykt og godt!

Gammel 13-02-11, 17:56   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver meg på en lue fra Tine Solheim.
Masse mønster syns jeg, men en lue burde jeg klare.

Gammel 14-02-11, 16:01   #7
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker Bellas mittens, kort versjon for tida. Har strikket et par hvite og holder på med nr.2 i rødt. Begge i Eskimo. Skal bli bursdagsgaver til to svigerinner.

Lånt bilde fra nettet:

Gammel 14-02-11, 16:52   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har rekket opp et sjal fra hine hårde dager og nå strikker jeg skjørtet M^2 viste litt lenger bak her.

Gammel 14-02-11, 16:58   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått dilla, så nå har jeg i løpet av få dager strikket lue og et par sokker til knøttet, og holder på med en hals. Kjekt med sånne små plagg som går fort!

Gammel 14-02-11, 17:29   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå endelig fått føyd de to beina sammen og strikker oppover skrittet og livet på buksa til lillejenta.

Bare lettere irriterende å ha strikket de beina frem og tilbake, fordi det skal være åpning i skrittet, når jeg i stadig større grad heller mot å sy den sammen, ser ikke for meg at de knappene blir så praktisk sett brukt likevel, at jeg uansett tar av buksa ved bleieskift, og da kunne de jo vært strikket rundt, så hadde jeg sluppet de forhatte vrangpinnene...

Jeg har ikke noe mot vrangmasker, men jeg har noe psykisk mot vrangpinner...

Gammel 16-02-11, 21:41   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Frøken vimsekopp roter bort, eller sliter hull i, alt av tykke sokker nå. Så hun går stort sett aldri i to like ullsokker. Jeg har gitt opp å finne to like uten hull...

I går begynte jeg med sokker til henne av restegarn, og ble ferdig i kveld (bare feste noen tråder). Hun har komponert sokkene selv, bestemt farge på stripene, og om de skulle være tykke eller tynne.
Her er resultatet, og hun er så begeistret, og lover hun skal passe godt på de... tja, vi får se....

Det var veldig kjekt å kunne strikke to på en rundpinne, effektiv bruk av rester ja!

Gammel 16-02-11, 21:55   #12
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Denne om eg får det til. Har komt eit stykke men er ikkje heilt fornøgd med prestasjonen så langt.

Gammel 17-02-11, 08:07   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger en varm genser og er i gang med mønsteret "Snøkrystall". Strikker en litt videre og lengre versjon enn den på bildet, og bruker lilla mini-alpakka med hvitt mønster:

Retz er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 11:03   #14
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Retz, den var fin :-) Skikkelig sånn på fjelltur-genser

Gammel 17-02-11, 13:48   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Skikkelig fin genser Retz

Gammel 17-02-11, 15:12   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Takk! Ja, det er en skikkelig ski- og fjellturgenser, det er nesten som jeg vurderer å strikke inn en lomme til kvikklunsjen.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 17:24   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Kvikk lunsj lomme må du ha!

Gammel 19-02-11, 16:08   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er klukka nr ferdig strikket og jeg skal feste tråder og montere den etterpå, så blir det å hekle rundt arm og hals åpninger i morgen, da er den helt ferdig.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 19-02-11, 18:23   #19
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvilke farger har du strikket i Tinka? Jeg vurderer å begynne på min nr. 2 men vet ikke helt hvilke farger jeg skal satse på nå. Har strikket en i lilla og rosa.

Gammel 19-02-11, 18:58   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvilke farger har du strikket i Tinka? Jeg vurderer å begynne på min nr. 2 men vet ikke helt hvilke farger jeg skal satse på nå. Har strikket en i lilla og rosa.

Den rosa originale.

Tinka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.