Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 07:53   #621
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Ó

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Interessant det dere skriver om melk. Jeg forsøker å holde meg på lavkarbo a la Fedon. Jeg fikk inntrykk av at det da var greit å ta seg en kaffe latte med lettmelk. Det blir ca 1,5 dl i kaffen og 0,5 i grøten. Mer melk enn det blir det ikke på en dag.

Og ... jeg synes mange av dere spiser så fryktelig lite. Blir man mindre sulten når man har holdt på med lavkarbo en stund eller spiser dere bare generelt lite mat?

Min diett i dag:
Frokost: havregrøt på store havregryn og en kaffe latte.
Mellommåltid: et fiberrik knekkebrød
Lunsj: litt oksegryte samt en grønn salat med tomat, kalkunpålegg og to posjerte egg
Mellommåltid: en kaffe latte (den dukket bare plutselig opp på jobb)
Middag: omelett med skinke, brokkoli og ost med litt ketsjup
Kveldsmat: skyr med en liten neve nøtter

Er dette fryktelig mye mat? Jeg føler meg slett ikke stappmett når jeg har spist og jeg blir skrekkelig sulten før neste måltid.

Jeg spiser ikke lite, er stapp mett, men det er for å få opp forbrenningen. Jeg spiser 200 gram kjøtt og 200 gram grønnsaker til middag ca. Syntes du spiser lite til kvelds. Ellers ser det greit ut. Jeg bruker som du ser 3 egg i omeletten min, da blir jeg god og mett.

Gammel 13-01-11, 17:36   #622
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: Eggerøre av 3 egg med bacon, spinat og revet ost
Mellom: Et Ryvita dark rye med smøreost
Lunsj: Salat (isbergsalat, ruccola, spinat, paprika, fetaost, cherrytomat, norvegiaterninger, agurk og sorte oliven)
Middag: 1 og en halv laksefilét med rømme

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 13-01-11, 19:07   #623
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Uke 1 - dag 4

Frokost: 1 boks makrell i tomat m/agurkskiver
Lunsj: 1 karbonade + osterull m/skinke
Mellom: en neve nøtter
Middag: 2 Karbonader m/200 gram grønnsaker
Kvelds: 2 egg

Sist redigert av Fløyel : 13-01-11 kl 19:42.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 14-01-11, 10:15   #624
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Uke 1 - dag 5
Våknet idag med dundrende hodepine og leamus i øynene - jupp jeg er i ketose.
Så idag må jeg få i meg mer karbo...

Frokost: 1 kokt egg, 2 knekkebrød m/magerost.
Lunsj: 2 knekkebrød
Mellom: Bar
Middag (sen): Biff med stekte grønnsaker og bakt løk, fløtesaus

Idag har jeg spist litt karbo - vært HELT uttafor... Skjelven og dundrende hodepine hele dagen... Kjenner det hjelper litt på formen å få i meg litt sukker....

Sist redigert av Fløyel : 14-01-11 kl 20:03.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 14-01-11, 19:50   #625
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: omelett av to egg
Lunsj: tunfisksalat
Middag: laks med grønnsaker
Kveldsmat: alltid et evig spørsmål... Frukt eller en skive grovt brød?

Gammel 14-01-11, 23:28   #626
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: To "eggemuffins" med bacon, spinat og fetaost, en kaffe med fløte
Lunsj: To "eggemuffins", to hjemmebakte lavkarboknekkebrød
Middag: Taco (uten wraps eller skjell, såklart)

Jeg har vært tørst som en kamel i dag og bøtta innpå vann. Har djevelsmak i munnen og dårlig ånde, så tror jeg er på vei inn i ketose allerede. Det er deilig å ha stabilt blodsukker og å være mett hele dagen...

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 15-01-11, 14:07   #627
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: knekkebrød med skinke ++
Lunch: hjertesalat med tacokjøttdeig og ost
Midddag: en rollerburger uten brød på Narvesen i full fart...
Kvelds: tre halvlitere øl...ikke lavkarbo....Ja, ja...

Gammel 15-01-11, 14:38   #628
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I går:
Frokost: ett knekkebrød med smør, ost og pakrika og ett kokt egg.
Lunsj: salat med egg, skinke, feta, tomat, agurk og salat
Mellom: en neve salte nøtter og en atkinsonbar
Middag: tacosalat med micro-ostechips
Kvelds: dessert stavmiksa frossne bringebær, cc, fløte, søtning og kremost

I dag:
Frokost: to knekkebrød med smør, ost og paprika
Lunsj: eggerøre med skinke, ost og noen cherrytomater i biter
Middag blir: langsteikt ribbe med rotmos, surkål, sossiser og brokkoli
Kvelds blir: ostechips, salte mandler og rødvin

Gammel 16-01-11, 02:04   #629
Lorien
Pauset

Standard

Frokost: Tre små skiver lavkarbobrød med smør, to "eggemuffins"
Lunsj: To små skiver lavkarbobrød med pepperost, kaffe med fløte
Mellom: To skiver spekeskinke og fire skiver salami, litt ost
Middag/kvelds: Fløtesurret reinskav med smørdampede grønnsaker

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 12:56   #630
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Uke 1 - dag 6
Igår gikk jeg på en "smell" - dro tidlig avgårde for å være sammen med en gjeng venninner... Og på det bordet stod det mye godis, med ryggrad som en glassmanet så ble det noen sjokoladebiter, men langt fra det antallet det PLEIER å bli.. Men 7-8 stratosbiter ble det nok ja

Frokost: 2 knekkebrød m/magerost, 1 egg, kaffe
Lunsj: Kyllingsalat
Mellom: Wasa sandwich
Middag: Hjemmelaget pizza

Uke 1 - dag 7
Sovnet ikke før kl 03 i natt - dvs. våknet LANGT på dag søndag.

Brunsj: 2 knekkebrød, 1 egg, kaffe
Lunsj: 1 grillpølse ved bålet
Middag: Restaurant... Vårrull og kylling chopsoui (skjønner dere hva jeg har spist?? Aner ikke hvordan det skrives...)

Sist redigert av Fløyel : 16-01-11 kl 20:04.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 17:23   #631
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Blæ, på besøk i dag. Ble tre vaffler og to kopper kakao. Jaja.

Gammel 16-01-11, 20:02   #632
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Blæ, på besøk i dag. Ble tre vaffler og to kopper kakao. Jaja.

Du skal få en dag i mårå! Det går fint

Gammel 17-01-11, 01:43   #633
Lorien
Pauset

Standard

I dag har jeg fått i meg for mye karber. Ble både popcorn og 30 gram Premium Dark Orange på kino. Ja ja, jeg var flink fredag og lørdag, og i morra er det mandag!

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 17-01-11, 14:07   #634
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Uke 2 - dag 1
Frokost: 1 skive rugbrød m/ost og skinke + agurk
Lunsj: 1 skive rugbrød m/ost og agurk
Middag: Pølsefest - dvs. Brattwurst, Krydderpølse, rotmos, sauerkraut - tysk festmåltid... Og ikke sååå ille på karbo..Veldig godt da.
Kveldsmat: 1 skive rugbrød m/ost og agruk (jupp jeg har fått dilla på dansk rugbrød - den veeeeldig grove typen)

Dag 2
Frokost: 1 skive rugbrød m/ost og agurk (huske å kjøpe agurk i morgen...)
Lunsj: 1 lunsjkarbonade i hånden
Mellom: bar
Middag: pølser m/lompe (fy mat, men tirsdager er en litt over middels travel dag, da aktivitetene begynner 16.30)
Kvelds: Eggerøre m/tomat

Sist redigert av Fløyel : 18-01-11 kl 23:09.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 20-01-11, 21:24   #635
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: lavkarbobrød med skinke etc
Lunch: Lakse/brokkoliform
Middag: en liten kjøpepizza.... Gedigen sprekk i dag m.a.o.

Gammel 20-01-11, 22:59   #636
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Uke 2 - Dag 3
Frokost: 1 rugbrødskive m/ost og agurk
Lunsj: Den ble visst glemt gitt
Mellom: En hastebanan
Middag: Fiskeburger
Kvelds: Eggerøre

Uke 2 - Dag 4
Frokost: En skive i hånden på vei ut kl 06
Lunsj: Hotell-lønsj - masse godt pålegg og eggerøre og gresk salat
Middag: 2 speilegg
Kvelds: Div ost (hvite

De siste to dagene har vært litt over middels møkk, jeg har gått tom for brød og enkle "raske med seg i full fart"-løsninger. Så idag har jeg lagt inn en stor ordre på SDS, jeg er fullstendig avhengig av å ha noe enkelt for hånden av og til..

Gammel 21-01-11, 09:22   #637
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Ny dag, igjen. Totalt sprekk i går med bollebaking på jobb, og fristende pitabrød til middag. Vert litt mye sprekker i det siste, men jeg er ikke helt i form, og da er det lett for.

Gammel 21-01-11, 09:36   #638
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

I'm back, baby! Er på dag 3 med "avrusning", og det er j***i, men det går snart over!

Frokost 1: 2 brede paprikaskiver med fetakrem og skinke
Frokost 2 (etter levering i bhg ): 2 hjertesalat med fetakrem og skinke / salami, tomat
Lunsj: Blir vel SDS-brød med egg&bacon-salat
Middag: Tacosalat og PepsiMax

Salt er ikke aktiv  
Gammel 21-01-11, 18:04   #639
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man på vei inn i ketose hvis man får skikkelig metallsmak i munnen?

Gammel 21-01-11, 18:08   #640
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens mat:
Frokost: havregrøt med cc og kaffe latte
Mellommåltid: litt nøtter
Lunsj: pølse og salat med diverse grønnsaker (mye tomat og avokado)
Mellommåltid: ett fiberrik knekkebrød med mye kyllingpålegg
Middag: Nachos - jeg spiste ikke nachosen, men kjøttdeig, bønner, mais, ost, guacamole, salsa, løk, tomat og agurk.
Kveldsmaten (kommer til å bli): skyr med valnøtter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.