Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 22:50   #641
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette gir ikke mening. Enten tror du vaksinen gir autisme, eller så tror du ikke vaksinen gir autisme. Det du skriver her minner mer om å prøve å ri flere hester på en gang - du vil egentlig si at du mener vaksinen gir autisme, men så tør du ikke si det helt høyt liksom.

GREIT. MMR GA GUTTEN MIN AUTISME. FORNØYD?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:52   #642
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

http://www.express.co.uk/posts/view/...on-the-MMR-jab

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:08   #643
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Hattifnatten: Ja, Pesten har gått gjennom en vond opplevelse. Det er vel ingen som er uenig i det. Det jeg lurer på, er: Gir det henne frikort til å si at MMR-vaksine faktisk gav hennes barn autisme, uten at andre bestrider dette? Slik at mange foreldre - feilaktig - lar være å gi barna sine vaksine? Slik at flere kan få farlige sykdommer? Er det OK fordi hun ikke er en konspirasjonsteoretiker - hun er bare en mor som har hatt en veldig vond opplevelse?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:08   #644
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.663
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså. Jeg synes det er OK å fjase vekk konspirasjonsteoretikere, men Pesten er ingen konspirasjonsteoretiker. Hun er ei mor som har en vond opplevelse og det kan godt møtes på en finere måte enn vi møter konspirasjonsteorier og menn som utgir seg for å være bekymrede mødre.

Helt enig. Synes det er helt tragisk at man skal bli møtt på denne måten når man deler vonde erfaringer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:10   #645
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.663
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Gir det henne frikort til å si at MMR-vaksine faktisk gav hennes barn autisme, uten at andre bestrider dette?

Det er faktisk veldig mye i mellom det å si til noen at de tar feil og det å være spydig, frekk og harselere med hennes vonde opplevelser altså. Og jeg synes enkelte i denne tråden er godt over på det siste her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:16   #646
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hattifnatten: Ja, Pesten har gått gjennom en vond opplevelse. Det er vel ingen som er uenig i det. Det jeg lurer på, er: Gir det henne frikort til å si at MMR-vaksine faktisk gav hennes barn autisme, uten at andre bestrider dette? Slik at mange foreldre - feilaktig - lar være å gi barna sine vaksine? Slik at flere kan få farlige sykdommer? Er det OK fordi hun ikke er en konspirasjonsteoretiker - hun er bare en mor som har hatt en veldig vond opplevelse?

Nei, men det å bestride en påstand og det og harsellere med opplevelsen hennes er to vidt forskjellige ting.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:31   #647
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Hva sier de lærde da? Er det helt utenkelig at MMR-vaksine kan gi autisme? Jeg for min del synes ikke historien til Pesten høres så helt usannsynlig ut. For ordens skyld: Har bare lest de siste sidene av tråden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:34   #648
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Hm, leste linken fra Pesten og der uttaler en mor som har opplevd akkurat det samme dette.

[quote]

"After the MMR Evan started having seizures, " she said. "After I treated his medical issues, which the medical establishment continues to ignore, my son recovered from autism and he is not the only one." [/QUOTE]

Vil det si at barna som utvikler autisme kan bli helt friske igjen?

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:47   #649
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva sier de lærde da? Er det helt utenkelig at MMR-vaksine kan gi autisme? Jeg for min del synes ikke historien til Pesten høres så helt usannsynlig ut. For ordens skyld: Har bare lest de siste sidene av tråden.

Min oppsummering av saken er at

* akkurat MMR-vaksine og autisme har blitt mer og grundigere undersøkt enn mange andre bivirkninger av vaksine. Det man ser, er at det er slett ingen overrepresentasjon av autisme blant de som har fått vaksinen kontra de som ikke har fått vaksinen. En slik overrepresentasjon vil man kunne forvente om det var slik at MMR gir autisme.

* autisme ofte blir diagnostisert i den perioden hvor barn får MMR-vaksine, slik at disse to tingene lett kan sammenfalle i tid. I slike tilfeller er det lett å se en sammenheng som slett ikke er der.

* det kan godt være en sammenheng mellom infeksjoner og autisme. Dette vet vi fremdeles veldig lite om. Dermed kan det være en sammenheng mellom å få en vaksine med svekkede eller døde virus inn i kroppen, og autisme. Men samtidig vil det jo være meget sannsynlig at autismen da også kan utløses av en helt dagligdags forkjølelse hvor man får aktive og levende virus inn i kroppen. Hvis syke/svekkede/døde virus utløser autisme - hva kunne egentlig aktive virus av denne sykdommen forårsake?

.. Det var min kjappe oppsummering. Flere har sikkert andre poeng. Som noen her påpekte, så kan det jo være at det er andre ting i vaksinen (altså ting i væsken som vaksinen ligger i) som utløser autisme. Men dette tror jeg ikke har blitt særlig grundig debattert, egentlig.

Og forøvrig. Det er vel ikke noen som påstår at Pesten lyger, er det vel? Men det er koblingen mellom MMR og autisme man ikke er sikker på. Det kan like mye ha vært helt tilfeldig. Utløst av en forkjølelse. Eller et flåttbitt. Eller noe helt annet. Som ingen av oss har kontroll over. Men her påstår altså Pesten hårdnakket at hun vet bedre. Hun vet at ungen fikk autisme pga MMR-vaksinen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:25   #650
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Hm, leste linken fra Pesten og der uttaler en mor som har opplevd akkurat det samme dette.

Sitat:


"After the MMR Evan started having seizures, " she said. "After I treated his medical issues, which the medical establishment continues to ignore, my son recovered from autism and he is not the only one."


Vil det si at barna som utvikler autisme kan bli helt friske igjen?



Autisme er INGEN sykdom.
Den kan ikke kureres men mange kan ha god effekt av diett og biomedisin.
Jeg hadde en sønn uten språk og vi startet diett da han var 3 år. Nå er han straks 10. Og har så smått begynt å skrive/lese ordbilder. Han var bleieavhengig til han var 5 år men bruker fremdeles bleie på nattestid. Han sov ca 6 timers natt og nå er han oppe i 9
Han leker ikke med andre barn men kan ytterst få ganger samhandle med søstrene. Han har språk men mumler også mye. Epileptiske forstyrrelser og masse innom sykehus for diverse kontroller.

Ja artikkelen er 3 år gammel men anbefaler dere å lese litt på Bokstavbarna.com. Der er jeg ikke den eneste som mener at vaksiner kan skade og noen der inne har også opplevd at MMR kan utløse autisme.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:32   #651
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er faktisk veldig mye i mellom det å si til noen at de tar feil og det å være spydig, frekk og harselere med hennes vonde opplevelser altså. Og jeg synes enkelte i denne tråden er godt over på det siste her.



Jeg synes enkelte her er direkte ufine.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:57   #652
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Der er jeg ikke den eneste som mener at vaksiner kan skade og noen der inne har også opplevd at MMR kan utløse autisme.
[/left]

Men hva du mener er jo i grunnen irrelevant all den tid du og dine meningsfeller er motbevist i hauger med veldokumentert materiale som sier noe helt annet.
Dermed er det alldeles uhørt å drive skremselspropaganda mot MMR basert på dine personlige opplevelser. Det du har opplevd, har du opplevd men du har null seriøs dokumentasjon å vise til som kan underbygge din påstand om at MMR gir Autisme. Derfor synes jeg du skal holde deg for god til å spre slikt tull.

Hva tenker du om den forskningen som viser at Autisme forekommer like hyppig blandt uvaksinerte?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 20-02-11 kl 01:56.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 01:05   #653
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg synes enkelte her er direkte ufine.

Jeg antar du her mener at "enkelte" er ufine mot Pesten. Jeg må spørre, og så kan de av dere som måtte være enige med Minni og som føler seg kallet, svare.

Syns dere at Pesten er ufin? Dere er klar over at ved å spre informasjon om at hennes barn har fått autistdiagnose pga MMR-vaksine, så medvirker hun til at andre barn i hennes omgangskrets ikke har fått MMR-vaksinen? Dette igjen kan sikkert føre til at andre barn heller ikke får vaksinen. Følgelig vil det i et lokalsamfunn være mange som er ekstra utsatt for smitte av bl.a. meslinger. Som altså kan gi ganske skrekkelige skader. For ikke å snakke om at gruppeimmuniteten - som de som ikke kan ta vaksinen nyter godt av - blir svekket for hver gang et barn ikke får vaksinen.

I verste fall kan Pestens påstander - som tross alt ikke er medisinsk fundamentert, men basert på hennes følelser - føre til at barn (eller voksne) blir varig skadet for livet eller dør. DET er ufint. En flåsete sammenligning med tomatsuppe - også det ikke medisinsk men følelsesmessig fundamentert - blir i den sammenhengen for peanuts å regne.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:53   #654
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg tror IKKE vaksinen gir autisme til barn men at det er noe i vaksinen som har gitt gutten min en reaksjon som da har utløst autisme.

Jeg skjønner faktisk at du kan tenke sånn, og jeg skjønner at du er blitt såpass skremt av det at du velger å la være å vaksinere de andre barna. Jeg synes ikke det er veldig lurt, men jeg skjønner det.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette gir ikke mening. Enten tror du vaksinen gir autisme, eller så tror du ikke vaksinen gir autisme. Det du skriver her minner mer om å prøve å ri flere hester på en gang - du vil egentlig si at du mener vaksinen gir autisme, men så tør du ikke si det helt høyt liksom.

Jo, det gir perfekt mening for meg. Mennesker er ikke kjemiske ligninger hvor a + b gir c. Det er mange sykdommer som er slik at man er født med en genetisk predisposisjon og hvor en uheldig kjede av hendelser trigger sykdom hos et ellers sårbart individ. Og hvor det hos andre er helt ufarlige hendelser som ikke ville ført til noe som helst. Nå sier jeg ikke at jeg tror dette er rett i denne sammenhengen bare for å ha sagt det, men at man tror at MMR ikke i seg selv gir autisme, men hos sårbare individer kan gi en reaksjon som igjen fører til en kaskade reaksjoner i kroppen som ender med en autismelignende tilstand synes jeg i utgangspunktet er en helt grei tankerekke.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hattifnatten: Ja, Pesten har gått gjennom en vond opplevelse. Det er vel ingen som er uenig i det. Det jeg lurer på, er: Gir det henne frikort til å si at MMR-vaksine faktisk gav hennes barn autisme, uten at andre bestrider dette? Slik at mange foreldre - feilaktig - lar være å gi barna sine vaksine? Slik at flere kan få farlige sykdommer? Er det OK fordi hun ikke er en konspirasjonsteoretiker - hun er bare en mor som har hatt en veldig vond opplevelse?

Jeg er ikke Fnatten, men jeg synes hun har rett til å si hva hun vil. Hun kan si at hun tror barnet har fått autisme fordi hun ikke dro på pilegrimsreise til ytre ustbekistan for min del. Men å påstå at det er bevist noen årsakssammenheng blir i en annen kategori, da fortjener man krassere tilbakemeldinger.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det finnes mennesker som har fått diagnosen autisme og som har mistet sin diagnose senere i livet.

Har de blitt friske fra autisme?
Har de virkelig hatt autisme på samme måte som de fleste andre med autisme?

Det er jo sånn at diagnoser i F-kapittelet i ICD10 ikke akkurat er noe man kan teste med en 100% test. Det er snakk om diagnosekriterier hvor man må oppfylle en viss mengde av kriteriene for å få diagnosen. Gitt at man for eksempel må oppfylle 10 av kriteriene for å få en diagnose, er det jo noen som vil ha akkurat 10 og ha diagnosen. Og noen vil ha 9 og ikke ha den. Det er også en viss posjon subjektive vurderinger oppi dette her samt mer eller mindre standardiserte tester. Barn er dessuten individer i vekst og utvikling som forandrer seg med tiden. Jeg vil tro at hvis noen "mister" diagnosen vil det i all hovedsak dreie seg om mennesker som har hatt akkurat nok kriterier oppfylt og som gjennom vekst og utvikling har endret seg nok til at de ikke lenger oppfyller et par kriterier og dermed faller på andre siden av skillelinjen og ikke lenger har noen diagnose. Jeg kan ikke tenke meg at det er vanlig at en med full score på typisk infantil autisme endrer seg til å bli en av de mest sosiale og veltilpassede barna i gata.

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Autisme er INGEN sykdom.
Den kan ikke kureres men mange kan ha god effekt av diett og biomedisin.
Jeg hadde en sønn uten språk og vi startet diett da han var 3 år. Nå er han straks 10. Og har så smått begynt å skrive/lese ordbilder. Han var bleieavhengig til han var 5 år men bruker fremdeles bleie på nattestid. Han sov ca 6 timers natt og nå er han oppe i 9
Han leker ikke med andre barn men kan ytterst få ganger samhandle med søstrene. Han har språk men mumler også mye. Epileptiske forstyrrelser og masse innom sykehus for diverse kontroller.

Ja artikkelen er 3 år gammel men anbefaler dere å lese litt på Bokstavbarna.com. Der er jeg ikke den eneste som mener at vaksiner kan skade og noen der inne har også opplevd at MMR kan utløse autisme.
[/left]

Det er bra dere har god effekt av dietter og jobbing. Dette er jo også omstridt materie, men jeg er sikker på at det kommer mer på sikt der. Jeg er også sikker på at "autisme" ikke blir en sekkediagnose i fremtiden, men at det vil komme mer spesifikke diagnoser som går på årsaker mer enn beskrivelse av et adferdsbilde. Vi ser jo det allerede innenfor andre deler av nevrologien, det kommer nok i fullt monn for autismediagnosene også.

Det er greit at du tror at vaksine har utløst din sønns sykdom. Men det gjør det ikke mer sant at det er andre som også mener det samme. Det er ganske mange på verdensbasis som er sikre på at slike tilstander utløses av demoner også. At det er flere av dem gjør det heller ikke mer sant. Sannheten er at man ikke vet. Man vet at det ikke er noe påviselig sammenheng mellom vaksiner og autisme. Man vet også at sykdommene man vaksinerer mot kan gi stygge nevrologiske sekveler. Jeg er åpen for å tenke at hos enkelte sårbare individer kan kanskje en vaksinereaksjon være det som får en slik utvikling til å eskalere, men det er som sagt ikke bevist noen som helst sammenheng og det er direkte skummelt hvis man skal misjonere på en slik måte at man får andre med seg på å ikke vaksinere og dermed svekker gruppeimmuniteten i landet. Det er virkelig ikke verdt å se barn med meslingeencephalitter fordi du og andre skal få gleden av å bli trodd offentlig, det er nok derfor du får såpass sterke reaksjoner. Men jeg tror man skal være klare på at ja, det finnes vaksinereaksjoner. Det finnes tildels stygge vaksinereaksjoner også. Derfor skal man ikke massevaksinere mot hva som helst, spesielt ikke med levende virus. Men meslinger er ikke hva som helst.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:03   #655
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Katta: Du skriver utrolig bra!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:41   #656
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.319
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Katta skriver så mye bra.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:46   #657
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg blir hvert fall veldig opplyst, Katta, takk for det du skriver. Jeg er derimot stygt redd for at de eneste informasjonen når inn til, er oss som holder sinnet åpent, har lest den seriøse forskningen og som tror mer på den enn egen magefølelse.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:50   #658
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.



Jeg synes enkelte her er direkte ufine.

Skal jeg fortelle deg hva jeg synes er ufint? Dette:

Opprinnelig lagt inn av Pesten

Skal benytte anledningen og si at jeg har nok skremt flere bekjente til å ikke gi barna sine MMR

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:53   #659
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg synes ikke det er det minste rart at Pesten handler som hun gjør.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:57   #660
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg har ikke sagt noe om hva hun tenker og gjør i forhold til sitt eget barn, det jeg har problemer med er at hun sprer propaganda og skremmer familie/bekjente med feilinformasjonen sin. For man må ta utgangspunkt i informasjonen som er gitt, hvis ikke, hva skal vi da med den. Da er det bare å avsette hele folkehelseintituttet, og erstatte siden med "enhver forelder vet best selv!". Hva skal vi med eksperter og deres ekspertise hvis vi velger å stole mer på tilfeldighetene. Jeg synes det er skremmende, uten å undergrave det Pesten har opplevd.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no