Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 16:46   #641
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte Foccacia og et par kaker (Romkake, Firkløverkake) til min venninnes selskap

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100-0040_IMG.JPG (103,0 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg 100-0043_IMG.JPG (73,7 KB, 25 visninger)

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 16:55   #642
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sitat:

Nei, mine pleier å bli helt vanlige... Hvordan lagde du dem da?

Det var denne oppskriften. Mulig jeg burde ha hatt i enda mer mel når jeg bakte dem ut. De ble litt høyere på midten men lignet ikke akkurat rundstykker. Og smakte ciabatta, litt seigt altså. Men de var nesten gode da.

Sundae er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 17:07   #643
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Det var denne oppskriften. Mulig jeg burde ha hatt i enda mer mel når jeg bakte dem ut. De ble litt høyere på midten men lignet ikke akkurat rundstykker. Og smakte ciabatta, litt seigt altså. Men de var nesten gode da.

Hehe, nesten gode.

Jeg kaldhever ikke i kjøleskapet lenger, for jeg synes deigen blir veldig lite luftig av det. Jeg lager deig av helt kalde ingredienser og mye mindre gjær enn til vanlig (tørr-) og setter den til heving på kjøkkenbenken med kjøkkenhåndkle over, enten over natten (lager da deigen rett før jeg legger meg) eller noen timer fra morgenen av. Så baker jeg ut, hever ganske kort og steiker. Det blir veldig bra resultat, hver gang, om jeg skal si det selv (og de som smaker er enige, hehe).

Gammel 16-06-11, 17:22   #644
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bakte en variant av Ingers rugbrød. Det er det eneste brødet jeg klarer å spise.

Gammel 22-06-11, 20:14   #645
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

En pavlova på mandag og en i går. Med blåbær og bringebær på.

Gammel 22-06-11, 20:55   #646
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tomat- og løkpai og grovbrød.

Gammel 22-06-11, 21:00   #647
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pizzahorn, teller det?

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 22-06-11, 21:02   #648
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bakte gulrotkake, sjokoladekake, kanelsnurrer og rosinboller i helga. Bursdagsfeiring i huset.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 22-06-11, 21:07   #649
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat bakt brownies og muffins.

Gammel 22-06-11, 21:28   #650
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tre brød og ei langpanne med havre-brytebrød.

Gammel 22-06-11, 21:59   #651
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mango- og ananaskake med kokos og appelsin.

Gammel 22-06-11, 22:21   #652
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Pizzahorn, teller det?

Det er vel baking god som noen, det!

Jeg har laga jordbærfromasjkake i dag. Kan vel ikke kalles baking, ingen ovn involvert.

Gammel 22-06-11, 22:55   #653
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har bakt Nannahs knekkebrød, hvis det teller. Gode var de ihvertfall!

Ema er ikke aktiv  
Gammel 23-06-11, 22:46   #654
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Lagde lavkarbo suksessterte i går. Ble overraskende god.

Gammel 23-06-11, 22:54   #655
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bananmuffins med sjokolade

Gammel 28-06-11, 10:36   #656
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Bakte boller og kanel-i-svingene i går.

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 11:53   #657
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Skulle bake skillingsboller, men var tom for kanel. Så da ble det vaniljekremfyll istedet for smør, sukker og kanel. Veldig godt!

Gammel 03-07-11, 21:47   #658
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokolademuffins og hveteboller. Endelig så er vi ferdig med bursdagsfeiringer for en stund. Ikke bra for vekta dette.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 04-07-11, 13:27   #659
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gulrotkake til storesøsters 6 årsdag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 04-07-11, 14:50   #660
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Helt ordinære hveteboller med barna i dag. Og i kveld skal jeg "bake" knekkebrød.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.