|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Jeg har samlet opp mange videosnutter fra mini til nå. Artig å se lille babyen plutre for i neste øyeblikk sykle over stuegulvet. Tenkte å få laget en liten snutt med bilder og film til den store dagen. Det går helt fint så lenge vi ikke lager rap #vet når vi skal kutte stilken
|
|
|
#642 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Skal noen til fotograf? Jeg har liksom ikke tenkt på det. |
|
|
|
|
#643 |
|
Textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi skal ikke til fotograf. Det kommer så mange gjester som er flinke til å ta bilder, at vi gir jobben til en av dem.
|
|
#644 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Hun hater å bli tatt bilder av, så tviler på at vi skal til noe fotograf. Vurderer å få ei venninne som er flink til å ta bilder innom da helt i starten av selskapet å ta noen bilder ute av både konfirmant og gjester, alene og sammen. |
|
|
|
|
#646 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2017Tror vi bestiller time til fotograf, men ikke på selve dagen. Eldste var et par måneder etterpå, faktisk... |
|
|
|
|
#647 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Konfirmant 2017Me leiger ikkje fotograf.
|
|
#648 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Konfirmant 2017
Jeg har septemberkonfirmant.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#649 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmant 2017Her blir det fotograf, men hun hadde et bryllup å fotografere på selve dagen så det blir senere. Noe jeg synes egentlig er langt bedre. Unngår stress. MEN konfirmanten ønsker seg til frisøren på selve dagen, og siden det knapt nok skjer ellers så synes jeg det er greit. Men da blir det liksom litt klønete ift fotograf. Så lurer litt på hvordan vi fikser det. Å dra til frisøren begge gangene er litt vel i overkant synes undertegnede...
|
|
|
#650 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Her får konfirmanten også frisørtime helgen før (klipp og striper) og vi har time til litt flette, krølle prosjekt på selve dagen. (Kirken kl 13 så vi har good tid)
|
|
|
#652 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Ikke tenkt sånn
|
|
#654 |
|
WF: Sausnebbet
|
Vennefamilien ville så gjerne ha vært der. |
|
|
|
|
#656 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har heldigvis noen kolleger som har tilbudt seg å bake kaker, så da er vi litt nærmere målet i kakaplanleggingen. Tenker å bestille marsipankake fra konditori. Hvor stor kake er det naturlig å bestille om vi blir 35, egentlig? Dette blir jo på en måte hovedkaka.
LilleT Sist redigert av LilleT : 07-04-17 kl 15:51. |
|
|
|
|
#659 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017Kakene ja, heldigvis har mange tilbudt seg å bake, det passer veldig fint siden jeg skal lage all maten selv. Så langt har vi sjokoladekake, Oreokake, ostekake, pavlova, iskake og karamellpudding. Jeg har ihvertfall tenkt å lage en gulrotkake, sikkert en til også. |
|
|
|
|
#660 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Konfirmant 2017Kaker: Jeg baker noen nøttebunner, sukkerbrød og en iskake nå. Så trenger jeg bare slenge på glasurer og kremer av ymse slag dagen før konfirmasjonen. I tillegg lager jeg oreokake, ostekake og fromasjkake dagen før. Det er kjappe og lettvinte kaker, som gjestene gjerne vil ha. Pavlova, marsipankake, kransekake og litt annet ordner noen andre gjester, så da håper jeg vi kommer i mål. |
|
|
![]() |
|
|