Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-21, 12:19   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har fått til plagg med dyrt garn ved å kjøpe feks på finn, eller ved 20 % salg på sandnes silk mohair som garnbutikken hadde i vår. Når det er så dyrt i utgangspunktet så monner det jo litt.

Gammel 16-09-21, 15:16   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal strikke denne i gave til mamma (hun ønsker seg), og jeg kan bare strikke vanlig glattstrikk med raglan eller rundfelling, dette her er jo next level, med montering og sying og en million vrangmasker. Hun vil gjerne ha den i julegave, men mulig det blir jul 2022. Tykke pinner da i det minste.

https://www.houseofyarn.no/oppskrift...genser-regnbue

Mens jeg gruer meg til det strikker jeg Afmæli genser til meg selv.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 16:01   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med islendere til far + to småttiser i ulike farger. Far får mørk salviefarget med hvitt, 3-åringen får lyng med hvitt og til 1-åringen blir det trolig oker eller jeansblå med hvitt.

Datteren ønsker seg terrazzo slipover, så den kommer jeg til å pause med innimellom.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 16:09   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en novisegenser som er strikket i 3 tråder i dyrt garn som er blitt for stor. Den er vasket noen ganger. Vil det funke å rekke opp og strikke på nytt?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 17:04   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis strikker jeg ikke på flere prosjekter samtidig, men nå:

Retrojakka (akkurat påbegynt) fra Wiola.
En Tromsøhoodie.
En Riddari i sukkertøyfarger.
I oktober er jeg med på mysteriestrikk på Facebook.

Gammel 16-09-21, 18:02   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Topp til meg selv. Litt lysere farge enn jeg egentlig tenkte til meg, men ganske fornøyd. Litt stor og, men behagelig på. Ikke se på rotet på badet...
Randi-topp, strikkemekka

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210916_165945_resize_59.jpg (210,5 KB, 58 visninger)
Gammel 19-09-21, 07:37   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket tre Ingen Dikkedarer cardigan, og brukt originalgarnet, dvs Arwetta og Tilia til alle. Er ganske kresen på garnkvaliteten når jeg strikker til voksne, og jeg antar at det er den høyere andelen av silke som gjør Tilia dyrere enn andre mohair/silke-blandinger.

Har også strikket noen Zipper Sweater etterhvert, den første i anbefalt garn Peruvian og Tilia. For meg ble det altfor tykt, så jeg strikket den neste i Rauma Tumi. Det er et tynnere garn enn Peruvian, og uten mohairinnslaget måtte jeg gå opp to størrelser. Mulig du kan prøve det samme med ditt prosjekt, Myria? Altså tynnere garn —> gå opp et par størrelser.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 09:49   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar Geitrams og Retz. Gode forslag til hvordan jeg kan strikke den uten silk mohair, jeg får se på oppskriften og andre garnmuligheter hvordan jeg skal løse det.

Gammel 19-09-21, 11:34   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker Viking Eir. Så den i en strikkebutikk på ferie i sommer. Ville egentlig ha et annet garn, men kom ikke unna med å kjøpe mønster uten garn, så da ble det superwashgarnet som oppskriften er til.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 11:42   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Tallulah, den var kjempefin.

Gammel 19-09-21, 11:52   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg greide ikke glemme den etter å ha sett den! Syns spesielt skuldrene er veldig pent løst.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-09-21, 08:24   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg greide ikke glemme den etter å ha sett den! Syns spesielt skuldrene er veldig pent løst.

Hvilken farge har du valgt?
Liker også de skuldrene.

Gammel 20-09-21, 09:32   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvilken farge har du valgt?
Liker også de skuldrene.

Jeg valgte de fargene som er vist på bildet. Vurderte å gjøre det til en julegenser i rødt med hvitt mønster, men endre opp på mose og petroleum.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 22-09-21, 00:31   #14
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på å strikke ferdig en Sunday tee fra Petiiteknit som søstera mi startet på. Hun er ekspert på å starte på prosjekt og ikke bli ferdig, så de ender som oftest opp med meg Etter det står en Marius med rundfelling til meg selv for tur.

Gammel 05-10-21, 14:41   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som har mønsteret til Garntopia flettejakke liggende? Jeg la fra meg strikketøyet for et år siden og har tydeligvis ikke lastet ned pdf-en noe sted. Jeg har sendt mail til Garntopia men ikke fått svar enda og reiser på hytteferie i morgen. Eller må jeg kjøpe garn til nytt prosjekt på vei hjem fra jobb?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-10-21, 22:53   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sjekket spamfilteret og der lå mail med mønsteret. Og høstferien er reddet.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 08-10-21, 13:51   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på Konstansegenser. Samme blåfarge som på bildet.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 09-10-21, 09:14   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har begynt på Konstansegenser. Samme blåfarge som på bildet.

Den er fiiin.
Stikket tilhørende skjørt i fjor, men drukna i det, må ta det opp å strikke nytt.

Gammel 31-10-21, 17:48   #19
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Noen som vet noe om mønster til denne lua?

Sist redigert av Isa : 01-11-21 kl 19:51.
Isa er ikke aktiv  
Gammel 31-10-21, 18:28   #20
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Noen som vet noe om mønster til denne lua?

Kan det være Violet waffles? Gratismønster på engelsk på ravelry.

I tykkere garn heter lignende gratismønster Christian's hat.

Shun er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.