![]() |
#641 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4
Ja, men det blir jo en helt annen sak! Vi er dessuten så mange at en må regne med at det alltid er noen som ikke kan være med på større (eller mindre) fysiske utfordringer, og opplegget er lagt opp slik at alle skal kunne delta. Fjellklatring ville for eksempel vært ekskluderende for veldig mange vil jeg tro (inkludert meg selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Såpekassetråden #4Hos oss er blåtur ofte noe som kun passer for de spreke, men det er frivillig å delta, vanligvis starter de kl 14-15. obligatorisk blåtur har jeg aldri vært borte i.
![]() |
#643 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg har ingen som helst sans for hemmelige blåturer, og hadde aldri blitt med hvis jeg ikke fikk vite hva det gikk ut på. Og det helt uten helseplager av betydning, bare motvilje når det gjelder å gjøre sosiale saker med jobben. Obligatorisk, hemmelig blåtur i arbeidstida hadde ikke vært aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg er så innmari glad for å være min egen sjef!! Blåtur med jobben? Litt som tortur ja?
![]() |
![]() |
#646 |
Introvert textrovert
|
Det er jo ikke en annen sak når jeg svarer på Inputs innlegg. (jeg vet jeg quotet deg, men ditt innlegg kom jo etter Inputs hjertesukk).
![]() |
#647 |
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Hva i ALLE DAGER er galt med foreldre som, når de blir kontaktet av nødetatene fordi deres mindreårige barn er stupfulle i skauen rundt Holmenkollen, ikke umiddelbart reiser for å hente deres pode? Eller organiserer at noen andre henter poden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#650 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Såpekassetråden #4Typisk for nærområdet, de er på hytta, de er med venner på sosialt lag, de er på jobbreise. Hvorfor kan ikke bare politet ta hånd om de, kjøre de hjem?
![]() |
#651 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
HElt krise. Noen foreldre mente sågar at dette måtte nødetatene klare å håndtere..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Personlig pessimist
|
Jeg trodde ikke haka mi kunne falle lenger ned denne helgen, men den artikkelen veide tungt. Jeg veksler, som jeg ofte gjør, mellom vantro og forferdelse, og en viss fascinasjon over folks frimodighet?! Jeg mener, politiet skulle ringt meg og bedt meg hente barnet mitt, og jeg skulle hatt baller til å si at det skjer ikke? Jeg føler meg så svak og pysete, for hva folk våger!?
![]() |
![]() |
#653 |
geskjeftig
|
![]() |
#654 |
frakoblet
|
De er jo på hytten!
![]() |
#655 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Finner mye om den saken fra politiet i lokalavisen, foreldrene på sin side mener politet overdriver så fælt. Det er invitert til møte om russetid også, kultur, samhold og masse hjemmealene fester fra 1. vgs.
![]() |
#656 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Såpekassetråden #4I artikler om fruktbarhet og fødselstall så er grunnene, til hvilken trend det nå er, alltid relatert til kvinnene!! Som om de bestemmer dette helt selv? Når skal en journalist løfte blikket og vurdere om kanskje mennene har noe å si her og hvilke faktorer de vurderer for å starte en famillie???!!!!!
![]() |
#657 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Og generelt all den jævla moraliseringen! De unge er for opptatt av planlegging. De skal ha alt på stell. De vil ha det moro lenge før de slår seg ned, blablabla.
![]() |
#658 |
Introvert optimist
|
Jeg synes det var ille nok å kutte ned på amming da poden var 11 måneder og min permisjon var over, hvis jeg skulle gjort det ved 7 måneders alder vet jeg neimen ikke hva jeg ville ha gjort. Jeg personlig har jo hatt ulønnet permisjon i et par runder, men det er det ikke alle som har råd til, og prisen ble jo mye høyere for meg også enn jeg trodde der og da, etter at pensjonssystemet ble endret.
![]() |
#659 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er sant. Hadde vi ikke fått tvillinger i andre runde hadde vi sannsynligvis bare hatt to barn. Og det hadde ikke vært på grunn av meg, min fruktbarhet eller når vi startet å få barn, ikke engang på grunn av økonomi, fødetilbud eller permisjonsordninger. Det hadde vært på grunn av at mannen ikke ønsket flere. Det må nesten tas med som en faktor i ligningen, selv om det ikke er avgjørende i alle tilfeller.
![]() |
#660 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg har to barn med ti års mellomrom og to fedre, og å få barn når man er gift med en man liker, eier boligen man bor i, har jobb og kjenner seg selv, er så ufattelig mye bedre enn det motsatte. Jeg heier på at de unge har alt på stell før de får barn. Det er ikke noe negativt det.
![]() |
![]() |
|
|