Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-23, 13:47   #641
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Til meg kom det blomster fra arbeidsplassen (ordnes av merkantile, via velferdsgruppa) etter operasjon i vinter. Fra de nærmeste kollegene i min avdeling fikk jeg i tillegg kake på døra. Fra min tidligere, nå pensjonerte, nærmeste leder fikk jeg flere meldinger + lunsjbesøk. Fra flere kolleger fikk jeg e-poster og chatmeldinger med gode ønsker og spørsmål om hvordan det gikk. Fra enhetsleder (som nå fungerer som nærmeste, i mangel på avdelingsleder) - ikke et ord. Ikke før etter to uker, og tydelig hint fra en kollega. Forklaringen var at hen hadde prøvd å ringe meg på jobbtelefonen, men den var avslått, og hen hadde ikke mitt private nummer (som ikke er sant, og om det var sant var det jo bare å spørre de andre på min avdeling, de har alle mitt private nummer, dessuten svarte jeg jo både på e-poster og chatmeldinger som gjaldt andre ting).

Så ikke veldig imponerende oppfølging der, men jeg hadde heller ikke ventet noe mer.

Gammel 12-05-23, 13:56   #642
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss får alle gave på rund dag fra ledelsen. Hver avdeling har egne praksiser med gaver, men alle får så vidt jeg vet. Jeg faller utenfor der siden jeg ikke tilhører en avdeling mer.

Det kan godt være at hun som fikk kreft fikk blomster selv om jeg ikke fikk, men det vet jeg ikke. Mulig hun sendte takkemail i etterkant, men jeg husker ikke.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 14:17   #643
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også fast opplegg rundt runde dager f.o.m. 50 (i praksis 50- og 60-årsdager, men også enkelte 70-årsdager). Så der gjøres det ingen forskjell, ut over de ønskene som jubilanten selv måtte ha (noen ønsker ikke stor feiring med hele enheten, som egentlig er standard opplegg, kun en mindre markering med bare egen avdeling).

Det er ingen formell markering av 30- og 40-årsdager.

Gammel 12-05-23, 14:33   #644
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er verst når noen får blomster og andre ikke. Hvis ingen får = null problem. Det er det samme med bursdagsfeiringer. Noen får ballonger, gave og festivitas på dagen sin, mens andre blir oversett. Dårlig ledelse, rett og slett (det også).

Det er vel den biten som svir. Trenger ikke blomster, jeg, selv om andre har fått, men hadde satt pris på en leder som følger opp og bryr seg litt. En mail eller telefon i ny og ne, og normalt samarbeid om oppfølgingsplanen til nav og oppfølging av HR, som liksom skal lete etter omplasseringsmuligheter, og som jeg ikke får lov å kontakte selv. Dette har ikke denne lederen på noen måte brydd seg med. Og det kjennes ikke bra. Og så var det jo fint med blomst på døra nå, men bittersøtt, fordi den kom etter at jeg fortalte kollegavenn om hvor uønsket og lite hjemme jeg kjenner meg på jobb nå.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 17:18   #645
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sånn er det hos oss også, Kaija. Men jeg er egentlig glad for å slippe og forholde meg til leder, men veldig profesjonelt er det jo ikke akkurat.
Jeg har vært borte fra jobb nå i to uker og jeg har enda ikke hørt ett ord fra henne, men har hørt andre fortelle at hun syns det er veldig slitsomt med oss som er borte, siden hun er litt sykmeldt selv. Også er hun dritsur om noen kontakter henne. Jadda. Godt jeg skal slutte!

Jeg gruffer over den dårligste kundeservicen ever jeg har fått på Jysk i dag. Altså, det var kunder som gikk igjen og flere kunder som stod og himla med øynene over «servicen» de fikk. Det skulle absolutt ikke vært mulig! Mannen googla Jysk her, og det kom opp skikkelig dårlig tilbakemeldinger, så vi er nok ikke de eneste!

Musemus er aktiv nå  
Gammel 13-05-23, 16:16   #646
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livet. Når alt er på skinner, til en forandring, kommer det alltid en avsporing og dreper gleden. Jeg er lei meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-05-23, 18:04   #647
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nenne

Gammel 13-05-23, 18:36   #648
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

til alle som trenger.

Gammel 13-05-23, 19:15   #649
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så lei av heftig pollenallergi, har vært skikkelig syk en ukes tid nå pga det, og ikke kan jeg være ute i finværet heller.

Gammel 13-05-23, 20:11   #650
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Legen sa jeg er over overgangsalder, jeg følte meg så gammel.
Vaskemaskinen pumper ikke ut vann, den er straks 8 år.
Bilen vil ikke låse eller lukke speil på venstre side, den er 5 1/2 år gammel.
Kjøkkenfornyelsen blir dyrere, det er ca 30 år gammelt.
Konfirmasjon om tre uker.

Gammel 13-05-23, 20:54   #651
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Legen sa jeg er over overgangsalder, jeg følte meg så gammel.
Vaskemaskinen pumper ikke ut vann, den er straks 8 år.
Bilen vil ikke låse eller lukke speil på venstre side, den er 5 1/2 år gammel.
Kjøkkenfornyelsen blir dyrere, det er ca 30 år gammelt.
Konfirmasjon om tre uker.

Det var mye på engang.

Gammel 13-05-23, 21:42   #652
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det sendes klemmer og bedringsønsker herfra til dere alle.

Selv gruffer jeg over venstrebenet som lager litt ekstra hard og rar frysing og verking i dag. Av og til lurer jeg på om amputering hadde fungert. Neida, ikke seriøst altså. I dag sympativerker/fryser venstre underarm og håndledd også.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 09:01   #653
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

NAV. Har ikke fått lønn siden midten av april og enda tar det over 2 uker før de har ferdig behandla søknaden min om dagpenger.

Gammel 19-05-23, 10:48   #654
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

NAV. Har ikke fått lønn siden midten av april og enda tar det over 2 uker før de har ferdig behandla søknaden min om dagpenger.

Det må da være brudd på krav om kortest mulig saksbehandlingstid? Kan du kreve midlertidig vedtak/hjelp eller noe slikt?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 12:09   #655
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det må da være brudd på krav om kortest mulig saksbehandlingstid? Kan du kreve midlertidig vedtak/hjelp eller noe slikt?

5 uker behandlingstid. Og så ber de deg ikke sende kravet før det nærmer seg slutten av arbeidsgiverperioden.
Andre i bedriften fikk avslag fordi de sendte for tidlig så jeg ventet. Skulle ikke gjort det.
Vet ikke om det tar så lang tid fordi jeg søkte om å få studere også. Men i denne farta er jeg ferdig med semesteret før jeg får svar.
Permittering er noe herk.
Og jeg har penger jeg kan ta av så får nok ikke noe ekstra.

Gammel 19-05-23, 12:53   #656
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Oi. Med tanke på hva Eldste måtte innom så burde jeg ikke blitt overrasket og skuffet over velferdsstaten, men det blir jeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 13:28   #657
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Føler med deg, star! Jeg fikk endelig første utbetaling i begynnelsen av mai, etter å ha vært permittert siden 13. februar ...

Gammel 19-05-23, 14:00   #658
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Eia.

Gammel 23-05-23, 19:55   #659
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Gammel 23-05-23, 20:02   #660
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg støtter deg helhjertet. Vil bare grine. Og nå forteller Mellomste at katten hentes i dag, etter å ha hospitert her en stund mens de skulle ha visninger. Jeg treeeheeenger en kosepus nå.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.