![]() |
#641 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #14Til meg kom det blomster fra arbeidsplassen (ordnes av merkantile, via velferdsgruppa) etter operasjon i vinter. Fra de nærmeste kollegene i min avdeling fikk jeg i tillegg kake på døra. Fra min tidligere, nå pensjonerte, nærmeste leder fikk jeg flere meldinger + lunsjbesøk. Fra flere kolleger fikk jeg e-poster og chatmeldinger med gode ønsker og spørsmål om hvordan det gikk. Fra enhetsleder (som nå fungerer som nærmeste, i mangel på avdelingsleder) - ikke et ord. Ikke før etter to uker, og tydelig hint fra en kollega. Forklaringen var at hen hadde prøvd å ringe meg på jobbtelefonen, men den var avslått, og hen hadde ikke mitt private nummer (som ikke er sant, og om det var sant var det jo bare å spørre de andre på min avdeling, de har alle mitt private nummer, dessuten svarte jeg jo både på e-poster og chatmeldinger som gjaldt andre ting).
#642 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Hos oss får alle gave på rund dag fra ledelsen. Hver avdeling har egne praksiser med gaver, men alle får så vidt jeg vet. Jeg faller utenfor der siden jeg ikke tilhører en avdeling mer.
#643 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden #14Her er det også fast opplegg rundt runde dager f.o.m. 50 (i praksis 50- og 60-årsdager, men også enkelte 70-årsdager). Så der gjøres det ingen forskjell, ut over de ønskene som jubilanten selv måtte ha (noen ønsker ikke stor feiring med hele enheten, som egentlig er standard opplegg, kun en mindre markering med bare egen avdeling).
#644 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråden #14
Det er vel den biten som svir. Trenger ikke blomster, jeg, selv om andre har fått, men hadde satt pris på en leder som følger opp og bryr seg litt. En mail eller telefon i ny og ne, og normalt samarbeid om oppfølgingsplanen til nav og oppfølging av HR, som liksom skal lete etter omplasseringsmuligheter, og som jeg ikke får lov å kontakte selv. Dette har ikke denne lederen på noen måte brydd seg med. Og det kjennes ikke bra. Og så var det jo fint med blomst på døra nå, men bittersøtt, fordi den kom etter at jeg fortalte kollegavenn om hvor uønsket og lite hjemme jeg kjenner meg på jobb nå. |
![]() |
![]() |
#645 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #14Sånn er det hos oss også, Kaija. Men jeg er egentlig glad for å slippe og forholde meg til leder, men veldig profesjonelt er det jo ikke akkurat.
#646 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Livet.
#647 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #14Nenne
#649 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråden #14Jeg er så lei av heftig pollenallergi, har vært skikkelig syk en ukes tid nå pga det, og ikke kan jeg være ute i finværet heller.
#650 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gruffetråden #14Legen sa jeg er over overgangsalder, jeg følte meg så gammel.
#651 |
Klare sjøl
#652 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden #14Det sendes klemmer og bedringsønsker herfra til dere alle. |
![]() |
![]() |
#654 |
Lesende
Det må da være brudd på krav om kortest mulig saksbehandlingstid? Kan du kreve midlertidig vedtak/hjelp eller noe slikt? |
![]() |
![]() |
#655 |
bits and pieces
|
5 uker behandlingstid. Og så ber de deg ikke sende kravet før det nærmer seg slutten av arbeidsgiverperioden.
![]() |
#656 |
Lesende
![]() Sv: Gruffetråden #14Oi. Med tanke på hva Eldste måtte innom så burde jeg ikke blitt overrasket og skuffet over velferdsstaten, men det blir jeg. |
![]() |
![]() |
#657 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Føler med deg, star! Jeg fikk endelig første utbetaling i begynnelsen av mai, etter å ha vært permittert siden 13. februar ...
#659 |
Klare sjøl
#660 |
Lesende
Jeg støtter deg helhjertet. Vil bare grine. Og nå forteller Mellomste at katten hentes i dag, etter å ha hospitert her en stund mens de skulle ha visninger. Jeg treeeheeenger en kosepus nå. |
![]() |
![]() |
|
|