|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#641 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19På lokal Facebook gruppe var det en person som la ut bilde av pride flagget på skolen og at det er positivt og fint. Ibblegghar fått flere hundre likes, og masse kommentarer for og imot pride. Med alle de dustete mot folka bestilte jeg pride armbånd inatt.
![]() |
#642 |
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Hunden min kom da jeg ropte på ham i dag tidlig, selv om han var midt i en passiar med en annen hund på den andre siden av gjerdet - HELT uten at jeg ropte "pølse!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19
Med å arrangere Pride cafe til stormende jubel og fullt hus. Og flaggstanga er videoovervåka så alle forsøk på å fire flagget er avskåret!
![]() |
![]() |
#644 |
koko
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Totalt småtteri dette, men eg fann den gode, gamle tyggisen Stimorol original i butikken i dag. Den er pinadø like god som den var for 30 år sidan!
![]() |
#645 |
|
JA! Jeg fant også den her om dagen - ble SÅ glad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nydelig!
![]() |
![]() |
#647 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg blir i hvert fall både glad og rørt når jeg leser sånne innlegg. Det er godt å høre at mange i lokalsamfunnet støtter så villig opp. Både hotellet og lokalbutikken fortjener også honnør.
![]() |
![]() |
#649 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Så innmari bra. Selv har jeg ikke flaggstang og heller ikke noe prideflagg å henge på verandaen. Men i gjesteromvinduet vårt er det alltid en haug med kosedyr som holder prideflagget. Hele året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19I dag fikk vi samlet alle til treff hos oss. Prat og latter ble det ganske mye av for å si det forsiktig. Gjestene storkoste seg, både de som kom langveisfra og de som bor litt nærmere. Dette er så langt den beste juni jeg noen gang har opplevd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Jeg har en dårlig portefølje med avkalking av kaffemaskinene mine, det er et sånn gjentakende går-galt gjennom flere år.
![]() |
#652 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Ja, og i dag er det svenske flaggans dag, en dag som de siste årene er blitt markert i heimen. Jeg skal lage svenskinspirert fredagstablå og lage prinsesstårta.
![]() |
#653 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Sønnen kommer hjem fra leirskole i dag, og selv om han til tider er MYE, blir det fint å få masse fart og godt humør i hus igjen, og ikke minst: høre hvordan han har hatt det.
![]() |
#654 |
|
Takk takk, men det heter faktisk Sveriges nationaldag siden 1983 (og ikke svenska flaggans dag). Fra 2005 var det helligdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg fantaserer stadig om å lage smørgåstårta på svenska flaggans dag, men det blir med tanken hvert år.
![]() |
![]() |
#656 |
ej ikke møjkets heije
|
Oisann. Der lærte jeg noe nytt. Jeg har jo jobbet mye med vårt svenske søsterselskap, og de har aldri korrigert meg på dette. Men vi måtte jo lære oss at de skulle ha fri denne dagen, akkurat som vi skal ha fri på 17. mai. Selv om de sa at de var litt misunnelig på vår måte å feire dagen på, for det er visst ikke all verden i Sverige?
![]() |
![]() |
#657 |
Rockesøster
|
Jeg synes det er mer swung over svenska flaggans dag.
![]() |
#658 |
Yes, we can!!
|
Kommer vel til å ta like lang tid å endre hva folk sier der, som "den nye tellemåten", som vel ble innført på 50-tallet eller noe.
![]() |
#659 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19Ingen planer idag eller de neste dagene.
![]() |
#660 |
|
Nå har jeg ikke bodd i Sverige på mange år, men jeg har ikke gjort noe spesielt dem dagen. Mange av mine svenske venner sier at det bare blir en vanlig fridag. Noen steder arransjeres det ting. Midsommarafton feires dog veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|