Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-11, 21:15   #641
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Uke 2 - dag 5

Frokost: 1/2 skive rugbrød m/ost og agurk
Lunsj: Ehm.. Spist lunsj med FP'ere på Ikea...
Salat (jupp startet bra).. avsluttet med Napolionskake
Middag: Tapas (laks, spanske kjøttboller, kyllingvinger, fetasost, div oliven, foccaciabrød m.m)

Gammel 23-01-11, 20:53   #642
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Uke 2 - dag 6
Frokost: Rugbrød (begynner å bli lei ja..) m/ost og agurk
Lunsj: 2 grillpølser
Middag: Kylling m/grønnsaker
Mellom: Bacon crisp

Dag 7
Frokost: Rugbrød m/ost og agurk
Lunsj: 2 grillpølser
Middag: Hjemmelaget pizza (ikke akkurat lavkarbo)
Mellom: SDS brownie (ikke akkurat årntli brownie....)

Gammel 05-02-11, 11:29   #643
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kommet i ketose denne uken.
Skal prøve det litt fremover siden jeg fremdeles bør ned nærmere 30 kg.

I går:
Frokost: eggerøre med skinke, ost og noen cherrytomater
Lunsj: en stor nakkekotelett og litt blomkål
Middag: pepperbiff med salat og feta
Fredagskos: ostechips med dip av rømme og salsa, så sjokolademousse og bringebær

Drikke: mest vann, en kopp kaffe, en kopp te, ett glass pepsi max og ett glass fun light

Gammel 05-02-11, 11:34   #644
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Lavkarbo på 3 uka nå, men har også begynt med trening. Ikke et gram ned!

Forrige gang jeg startet på lavkarbo, gikk jeg ned 5 kilo første uka, men ikke noe andre uken, og da sprakk jeg. Jeg skjønner jo at 5 kilo ikke er normalt, men ingenting på 3 uker? Jeg merker ikke noe på klærne heller, som i at jeg har gått inn cm, selv om jeg ikke mister kilo.

Jeg har spist litt fiberrik, det burde jo være forenlig med lavkarbo, dog ikke ketose?

Sist ble jeg i veldig dårlig form og hadde mye hodepine, så denne gangen har jeg lagt meg på litt mer karbo (type spise litt fiberrik, gulrot og løk), og mindre fett.
Kanskje jeg skal prøve å øke på litt med fett, og ned med proteiner i steden? Skal også prøve meg på litt lengere økter på ellipsemaskinen, kanskje det kan hjelpe. Jeg kan ikke sykle eller gå på tredemølle desverre.

Gammel 05-02-11, 11:42   #645
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Spiser du kunstig søtning? Det kan være en stopper har jeg hørt.

Gammel 05-02-11, 12:02   #646
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Spiser du kunstig søtning? Det kan være en stopper har jeg hørt.

Lager nesten daglig en smoothie med litt søtstoff i, og drikker endel cola zero, men det gjorde jeg i forrige omgang også.

Hvis jeg må kutte ut zeroen, er nok ikke lavkarbo noe for meg tror jeg. :avhengig:

Gammel 06-02-11, 20:59   #647
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

I går:
F:eggerøre med skinke, ost og noen cherrytomater
L: halv boks cc, halv boks skyr med bringebær + 6 ferske bringebær
M: "biff stroganoff" med blomkålris
K: ostechips med dip

I dag:
F: egg og bacon
L: hjertesalat med ost, skinke, kremost krydder, paprika og agruk
M: kyllinglår, brokkoli og soppstuing
K: oppsi pizzarull

Gammel 06-02-11, 21:00   #648
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Lager nesten daglig en smoothie med litt søtstoff i, og drikker endel cola zero, men det gjorde jeg i forrige omgang også.

Hvis jeg må kutte ut zeroen, er nok ikke lavkarbo noe for meg tror jeg. :avhengig:

Samme her. Eller ikke brus, men hvis jeg må kutte all kunstig søtning så greier jeg det ikke. Må ha noe te med søtning/saft.

Gammel 07-03-11, 10:52   #649
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan var dette med KH og sukkeralkoholer? Hva kan en trekke fra for å finne ut hvor mye KH en skal regne?

Gammel 12-03-11, 15:00   #650
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg mener jeg har sett en lavkarbo oppskriftstråd her, men jeg finner den ikke? Husker jeg feil, eller er det bare jeg som ikke ser den?

Ema er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 15:16   #651
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg mener jeg har sett en lavkarbo oppskriftstråd her, men jeg finner den ikke? Husker jeg feil, eller er det bare jeg som ikke ser den?

Er det denne du tenker på?

Gammel 12-03-11, 16:07   #652
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det denne du tenker på?

Takk. Ja, det var den jeg mente.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 16:13   #653
Ema

Ema sin avatar

Standard

Ja, også oppskrift på denne: Nutty cheese muffins. Er det noen som har den? Det høres såååå godt ut.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 18:09   #654
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Ja, også oppskrift på denne: Nutty cheese muffins. Er det noen som har den? Det høres såååå godt ut.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525

Gammel 12-03-11, 19:08   #655
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525

Åh, det så godt ut! Takk skal du ha...igjen.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 14-03-11, 18:27   #656
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: hj lagde lav karbo knekkebrød med majones, røkt laks og agurk
Lunsj: ----------------------------skinke og ost og agurk
Middag: Kyllingfilet med ostegratinerte, ovnsstekte grønnsaker i fløte.
Kvelds: ?

Gammel 14-03-11, 19:13   #657
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg er i en litt dilleperiode. To måltider som går igjen nesten hver dag for tiden. Mellom lunsj og middag: halv CC, halv skyr med bringebær, 1 ts slenda og 5-6 ferske bringebær.
Kvelds: ostechips med salsa og rømme.

Gammel 20-03-11, 11:59   #658
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Helgene blir litt tullete rent måltidsmessig, og dette er noe jeg kjenner igjen fra mitt forrige høykarbokosthold. Fordelen er at jeg nå går ned i vekt i stedenfor å øke i vekt, så da får det så være.

I går:
Frokost: Tre kokte egg, smør.
Lunsj: Møvlet noe pålegg
Middag: Lavkarbopølse med blomkålstappe
Kvelds: Bringebær med vaniljekesam.

I dag:
Frokost: Tre kokte egg, smør, te med cocosa.
Lunsj: Droppes sikkert, er ikke sulten.
Middag: Røkt svinekam med rosenkål.
Kvelds,: Bringebær med vaniljekesam tror jeg.

Señora er aktiv nå  
Gammel 20-03-11, 12:01   #659
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Etter en sykdomsperiode med alt for mye karber er jeg nå klar for å stramme inn fra i morgen av. En fordel med en slik periode for min del, er at jeg merker så utrolig godt hvor bra lavkarbo er for kroppen min.

Gammel 20-03-11, 19:46   #660
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: to rugsprø med leverpostei og agurk
Lunsj: en banan og en avokado
Mellommåltid: en appelsin
Middag: ørret og agurksalat
Kvelds: ? Kanskje omelett

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.