Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-11, 15:18   #661
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Er det noe spesielt med Maggis stekeposer, eller er det bare vanlige stekeposer? Vi bruker ikke Maggi-produkter, det er derfor jeg spør.

Nei, selve stekeposen er vel helt ordinær, men det følger med en krydderplandig, og de jeg har prøvd til nå har jeg syns har vært gode iallefall.

Gammel 29-03-11, 23:40   #662
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

I går ble det wok med svinekjøtt.
I dag ble det hjemmelaget blomkålsuppe med sterke pølsebiter til.

Nelly er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 09:45   #663
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Svinewok med paprika, eple og vårløk her i dag

Gammel 31-03-11, 10:07   #664
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Fiskegrateng fra bestemor i går, lasagne i dag

Gammel 31-03-11, 10:15   #665
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ovnsstekt laks med kokt potet og spinatstuing.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 10:21   #666
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Laks med pasta.

Gammel 31-03-11, 12:10   #667
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandelpoteter, torskefilet, revet gulrot og masse Kviteseidsmør.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 12:40   #668
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag blir det møsbrømlefser. Etter som jeg er den eneste i familien som kan lage dette er hele storfamilien også invitert, så jeg tro vi blir 12-14 stk til bords.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 14:40   #669
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nextlife! Du er gæern.

Hos oss er det barneuke. Så langt har vi spist indisk fra glass (med kylling) og ferdigkjøpte naanbrød, grønnsakslasagne med bacon (og litt grønn salat til) og røkte kjøttpølser med hvitløkspotetmos og stekt squash/rødløk/paprika i tomatsaus til. I dag blir det pannekaker med blåbær og Toro tomatsuppe.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 14:42   #670
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Nextlife! Du er gæern.

Hos oss er det barneuke. Så langt har vi spist indisk fra glass (med kylling) og ferdigkjøpte naanbrød, grønnsakslasagne med bacon (og litt grønn salat til) og røkte kjøttpølser med hvitløkspotetmos og stekt squash/rødløk/paprika i tomatsaus til. I dag blir det pannekaker med blåbær og Toro tomatsuppe.

Signerer det med Nextlife. Og skulle ønske jeg var bedt dit. Møsbrømlefse høres veldig eksotisk ut.
Og jeg tror at min elskede, men troløse yngste datter gjerne ville flyttet til deg denne uken. Toro tomatsuppe og pannekaker er hennes absolutte favoritt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 14:44   #671
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Signerer det med Nextlife. Og skulle ønske jeg var bedt dit. Møsbrømlefse høres veldig eksotisk ut.
Og jeg tror at min elskede, men troløse yngste datter gjerne ville flyttet til deg denne uken. Toro tomatsuppe og pannekaker er hennes absolutte favoritt.

Det er bare å komme! Her i huset må man nemlig ha Toro tomatsuppe til pannekaker (som jeg lager maks en gang i året). Min veldig gode, hjemmelagde tomatsuppe er nemlig en egen rett. Visstnok.

Gammel 31-03-11, 14:48   #672
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Men barnevennlig, Turban? Har du flere barn gjemt rundt omkring i huset? Tenåringen burde vel kunne tilpasse seg voksenlivet nå, ergo null Toro.

Gammel 31-03-11, 14:56   #673
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Men barnevennlig, Turban? Har du flere barn gjemt rundt omkring i huset? Tenåringen burde vel kunne tilpasse seg voksenlivet nå, ergo null Toro.

Hun er Retro.

Toro tomatsuppe må som sagt høre med til pannekakene. Sånn ellers vil hun ha min egen. Og skrekk og gru, de var faktisk utsolgt for tomatsuppe med makaroni på Ica i dag. Så jeg bestemte meg for å leve farlig og kjøpte den vanlige som da må tilsettes egenkokt makaroni. Det er noe helt nytt og ukjent for oss. Fortsettelse følger.

Gammel 31-03-11, 14:59   #674
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Hun er Retro.

Toro tomatsuppe må som sagt høre med til pannekakene. Sånn ellers vil hun ha min egen. Og skrekk og gru, de var faktisk utsolgt for tomatsuppe med makaroni på Ica i dag. Så jeg bestemte meg for å leve farlig og kjøpte den vanlige som da må tilsettes egenkokt makaroni. Det er noe helt nytt og ukjent for oss. Fortsettelse følger.

Åh! det kan bli spennende. Hjemme hos oss blir det krise av feil melk.
Noe som forundrer meg veldig, hun er jo datter av en hyperfleksibel kamelon.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 15:11   #675
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Det med mat og barn er tmmelig underlig av og til. Hos oss har det gått seg til da. Med unntak av suppe til pannekaker - og reker. Scampi er godt, reker er uspiselig.

Gammel 31-03-11, 15:16   #676
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg håper det går seg til her, også. For ellers vil kostholdet bestå av brødskiver med tre typer pålegg, yoghurt (noen ganger) og ketchup, samt rømme. Grønnsaker er livsfarlig, og kjøtt likeså, mens pølser og fiskekaker er stas.

Gammel 31-03-11, 15:22   #677
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Spinatpai. Lagde i går. Kjemper med meg selv om den skal varmes først eller om det bare er å hogge inn. Heller mot det siste...

Ungene har gledet seg siden i går. Pai er jo litt som "kake til middag"..

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 15:24   #678
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Hun er Retro.(...)

vi lager det alltid slik - lager vanlig tomatsuppe og koker makaroni ved siden av. Det er mye enklere fordi den hvor makaronien allerede er i setter seg lettere i bunnen av gryta/brenner seg, synes vi. Dessuten kan man variere makaronien, og også velge fullkorn. så det blir nok en suksess

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 15:32   #679
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

I dag blir det heimelaga fiskegrateng med poteter, smelta smør og raspa gulrøtter.

Gammel 31-03-11, 16:03   #680
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk

Det med mat og barn er tmmelig underlig av og til. Hos oss har det gått seg til da. Med unntak av suppe til pannekaker - og reker. Scampi er godt, reker er uspiselig.

Jammen det er jo sant det med reker og scampi! :barnslig:

Jeg har ikke bestemt hva middagen blir enda, og leser for inspirasjon. Ingenting smaker om dagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.