Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-20, 11:00   #661
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Og hvis du kjøper fersk ananas må du ta av stilken og kaste den FØR du tar den inn i huset. Der bor det nemlig hundrevis av bananfluer. :erfart:

Gammel 16-10-20, 11:34   #662
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, men det er greit å merke seg at flere arbeidsgivere og ordførere fraråder det hvis det ikke er strengt nødvendig. Den vurderingen tenker jeg de fleste er godt rustet til å ta selv. (jeg besøker for eksempel ikke datteren min, men jeg hadde definitivt dratt i konfirmasjon).

Min svigerinne og samboer kommet ikke i konfirmasjon. De jobber innen helse og har fått beskjed om at dersom de reiser til Oslo må de jobbe med minnbind i flere dager samt testes to ganger. Da skjønner jeg godt at de ikke reiser.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 12:10   #663
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er morsomt det det med bananfluer altså. Jeg har sannsynligvis FP mest møkkete kjøkken. Men bananfluer er sjelden en utfordring. Mulig de har en naturlig fiende i husflua? De har vi rikelig av....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 12:36   #664
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bananfluer?? Er det søskenbarnet til rødvinsfluene som yngler hjemme hos meg?

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå  
Gammel 16-10-20, 12:39   #665
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er de samme. Bananfluene liker rødvin. Eller druer da. Eller frukt generelt. På engelsk heter de vel fruit flies.

Gammel 16-10-20, 12:41   #666
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, mine bananfluer er dritings og ypper til bråk jevnt og trutt, etter å ha gulpet i seg restene i rødvinsglasset.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 12:47   #667
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Min svigerinne og samboer kommet ikke i konfirmasjon. De jobber innen helse og har fått beskjed om at dersom de reiser til Oslo må de jobbe med minnbind i flere dager samt testes to ganger. Da skjønner jeg godt at de ikke reiser.

Ja, søsteren min kom ikke i navnefesten vi hadde, fordi hun måtte hatt ti dagers ulønnet karantene etterpå, pålagt av arbeidsgiver. Jeg skjønner henne selvfølgelig, men hadde nok blitt ganske skuffet om hun ikke kom selv om det ikke var slike restriksjoner.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 12:59   #668
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, mine bananfluer er dritings og ypper til bråk jevnt og trutt, etter å ha gulpet i seg restene i rødvinsglasset.

Men for å se litt positivt på det: Et glass rødvin blir som et fullverdig måltid å regne, stappfullt med animalske proteiner.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå  
Gammel 16-10-20, 13:25   #669
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Melder meg som bananflueangrepet, men plutselig ville alle bananfluene sitte på korianderplanten. Da var det jo bare å bære den ut, så var jeg kvitt problemet. #bananfluehack

Neket er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 15:34   #670
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lot en gang en flaske Bacardi stå uten kork på kjøkkenbenken i et bananfluebefengt kjøkken. Neste morgen var det bare å sile av de døde fluene. Tømte ikke ut en halvfull flaske rom må du tro.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 32ef8ee51343f2df4659c546cecf8b62.jpg (39,0 KB, 9 visninger)
frukt er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 16:54   #671
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, men det er greit å merke seg at flere arbeidsgivere og ordførere fraråder det hvis det ikke er strengt nødvendig. Den vurderingen tenker jeg de fleste er godt rustet til å ta selv. (jeg besøker for eksempel ikke datteren min, men jeg hadde definitivt dratt i konfirmasjon).

Akkurat, vår kommuneoverlege har vært ute å sagt at han fraråder turer til steder med mye smitte.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 17-10-20, 22:28   #672
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er greit å være uenig med dommeren, men det er ikke greit når trener og dommer står og skriker og banner til hverandre etter kampen. Med sekretariatet sittende i midten. Du er trener for tenåringer for søren. Ekstra pinlig når det er sønnens trener. Godt det var hjemmekamp og jeg satt i midten. Men går ikke an. Og det var treneren som begynte (riktig nok etter en del rare dommeravgjørelser).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-10-20, 09:54   #673
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø. Og det kan se ut som den blir liggende.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-10-20, 10:26   #674
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Stakkars dere!

Gammel 18-10-20, 10:50   #675
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At det nå er tiden på året hvor det er kaldt inne. Dvs det føles i hvertfall sånn. Virker ikke som leiligheten klarer å regulere temperatursvingningene ute.

Gammel 18-10-20, 11:13   #676
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ble vekt av bikkja grytidlig. Viste seg at katta sto utenfor og ville inn, bikkja har sikkert hørt mjauingen og tok ansvar. Føler verden rotter seg sammen for å sikre at jeg aldri får sovet nok.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 18-10-20, 11:32   #677
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det føkkings viruset! Nå må jeg testes istedet for å henge med gjengen min.

Gammel 18-10-20, 13:08   #678
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi skal bygge ut huset og kommunen sa vi trengte en geoteknisk undersøkelse først. 20 000 kr kostet det og bestod i praksis av at kommunen fikk informasjonen de selv allerede hadde fra sine egne geotekniske undersøkelser i gata. Tenke selv? Nei, slikt driver man da ikke med.

Gammel 18-10-20, 19:15   #679
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Åååh, jeg er litt misunnelig, må jeg innrømme.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-10-20, 19:22   #680
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At det jeg hadde tenkt på gutterommet ikke ser ut til funke. Trodde jeg hadde kommet på noe genialt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.