Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-25, 12:47   #661
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå har jeg ikke bodd i Sverige på mange år, men jeg har ikke gjort noe spesielt dem dagen. Mange av mine svenske venner sier at det bare blir en vanlig fridag. Noen steder arransjeres det ting. Midsommarafton feires dog veldig.

Min svenske kollega sier at det er en dag folk ikke helt vet hva de skal gjøre med. Den kan jo komme på en hvilken som helst ukedag og det ender stort sett med hagearbeid for dem som har hage. Hun mente at de like gjerne kunne ha beholdt 2. pinsedag når det nå allikevel ikke er noe program eller noe som skjer den dagen. Og sier som deg at det jo er Midsommar som er det store i juni.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-25, 13:36   #662
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Når jeg var ute nå så jeg at borettslaget flagger med pride flagget.

Gammel 06-06-25, 14:20   #663
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner godt at når man har en tradisjon som svensk midtsommerfeiring, så føler man ikke behov for å mekke sammen enda en "nasjonaldag".

Gammel 06-06-25, 17:04   #664
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skjønner godt at når man har en tradisjon som svensk midtsommerfeiring, så føler man ikke behov for å mekke sammen enda en "nasjonaldag".

I tilllegg har de også Valborg, som i følge jentungen som bor i Sverige er en unnskyldning for å drikke seg full. Men det er vel natt til 1.mai, så det har man jo gjort her også, uten grunn til å kalle det noe annet enn natt til 1.mai. Men jeg tror Valborgsnatt involverer bål, som på pinseaften og/eller sankthans.

Gammel 06-06-25, 19:48   #665
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I tilllegg har de også Valborg, som i følge jentungen som bor i Sverige er en unnskyldning for å drikke seg full. Men det er vel natt til 1.mai, så det har man jo gjort her også, uten grunn til å kalle det noe annet enn natt til 1.mai. Men jeg tror Valborgsnatt involverer bål, som på pinseaften og/eller sankthans.

Og avsynging av nydelige vårsanger og masse kos!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-25, 22:11   #666
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Trondheim rocks i går, fantastiske konserter, og så kjekt å være der med mellomste sønnen. Iron Maiden var fantastisk, har sett de et par ganger før, men det var mye annet bra også.

Gammel 06-06-25, 22:29   #667
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme her Var der med mannen, møtte mange kjente, blant annet en av mine aller beste venninner fra ungdomsskolen, som jeg ikke har sett på veldig mange år. Bra vær, vanvittig kul musikk, Maiden var helt rå, og vi hadde det skikkelig gøy. Selv om jeg aldri fikk til å møte Magica. Det ble bare en nær magica-opplevelse.

I dag: Landskampen

Gammel 07-06-25, 21:03   #668
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange timer alenetid i fjæra i dag, avsluttet med en times lading i hengekøye med utsikt over fjorden. Helt magisk.

Gammel 07-06-25, 21:10   #669
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Mange timer alenetid i fjæra i dag, avsluttet med en times lading i hengekøye med utsikt over fjorden. Helt magisk.

Gammel 09-06-25, 14:45   #670
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Vi har vært på gartneri og jeg gikk som vanlig helt amok.
Så nå sitter jeg i oasen min med en blanda dhalia og hortensia rundt meg.

Sist redigert av Millen : 09-06-25 kl 15:43.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-25, 15:39   #671
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Weekend med mannen i København har vært knall. Duran Duran konsert på fredag, god mat og drikke og heldige med været. Tror det er 10 år siden sist vi var på storbyferie en helg bare oss to. Avslutter langhelgen med opera med en venninne i dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-25, 20:09   #672
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

At Lillesøster lurte på om vi kunne "dra på den butikken med alle butikkene" i morgen.

Ungen vil på kjøpesenter!!!!!

Enden på visa er at hun og Bonusgutten drar alene i morgen, vi kjører til og fra.

Det er en så normal ting for en 15 åring å gjøre.

Og så veldig veldig giga-stort.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-25, 21:53   #673
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Eldste fikk A på muntlig eksamen i dag. Da er det bare karakteren på en oppgave som avgjør om han har bestått første år på barnehagelærer, og den oppgaven har jeg lest korrektur på og vet at er ganske god. Jeg er så stolt!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-25, 21:58   #674
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Skjønner du er stolt mamma, Blånn! Gratulerer til sønnen din!

Jeg er glad for skattepenger inn på konto idag.

Gammel 11-06-25, 22:44   #675
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad for å ha funnet favorittbuksa mi nederst i strykebunken, etter å i 3 måneder beskylt mannen min for å ha tatt den og gjemt den i sin egen skuff.

Gammel 12-06-25, 00:32   #676
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Hyggelig sommerfest på dag 2 i ny jobb (dvs midlertidig omplassert i annen enhet, samme virksomhet, men nye kolleger, andre lokaler, og helt andre arbeidsoppgaver).

Gammel 12-06-25, 15:17   #677
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Sommertøy som ikke passet i nå i mai, passer nå.

Gammel 12-06-25, 16:37   #678
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Eldste min fikk C på matteeksamen på ingeniørstudiet. Mor synes det er helt fantastisk bra.

Og minsten hadde engelsk muntlig eksamen i dag. Fikk 5. Det er ihvertfall uberfantastisk.
Han har vært så flink i år. Satser på å komme inn på Elvebakken neste år så håper han blir litt mer sosial.

Gammel 12-06-25, 17:13   #679
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Gratulerer til gutta dine, GinaK.

Gammel 12-06-25, 18:01   #680
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Lillesøster og Bonusgutten gikk inn på Mega alene, og da de kom hjem fortalte Lillesøster at "Jeg snakket med en av de som jobbet i butikken, for vi fant ikke safta"

Jeg begynte nesten å grine.

Det hadde aldri skjedd bare for noen uker siden. Flere ganger i uka sitter jeg med følelsen av at vi får en ny unge.
Det er jo normalen for mange, men for oss er slike ting giga-store.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.