|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#661 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?
Sorry, tastefeil, innlegget var ikke ferdig (har ikke satt meg inn i redigering ennå.) |
|
|
|
|
|
#662 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke helt om du virkelig er så dum som du har vist deg i denne debatten hittil, men likevel...
|
|
|
#663 |
|
Mother of Dragons
|
Hva er det å lure på? Enten så synes en muslimsk kvinne at det er ok å gå igjennom testene og gjør dem for å søke på skolen, eller så gjør hun det ikke. Det er også helt klart at en del av de mer ortodokse muslimske kvinnene ikke kommer til å søke politiskole fordi de ikke kan håndhilse på menn, ikke kan ha kroppskontakt som man kan komme til å ha dersom man arresterer en mann. Men de kommer jo ikke til å søke, og det er nå uansett helt deres egen vurdering. Samtidig er det muslimske kvinner som ikke synes dette er et problem men som kanskje ønsker å bruke hijab.
|
|
|
#664 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig er det like stor uenighet om dette i muslimske miljøer, noe annet skulle bare mange. Innvandrere eller muslimer er ikke én, stor, homogen masse. Og det er sikkert noen som blir tvunget. Men skal det ha noe å si for dem som ikke blir det? Skal alle kvinner la være å gifte seg fordi noen får bank av mannen sin?
Siden du ikke vet prosentandel bør du kanskje la være å påstå at det er like mange som blir tvunget som de som bruker det frivillig. Og oppfordre bruk? Å tillate bruk er ikke det samme som å oppfordre bruk.
|
|
|
#665 |
|
Erfaren
Makan til nedlatende debattering. |
|
|
|
|
|
#667 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jeg ikke enig i.
|
|
|
#668 |
|
Mother of Dragons
|
Ja det er helt irrelevant for det har aldri vært snakk om å endre opptakskravene.
|
|
|
#669 |
|
Erfaren
Sv: Politi med hijab?Okey, Glitterchick, da trekker jeg tilbake like mange, og sier i stedet mange. Det er altså forbud mot hijab i politiet jeg støtter. I andre arenaer er det ok at det er tillatt, slik det er i dag, selv om jeg uansett ikke anser det for et plagg som fremmer likestilling. |
|
|
|
|
|
#670 |
|
ræv med ører
Saklig? Jeg trenger ikke mer enn å lese det siste håndfullet innlegg fra bønna for å kunne stadfeste at "saklig" er noe helt annet.
|
|
|
#671 |
|
Deltidsmamma
|
Her var det Olympias påstand om hva slags krav/egenskaper som var forenlig med politiarbeid; som var temaet politiet evt kunne ha noen kvalifisert mening om.
|
|
|
|
|
|
#672 |
|
ræv med ører
Jeg forstår ikke hva du mener?
|
|
|
#673 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det var du som mente at dette med svømmekrav kunne være et problem og så skriver Olympia, helt korrekt, at det stiller i en helt annen kategori og har ikke noe med hijabdebatten å gjøre.
|
|
|
#674 |
|
-
Jeg anser meg selv for å ha ganske god tekstforståelse, men her kommer jeg til kort. Er dette en slags kode? Kan noen forklare eller oversette? |
|
|
|
|
|
#675 |
|
ræv med ører
Det er bare slik det er. Alle hakker på utlendingene. Selv de som ikke bruker hijab.
|
|
|
#676 |
|
Deltidsmamma
|
Det jeg mente var at hijab'en er en ulempe i svømminga. For at jeg tror (og jeg har blandt annet Usman Rana med meg på dette); at det er obligatorisk for en del å dekke til alt untatt ansikt, hender og føtter. Dvs det er hele hijab-pakka. Bare hodeplagget er ikke viktig dersom man ikke dekker til armer og bein også). |
|
|
|
|
|
#677 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Politi med hijab?Hvis man skal trekke fram mange rare hvis om atte, så kvalifiserer blant annet Glitters prat om kristne som kan be, gå i kirken og gå i skjørt kontra det å ikke få gå i hjiab i politiet til dette, like mye som "den andre siden" har trukket fram sidespor.
|
|
|
#678 |
|
Mother of Dragons
|
Hva i all verden har det noe som helst med hvorvidt det skal være tillatt å bruke det eller ikke? Det er da kandidaten sitt problem det, om hun bruker hijab og dermed stryker på svømmeprøven?
|
|
|
#679 |
|
Deltidsmamma
|
Jada, du har rett i det. |
|
|
|
|
|
#680 |
|
-
Sv: Politi med hijab?Dette var så bra skrevet at det fortjener å bli postet en gang til.
Jo mer vindstyrken stiger i vannglasset jo viktigere mener jeg det er å prøve å fremheve bagatellaspektet ved akkurat denne debatten; jeg håper den ikke vil vise seg å gjøre for mye skade ved totalt å overskygge viktigere temaer. |
|
|
|
![]() |
|
|