Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-16, 12:19   #681
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Er så snyte forkjøla at jeg helst vil sage av meg hodet, men forsøker å overse det. Skal i bursdag i dag og. God bedring!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 12:22   #682
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.026
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

God bedring til alle som er syke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 12:43   #683
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det er ikke akkurat jul i huset, men alle gaver er pakket inn. Mangler bare å kjøpe noe til mamma, men hun ønsker seg potteplanter til vinduet, så de venter jeg enda noen dager med.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 13:09   #684
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vi kjører til Haugen gård på Rye, de tilbyr selvhogst i plantefeltet sitt, og der koster det 450 for norsk gran og 600 for edelgran (vi kjøper alltid norsk gran, fordi jeg synes det er mest juletreete og når du hogger det direkte fra rota siste helga før jul så drysser det ikke noe særlig heller). Også får du julestemning med på kjøpet.

Lørdag og søndag de to siste helgene før jul har de ekstra opplegg, med servering av varm drikke og pepperkaker, og hesteridning for barna. Inkludert i juletreprisen. Men man kan også komme og hogge utenom disse tidene, hvis man ringer og spør. Vi var der i dag (det vil si i går, det er langt over midnatt nå), og de har åpent i morgen (søndag) også.

Det er flere gårder rundt byen som tilbyr selvhogst på samme måte: http://www.norskjuletre.no/her-kan-d...delag_225.html

Ellers tror jeg Plantasjen har relativt billige juletrær. Problemet med å kjøpe juletrær som er ferdig hugget er at man ikke vet hvor lenge de har stått. Jeg har hatt erfaring med at trærne drysser utrolig mye mer når jeg ikke har hugget dem selv. Som for eksempel det året vi fikk motorhavari på vei til den årlige hogsten og ikke kom lenger enn til Trolla, så jeg og ungene bare måtte ta bussen tilbake, mens mannen måtte vente på bergingsbil. Da kjøpte vi tre på torget, og det drysset noe aldeles skrekkelig, og jeg skjønte plutselig hva folk snakket om.

Tusen takk for god info! Minsten og jeg er straks på vei for å kjøpe tre fra en tilfeldig valgt gård fra den linken.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:16   #685
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Da er juletreet jammen i boks!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:21   #686
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har ikke sånn voldsom julestemning jeg heller, ikke når det plasker ned ute
Men jeg tenker ikke så mye på det. Kanskje fordi jeg ikke er så veldig «tradisjonell» av meg… jeg synes jula er kos, men jeg har ikke så veldig dype følelser knyttet mot jula

Det jeg gleder meg mest til er at jeg har ganske mye fri i år

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:39   #687
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Her begynner julestemningen å snike seg innpå meg. Vi fikk unna nesten alle julegavene i går. Venter på ei bok jeg har bestilt, samt et spill det var utsolgt for, og har ikke kjøpt til mannen ennå, men ellers er vi ferdige. I dag har jeg fått ryddet skikkelig, og kokt saltkjøtt til pålegg, mens mann og unger var på kino. Tenker å koke gomme etter håndballkampen, og lage deig til cookies som skal bakes ut i morgen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:52   #688
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.650
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

I stedet for å gjøre juleting inne tok vi oss en tur ut i det fine været.

Så har åtteåringen funnet diverse leker og sko som var for små og det er nå levert til flyktninger. Avsluttet med tur på kirkegården, men det var så mørkt og vanskelig å se at vi må gå mens det er lyst på julaften. Det var nesten litt skumnelt å gå der nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:54   #689
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.933
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Treet er dusjet, alle juleeskene står i stua. Julestemning begynte jaggu å komme litt snikende.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:55   #690
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Skal man dusje treet?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:58   #691
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.933
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Nei, man må ikke det, men vi lærte det av noen med allergi for åfjerne mesteparten av allergenene i treet. Ikke alvorlig allergi her. Jeg plages av pollen og kan reagere og vil ikke ha plasttre.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 18:17   #692
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Ah ok. Da dropper vi dusjen. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 20:27   #693
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.711
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi pleier også å dusje treet. Da slipper vi tette lunger i jula.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 20:56   #694
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Nå tror jeg bare vi mangler matinnkjøp før jul. Prøver å lage en liste der jeg ikke handler alt for mye, men heller ikke mangler noe essensielt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:11   #695
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Julekabalen er lagt, garantert noen som blir skuffet i år også men sånn får det bare være.

Jeg skal på gaveshopping i morgen og satser på å komme i mål. Litt håpløst med besteforeldre som bare gir penger men som mener at det MÅ være noe under treet.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:22   #696
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.650
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det MÅ jo ikke det. Særlig ikke om de ikke ønsker seg noe spesielt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:30   #697
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.082
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Eg pleier notere utover høsten etter kvart som jenta ønsker seg ting, og så kjøper eg for tusenlappen som kjem frå farfaren. Så det er alltid han som har dei kuleste gavene. Hehehe. Så sett blir det ikkje så vanskelig å få noe under treet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:33   #698
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det er ikke småpenger det er snakk om heller det er 750+1000 til hver det blir veldig lite gaver om vi skal legge alle pengene inn i det vi tenker å kjøpe. Æsj!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:34   #699
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har såvidt begynt å kjøpe julegaver, har et hus i kaos og skal ha julaften her.. Ser for meg en litt hektisk uke nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:38   #700
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.650
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Men Frøy, kanskje det er bedre med få men riktige gaver enn mange bare for å kjøpe noe? Det viktigste er at barna blir fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no