Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-13, 20:16   #681
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Serafin: Nyyydelige sokker!!

Gammel 23-02-13, 21:58   #682
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Marius til meg selv:

Gammel 23-02-13, 21:58   #683
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så flotte farger, Spoon. Den kledde deg.

Gammel 24-02-13, 22:43   #684
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Jeg har strikket litt i det siste. Først ei ullbukse til sønnen min, og så måtte jeg prøve meg på Oslo-anorakken. Det blir nok fler av denne. Nå er jeg i gang med jakke til ullbuksa, men den blir nok ikke ferdig med det første.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Ullbukse.JPG (102,7 KB, 12 visninger)
Filtype: jpg Oslo-anorakken.JPG (130,0 KB, 18 visninger)
Gammel 27-02-13, 14:14   #685
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En litt smalere versjon av Skappel-genseren til min niese.

Gammel 01-03-13, 14:46   #686
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kosekjole

Sist redigert av slaraffen : 01-03-13 kl 14:51.
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 01-03-13, 14:53   #687
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Så flink du er, slaraffen.
Digget den siste her, herlige farger.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 01-03-13, 15:05   #688
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Det er så mange flinke her, som lager så mye fint!

Jeg har strikka ei enkel lue med ei lita ugle på.
Strikket i Puno fra Rauma, pinne 6. Knapper fra mormors gamle knappeeske, kanskje morfars skjorteknapper?

Gammel 01-03-13, 15:32   #689
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så søt lue, mina!

Jeg har strikka denne. Et helsikes mønster. Særlig hvis man skal se Ski-VM samtidig.

Gammel 03-03-13, 01:05   #690
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

På tide med litt nytt herfra igjen, og denne gangen tre ting.

Først et par selbusokker til meg selv. Måtte ha et par jeg også.

Så har jeg prøvd meg på noe nytt, nemlig å lage smykker. Ble et armbånd i første omgang, type ferdigpakke fra Panduro. Altså intet unikt, men det ga mersmak, så jeg har kjøpt inn til flere prosjekter, så får vi se hvordan det blir.

Til sist et skjørt jeg har sydd nå i helgen. Lenge siden maskinene har vært i bruk, og det var veldig moro å sy noe igjen. Kjempefornøyd med skjørtet, så kanskje jeg blir å se i skjørt endel fremover.

Flere bilder ligger her (snart): http://carreraskryt.blogspot.no/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20130219_001002.jpg (74,6 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg DSC_4686.jpg (462,4 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg DSC_4682.jpg (264,0 KB, 12 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 03-03-13, 12:55   #691
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så mye fint her, as always!! Likte veldig godt fargene på Marius-en din, Spoon!

Min andre "skappel" ble ferdig før helgen. Det tok sin tid, mista jo helt piffen en stund. Men endelig! Mye mer fornøyd med både farge og størrelse/passform på denne, kontra den første.

Gammel 03-03-13, 17:42   #692
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her står det litt stille fortiden, men noen luer har det blitt.

Hue med vri; Litlo og Kalen

Boyfriend hat:

Gammel 05-03-13, 22:46   #693
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mini sy-om fra denne kanten. Kjøpte denne skjortekjolen forleden, var super på men ble ikke komfortabel med ermene. Upraktiske med bretteermer under cardigans. Så jeg klippet, sydde og hadde i tynn strikk. Ble veldig fornøyd med resultatet.

Før:

Etter:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 05-03-13, 22:56   #694
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kokos: Enig, mye finere og mer praktisk - flinka!! Fin forresten, hmmm ...må kanskje "herme"!

Gammel 06-03-13, 17:29   #695
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Haha, Bomull, jeg vil også herme, men da kanskje lage lenger ermer.

Gammel 06-03-13, 17:38   #696
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hihi, herm i vei. Den har jo så fin passform ellers, bortsett fra ermene som er ganske håpløse i utgangspunktet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 06-03-13, 22:07   #697
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Måtte lage meg et smykke også. Artig dette

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_4688lite.jpg (46,7 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg DSC_4689lite.jpg (463,3 KB, 8 visninger)
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 07-03-13 kl 23:21.
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 06-03-13, 22:46   #698
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Flott smykke.

Gammel 09-03-13, 15:22   #699
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg befinner meg stadig i en hall e.l ventende på barn og jeg må ha noe i hendene. Denne sydde i dag, en liten ut-på-tur veske. Passer til ett par sokker-strikketøy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20130309_141635.jpg (272,7 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg IMG_20130309_141704.jpg (192,8 KB, 19 visninger)
Gammel 15-03-13, 17:26   #700
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Omslagsbolero til snuppa, strikket i Fin (babyalpakka og silke) fra Du Store Alpakka. Må dampes, da...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.