Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lamming på webkamera

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 23:50   #701
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lamming på webkamera

Uff, jeg kjenner jeg får helt vondt av den lille knotten.
Så ivrig rundt mora si mens hun hadde rier, og nå ligger den bare der i hjørnet (tror jeg da).

:sipper:

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:53   #702
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne nok ikke vært bonde, kjenner jeg.

Stakkars lammet.

Gammel 05-05-13, 23:58   #703
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ikke helt sikker på om det ikke er det sist fødte lammet som har gitt litt opp, det var svakest i utgangspkt. Lille ADHD lammet gir seg jo bare ikke uansett... Uansett kanskje en tår av bondens råmelk er på sin plass... også er det jo lov å bli sliten og ta seg en lur sånn etter at man er blitt født og sånn.

Heeelt dust er hun jo ikke hun er borte å dytter i det.... Nei nå må jeg legge meg dette er i overkant:/ Kan jo ikke ta fri i morra for å følge med på lam....eller kan jeg?

Gammel 06-05-13, 00:43   #704
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hvis det er noen trøst, så er det en del sauer som er urolige og ikke står rolig for lammene sine, før etter at de er greidd som vi sier, altså at morkaka er kommet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 00:44   #705
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nå spiser begge to. ADHD er dog litt mer aktiv. Mor slikker begge to.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 01:00   #706
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvis det er noen trøst, så er det en del sauer som er urolige og ikke står rolig for lammene sine, før etter at de er greidd som vi sier, altså at morkaka er kommet.

Jeg synes dyrene er flinke jeg. Her skal de ta seg av en nyfødt, mens neste er på vei. La merke til en sau her om dagen. To lam var født. Den ene på bena og sto og drakk melk, nr to ble slikket ren av mor, samtidig om hun lå med rier og nr tre var på vei.

Som om ikke det å presse ut en unge er nok liksom.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 01:34   #707
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg synes dyrene er flinke jeg. Her skal de ta seg av en nyfødt, mens neste er på vei. La merke til en sau her om dagen. To lam var født. Den ene på bena og sto og drakk melk, nr to ble slikket ren av mor, samtidig om hun lå med rier og nr tre var på vei.

Som om ikke det å presse ut en unge er nok liksom.

Jeg beundrer sauene jeg altså. Aldri om jeg hadde vært så stille og funnet meg i så mye under en fødsel. Det et de færreste som lager mer lyd enn et grynt eller et stønn selv om jeg står med hele armen nesten opp til skuldra mi inni sauen for å sortere lam eller få tak i et lam som ikke kommer fram selv. Står i ro gjør de også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 01:45   #708
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg beundrer sauene jeg altså. Aldri om jeg hadde vært så stille og funnet meg i så mye under en fødsel. Det et de færreste som lager mer lyd enn et grynt eller et stønn selv om jeg står med hele armen nesten opp til skuldra mi inni sauen for å sortere lam eller få tak i et lam som ikke kommer fram selv. Står i ro gjør de også.

Det er beundringsverdig ja. Synes jo riene ser nok ut til å lage mye lyd liksom.

Gammel 06-05-13, 10:06   #709
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sauen i den øv everste båsen ser ut til å slite.

Gammel 06-05-13, 10:22   #710
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dødfødt lam. Selvfølgelig ikke gøy, men det er likevel fascinerende å se hvordan bøndene jobber ved utdragelsen, hvordan de smører slim, blod og hinnerester over et annet lam for så å la sauen bli fostermor.

Gammel 06-05-13, 10:23   #711
konsulenten
Passiv

Standard

Gikk det galt?

Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 10:25   #712
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Ja. Lammet satt fast med to føtter ute lenge. Det kom en dame for å dra det ut, men det gikk ikke. Så kom en mann, og de dro i hver sin ende. Mannen måtte til og med ta spenntak. Endelig kom lammet, men dessverre ikke levende. Mannen gikk rett bort til sauen som står i nærmeste båsen. Hun hadde tre lam, og det ene ble sauset inn i utbyrden fra det dødfødte lammet og sluppet inn til sin nye mor. De går fint sammen, og hun vasker lammet omsorgsfullt.

Gammel 06-05-13, 10:57   #713
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes sauene er noen allrighte dyr

Men blir litt sentimental når de små ser litt forkomne ut.
Utrolig glad for at Floksa linket til streamingen, dette har vært veldig spennende!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 11:12   #714
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ja. Lammet satt fast med to føtter ute lenge. Det kom en dame for å dra det ut, men det gikk ikke. Så kom en mann, og de dro i hver sin ende. Mannen måtte til og med ta spenntak. Endelig kom lammet, men dessverre ikke levende.

Uff, jeg så det og jeg så at lammet så livløst ut men fikk ikke med meg hva som skjedde etter at det kom ut. De var jo nesten utenfor kameravinkelen.

Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 11:24   #715
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Ser ikke særlig sprek ut den hun står og skraper på nå heller.

Gammel 06-05-13, 11:28   #716
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ser ikke særlig sprek ut den hun står og skraper på nå heller.

Kanskje hun har vondt?

Gammel 06-05-13, 11:28   #717
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Hehe, hun ga klar beskjed til hunden om hva hun mente om dens nærvær. Pell deg bort liksom.

Gammel 06-05-13, 11:29   #718
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg at jeg så at Dagros rynket litt på nesen! Kanskje det snart er hennes tur?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 11:30   #719
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Jeg så igår at søya skraper når den vil at lammet skal reise seg.

Gammel 06-05-13, 12:29   #720
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper de får Dagros i båsen så vi får se.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.