|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå? Tråd treHekneveven av Lars Mytting. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg fant Alfred Kubin sin "Den andre siden" i bokhylla og er nesten halvferdig. Den er mildt sagt spesiell og interessant samtidig. Den blir med til England. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har nettopp lest Conn Iggulden, Lion, som handler om mannemenn i gamle Hellas og Persia, krig og ære og Perikles og Sparta og Xerxes og så videre. Ikke spesielt bra egentlig, jeg forventet ikke dyp litteratur, men forventet å bli underholdt på et tidligere tidspunkt enn godt over halvveis inn i en 500-siders bok. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leste de tre Mytting-bøkene om Hekne nylig, og trivdes egentlig godt med det - til tider litt såpete, men jeg likte personutviklingen til presten godt! Veldig lettlest og behagelig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg skal begynne på Monica Dickens sin Follyfoot fra 1972, oversattfra engelsk til norsk av Finn Larsen. Den er fra Helten sin boksamling og jeg aner ikke annet enn at den handler om hest. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Hva leser du nå? Tråd treNnedi Okorafor: Death of the Author.
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg ble nysgjerrig på hvor mange av bøkene mine jeg har lest, så omorganiserte skjønnlitteraturen og telte opp. Etter en kraftig slanking for en del år siden, har jeg ikke forferdelig mange bøker lenger, under 500 romaner. Fasiten ble at jeg husker å ha lest omtrent halvparten, og fant igjen en hel del bøker som det er uklart hvorfor jeg aldri fikk lest.
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Sv: Hva leser du nå? Tråd tre
Sånn hadde jeg det også. men så fant jeg ut at hvis jeg lager meg et eget dokument for å holde orden på hva jeg har lest (og hva jeg syns om dem) så kan det være til hjelp. Og det er det. For meg. For hver bok noterer jeg tittel, forfatter, utgivelsesår, ev oversetterens navn. I tillegg melder jeg hva jeg syns om den og om jeg har lest den før eller om det er en for meg helt ny bok. Den oversikten er lagt inn i OneDrive, så den er alltid med på telefonen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Hva leser du nå? Tråd treAndrew Miller: The Land in Winter.
|
|
|
#10 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hva leser du nå? Tråd treTo søstre av Åsne Seierstad.
|
|
|
#11 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hva leser du nå? Tråd treArbeiderhjerte av Tiller. Den er god, morsom, og skildrar på ein god måte!
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Morsom?
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Den er faktisk litt morsom.
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg synes den er morsom i form av gjenkjennbarhet. Jeg kunne praktisk talt byttet ut navnene på en hel del av personene i boka, med personer jeg kjenner IRL, både fra hjemstedet på bygda, og fra student- og akademisk miljø.
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hva leser du nå? Tråd treDet my skriv. Ikkje humor på høgt nivå, men måten folk er skildra på, er ofte gange morsomme.
|
|
|
|
#16 |
|
Lesende
Sv: Hva leser du nå? Tråd treHelten skaffet seg boka "Det Amerikanske Paradokset" av Hilde Eliassen Restad, 2024. Den tar for seg bl.a. slaveriet og segregering. 40 sider ut i boka kan jeg slå fast at den er både lærerik og godt skrevet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva leser du nå? Tråd treEin lykkeleg slutt av Maren Uthaug |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har i det siste lest tre vidt forskjellige bøker, alle bra på sin måte
|
|
|
#19 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå? Tråd treKukene Kukane av Erlend Loe. Jeg ler og ler.
|
|
![]() |
|
|