|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02
Hvis man har et spett, så kan det fungere som brekkjern hvis man er i en knipe(tang) - men det vil ikke fungere like godt motsatt vei. Spett rykker opp på ønskelisten! For det har jeg ikke. Tror jeg. |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spett har v også. Brukes hovedsakelig til å hakke opp is på gårsplassen og tidvis trappa på vinteren.
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Jeg har opptil flere brekkjern. |
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Vi har helt sikkert brekkjern, tror ikke det finnes et verktøy som mannen ikke har eller har lyst på.
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Adrienne : 04-10-24 kl 15:52. |
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Måtte spørre, vi har opptil flere. Og han kan poengtere at det finnes verktøy vi ikke har, men at han nettopp har kjøpt seg en ny muttertrekker, som han gleder seg til å teste. Montro om det betyr at jeg kan bestikke han til å bytte dekkene på min bil også?
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Ja, nå ble den trukket frem fra glemselen.
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Det jeg bruker mitt aller mest til er løftehjelp til mellomtjukke trær jeg har lagt ned og skal flytte. Så mye greiere å flytte på med brekkjernet enn å løfte.
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Det siste året har jeg brukt det til å rive opp terrassebord, demontere et gjerde, rive veggplater og som ballast da jeg sto ute og skar isolasjon.
|
|
#11 |
|
|
Bankran. |
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Som dere skjønner driver jeg ikke med demontering, riving eller noe som helst annet handywoman-arbeid.
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Jeg lurer på hvorfor Lufthansa har endret avgangen vår fra 1850 til 1920 uten å fortelle oss det. Den er ikke forsinket, ifølge avgangstavlene; da pleier det å stå tidspunktet fra billett/boardingkort, og så Ny tid. Nå bare står det 1920, som om det alltid har vært den tiden. (Flightnummeret stemmer, altså.)
|
|
#17 |
|
Klar
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Jeg har vært på miniferie med sønnen min, og nå har jeg blitt sittende og lure på hvor lenge det er naturlig å dele rom og dobbeltseng med et barn av motsatt kjønn? Sist redigert av Timar : 04-10-24 kl 20:19. |
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Jeg har vært på tur med 17-åringen i sommer, og det ble en blanding av Airbnb med to soverom, og hotell med ett rom, to senger.
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Hotellrom med to senger (twin room) er helt vanlig, det har jeg hatt også når jeg har reist med en venninne.
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva lurer du på i dag? #02Jeg delte rom med faren min i 2018. Da var jeg 45, og han var 70. Det var en leilighet med to soverom, ett med dobbeltseng og ett med to enkeltsenger. Jeg og faren min lå i enkeltsengene, mine to søstre (hhv 47 og 42) lå i dobbeltsenga.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-10-24 kl 20:27. |
|
|
![]() |
|
|