Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-22, 11:09   #721
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.906
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skar meg i fingeren på julaften og har ikke klart å strikke noe etter det.

en tror jeg skal prøve igjen i dag, har en Caramel sweater og en sweater no 14 på pinner som jeg gleder meg til å få ferdig og begynne å bruke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 12:43   #722
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg fusjonerte rettvrang-genser med rundfelling. Det fungerte helt supert.

Det var godt å høre. Jeg tror det skal bli bra!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-01-23, 13:26   #723
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.336
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som har strikket Annas Cardigan fra Petit knit?
Vurderer den til meg selv, eller noe lignende. Hvilket garn brukte du i så fall? Er i sandnes duo eller alpakka i oppskifta, men jeg er litt "nja" der. Hadde egentlig tenkt bare ull.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 03-01-23, 14:45   #724
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har kommet 1/3 på denne

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 03-01-23, 14:53   #725
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Noen som har strikket Annas Cardigan fra Petit knit?
Vurderer den til meg selv, eller noe lignende. Hvilket garn brukte du i så fall? Er i sandnes duo eller alpakka i oppskifta, men jeg er litt "nja" der. Hadde egentlig tenkt bare ull.

Ser at strikkefastheten er på 22 m pr 10 cm. Det er vel samme strikkefasthet som Sandnes Peer Gynt?
Jeg liker heller ikke Sandnes Duo. Det gir så tunge plagg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 03-01-23, 18:37   #726
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har kommet 1/3 på denne

Den var nydelig! Hva slags oppskrift er det?

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 03-01-23, 18:38   #727
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kan sikkert strikke nye tomler også? Hvis det er mer moro enn stopping?

Ja...

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 04-01-23, 09:25   #728
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Den var nydelig! Hva slags oppskrift er det?

Jeg lurer også! Fant denne, men den ser ikke helt lik ut?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 04-01-23, 13:02   #729
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Den var nydelig! Hva slags oppskrift er det?


Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lurer også! Fant denne, men den ser ikke helt lik ut?

Den som du lenker til er ikke ulik, men den jeg strikker heter Cara swetater som jeg fant i den siste boken til Lene Holme Samsøe, Heatherhill.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 04-01-23, 15:08   #730
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Den som du lenker til er ikke ulik, men den jeg strikker heter Cara swetater som jeg fant i den siste boken til Lene Holme Samsøe, Heatherhill.

Den var kjempefin! Er det mye frem-og-tilbakestrikk, eller strikker man rundt? Ingen montering av ermer, håper jeg?

Jeg har forsøkt å finne bare oppskriften, men det ser ikke ut til at det går. Jeg kjøper boken om oppskriften virker overkommelig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 04-01-23, 15:28   #731
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den var kjempefin! Er det mye frem-og-tilbakestrikk, eller strikker man rundt? Ingen montering av ermer, håper jeg?

Jeg har forsøkt å finne bare oppskriften, men det ser ikke ut til at det går. Jeg kjøper boken om oppskriften virker overkommelig.

Jeg har rekket den opp 2 ganger Det er litt frem og tilbakestrikk før man føyer sammen i rundstrikk. Strikkes ovenfra og ned, holder av masker til ermer.

De har boken på biblioteket, så det går an å bla og lese oppskriften litt nøyere før man bestemmer seg. Det ble nesten 1000 kroner i garn om man tar orginalgarnet (Peer Gynt).

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 04-01-23, 17:56   #732
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Garn er dyrt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 07:31   #733
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Garn er dyrt.

Ja det er ikke noe billig hobby…


Snuser og vurderer å strikke OL genser fra Lillehammer 94.
Noen som har strikket den?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 07:45   #734
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Garn er dyrt.

Kjempedyrt! Podens mariusgenser kommer på over 1000kr.

Men nå er garnet kommet og første arm har nettopp passert vrangborden.
En klarblå blåfarge med hvitt og rødt i mønsteret. Jeg tror det blir veldig fint. Og annerledes.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 07:54   #735
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.764
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ja det er ikke noe billig hobby…


Snuser og vurderer å strikke OL genser fra Lillehammer 94.
Noen som har strikket den?

Når prisen på garn kobles til holdbarhet på det ferdige plagget, så er ikke garn alltid dyrt. Plagg av Peer Gynt holder seg pene i tiår etter tiår med riktig stell, og det gir virkelig tilfredsstillelse å strikke med kvalitetsgarn helt uten plastinnslag.

Jeg har strikket flere OL-gensere fra Lillehammer. På 80-tallet.

Holder nå på med genser i halvpatent til barnebarn:

7133EF52-ED58-453A-A0C1-A543E1A810F7.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 08:13   #736
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.885
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

[quote=Camomilla;5200920]Ja det er ikke noe billig hobby…

Når man ikke er så rask strikker, så varer kronene leeeenge . På tredje måneden med en jakke og garnpris på 900kr, så er det ikke så ille dyrt for meg.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 22:46   #737
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.796
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Selmas sovedrakt kom på pinnene her i dag.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 05-01-23, 23:25   #738
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som kan anbefale en oppskrift på et strikket skjørt med god vidde. Litt sånn 50-tallish?
Uten fancy ting som parentstrikk og falsk (?) patent osv. her er det rett og vrang som gjelder

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 08:21   #739
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Noen som kan anbefale en oppskrift på et strikket skjørt med god vidde. Litt sånn 50-tallish?
Uten fancy ting som parentstrikk og falsk (?) patent osv. her er det rett og vrang som gjelder

Denne ligger ute gratis. https://www.sandnesgarn.no/skjort-6

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 08:38   #740
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Denne ligger ute gratis. https://www.sandnesgarn.no/skjort-6

Det var veldig fint. Men hva er «kast»?
Oppskriften så grei ut, om jeg skjønte riktig er det tre pinners syklus?
Men kast?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no