|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Sv: Märtha Louise og media
Enig. Slipp dem fri! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
Et eller annet mediehus har en spørreundersøkelse ute om kongehuset og folks oppfatning av dem, for jeg fikk det i et spørsmålsbatteri på Norstat her om dagen. Kan bli interessant å se om det har skjedd noen endringer siden sist de undersøkte.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaFra en kommentar (om høiby) i Morgenbladet:
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
Det er akkurat det, den ekstreme dobbeltmoralismen rundt det. Og nei, det er ikke bedre med dobbeltmoral enn ingen moral.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er jo ikke overrasket. Men på en eller annen måte, så føler jeg at det norske folk "eier" kongefamilien. Hun er prinsesse med bakgrunn i lover vi har bestemt. Og da synes jeg det blir umusikalsk å selge rettigheter til kommerse utenlandske blader. Et anonymt bryllup hadde vært helt ok. I tillegg kommer selvsagt debatten rundt at de må få være i fred når det passer dem, at media er slemme og domme osv.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet jeg blir sint for, er den elleville dobbeltmoralen. som Pelle skriver over her: De vil styre hele narrativet, de raser mot pressen når de utsetter for kritiske blikk på virksomheten sin, men selger det privatlivet de er så provosert over at forstyrres, til kommersielle virksomheter som ikke akkurat er kjent for verken etisk journalisme eller respekt for folks privatliv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er helt enig med deg, Pøbelsara. Og så tenker jeg litt som Pelle at det er ekstra umusikalsk å selge rettigheter til et utenlandsk blad. Blæh.
![]() |
#10 |
Unik
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNja, kongeparet lar henne få holde på; slik de alltid har gjort.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJa, vi VET faktisk ikke om kongen syns dette er ille. Kan hende han egentlig er hunky dory med dette. Jeg syns kommentaren i Morgenbladet var veldig god, og de setter søkelys på at de har ALLTID vært en dritrik adelsklassefamilie med rikingvaner og privilegier. Det bare skurrer når de ikke lenger greier å innbille oss at de er akkurat som deg og meg.
![]() |
#12 |
Unik
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJepp. Tenk på Marius som ville selge sin LV koffert til 20.000 på Finn. Ikke mange tenåringer har slikt utstyr. Kronprinsfamilien drar på dannelsesreise i fangstbu på Svalbard. Men trives også med å låne luksusyatch av hemmelig person. Martha tar med italienske motevenninner for å ta instabilder av at de rydder søppel i fjæra i Finnmark. Men finner det helt naturlig å møte Istanbuls ordfører når hun og Durek er på ferie. Slik holder de på.
![]() |
#13 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Märtha Louise og mediaSer både Ingeborg Senneset og Dr. Sandtorv på Instagram kritiserer ML og DV for det samme som gjøres her angående pressen
![]() |
#14 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg har vært ihuga republikaner i hvert fall i 30 år. Om Norge blir republikk i min levetid kan det hende jeg knerter en champisflaske. (Jeg er også tilhenger av arveskatt og utflytterskatt til en viss grad). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg skulle ønske den norske pressen responderte på dette med å skrive like mye om dette bryllupet som de gjorde om mitt.
![]() |
![]() |
#17 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
2006-2010-2013 Sist redigert av Millen : 22-08-24 kl 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tatt på
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaResten av kongefamilien har reservert seg fra å bli med på bildene tatt av mediene med enerett. Det synes jeg er ryddig og gir en ganske klart signal om hva de mener om avtalen.
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er så drittlei av å se oppslag om dette bryllupet rundt forbi. En fin overraskelse kunne jo vært om hun nå tok Derrek som etternavn og dropper den tittelen?
![]() |
|
|