Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-24, 13:16   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, kjente mennesker selger bilderettighetene til bryllupet sitt, enten man er prinsesse eller ikke. Så jeg greier ikke akkurat å kjenne på sinne. Kanskje fordi jeg ikke bryr meg spesielt mye om kongefamilien.

Men man kan ikke si at man er lei av å bli forfulgt av presse, og deretter inngå samarbeid med en av de verste brukerne av paparazzifotografer. Da innrømmer man jo at det er kritisk dekning man ikke vil ha.

Kan vi ikke bare slutte med kongehus?

Enig. Slipp dem fri!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:26   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan vi ikke bare slutte med kongehus?

Et eller annet mediehus har en spørreundersøkelse ute om kongehuset og folks oppfatning av dem, for jeg fikk det i et spørsmålsbatteri på Norstat her om dagen. Kan bli interessant å se om det har skjedd noen endringer siden sist de undersøkte.

Gammel 21-08-24, 13:24   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra en kommentar (om høiby) i Morgenbladet:

Sitat:

Selv om kritikken mot engleskolen var sterk, har prinsessens ulike krumspring fått plass i fortellingen om den rause, folkelige og tolerante annerledes-kongefamilien. Det tror jeg også kunne ha skjedd med Durek Verrett, til tross for alle hans medaljonger og Instagram-opptrinn.

Problemet oppstår først når prinsessen og Verrett oppfører seg som det privilegerte adelsparet de faktisk er, og forsøker å tjene penger på sin offentlige rolle samtidig som de kritiserer pressen hver gang den retter et kritisk søkelys på deres virksomhet. Det kan lett lukte av privilegieblindhet, og det er mer skadelig for det norske kongehuset enn all verdens sjamanvirksomhet

Gammel 21-08-24, 13:27   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fra en kommentar (om høiby) i Morgenbladet:

Det er akkurat det, den ekstreme dobbeltmoralismen rundt det. Og nei, det er ikke bedre med dobbeltmoral enn ingen moral.

Gammel 21-08-24, 13:25   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/...O70GR2aOJo3h1g

Gammel 21-08-24, 13:53   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Pøblis.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:54   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er jo ikke overrasket. Men på en eller annen måte, så føler jeg at det norske folk "eier" kongefamilien. Hun er prinsesse med bakgrunn i lover vi har bestemt. Og da synes jeg det blir umusikalsk å selge rettigheter til kommerse utenlandske blader. Et anonymt bryllup hadde vært helt ok. I tillegg kommer selvsagt debatten rundt at de må få være i fred når det passer dem, at media er slemme og domme osv.

Gammel 21-08-24, 14:17   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg blir sint for, er den elleville dobbeltmoralen. som Pelle skriver over her: De vil styre hele narrativet, de raser mot pressen når de utsetter for kritiske blikk på virksomheten sin, men selger det privatlivet de er så provosert over at forstyrres, til kommersielle virksomheter som ikke akkurat er kjent for verken etisk journalisme eller respekt for folks privatliv.
Durek snakker dritt om et helt folk, mens ML sitter og nikker og smiler og skiter elegant i eget reir så det synger etter.

Og så har jeg helt ekte medfølelse med de to gamle foreldrene som blir spilt så til de grader over sidelinjen av datteren og hennes blivende ektemann. De kjører ellevilt show og utnytter hennes prinsessetittel og -status grovt. Og smakløst.

Ja, jeg synes vi burde kvitte oss med hele greia.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 14:26   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig med deg, Pøbelsara. Og så tenker jeg litt som Pelle at det er ekstra umusikalsk å selge rettigheter til et utenlandsk blad. Blæh.

Gammel 21-08-24, 14:26   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, kongeparet lar henne få holde på; slik de alltid har gjort.

Jeg for min del skulle ønske Norge kunne hatt en skikkelig debatt om styreform, som ikke handlet om at Mette Marit er sååå empatisk og at Ingrid er pen og kjekk jente. Men det fremstår umulig, for alle i politikken synes at kongen er en hyggelig fyr.

Gammel 21-08-24, 14:49   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi VET faktisk ikke om kongen syns dette er ille. Kan hende han egentlig er hunky dory med dette. Jeg syns kommentaren i Morgenbladet var veldig god, og de setter søkelys på at de har ALLTID vært en dritrik adelsklassefamilie med rikingvaner og privilegier. Det bare skurrer når de ikke lenger greier å innbille oss at de er akkurat som deg og meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 15:08   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jepp. Tenk på Marius som ville selge sin LV koffert til 20.000 på Finn. Ikke mange tenåringer har slikt utstyr. Kronprinsfamilien drar på dannelsesreise i fangstbu på Svalbard. Men trives også med å låne luksusyatch av hemmelig person. Martha tar med italienske motevenninner for å ta instabilder av at de rydder søppel i fjæra i Finnmark. Men finner det helt naturlig å møte Istanbuls ordfører når hun og Durek er på ferie. Slik holder de på.

Gammel 21-08-24, 15:38   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ser både Ingeborg Senneset og Dr. Sandtorv på Instagram kritiserer ML og DV for det samme som gjøres her angående pressen

Gammel 21-08-24, 16:09   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært ihuga republikaner i hvert fall i 30 år. Om Norge blir republikk i min levetid kan det hende jeg knerter en champisflaske. (Jeg er også tilhenger av arveskatt og utflytterskatt til en viss grad).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 16:40   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske den norske pressen responderte på dette med å skrive like mye om dette bryllupet som de gjorde om mitt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 17:03   #16
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skulle ønske den norske pressen responderte på dette med å skrive like mye om dette bryllupet som de gjorde om mitt.

Words.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 19:20   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...sitt-til-hello

Sist redigert av Millen : 22-08-24 kl 00:17.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 00:58   #18
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Resten av kongefamilien har reservert seg fra å bli med på bildene tatt av mediene med enerett. Det synes jeg er ryddig og gir en ganske klart signal om hva de mener om avtalen.

Gammel 27-08-24, 16:49   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så drittlei av å se oppslag om dette bryllupet rundt forbi. En fin overraskelse kunne jo vært om hun nå tok Derrek som etternavn og dropper den tittelen?

(Det er jo helt vilt, egentlig, av omfang og oppstyr rundt noen som gjør en handling med juridisk konsekvens for andre gang.)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-24, 18:25   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Märtha Derrek og Durek Verrett - jo, det klinger bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.