Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-23, 15:41   #721
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Gruff: fikk nettopp beskjed om at jeg har D-vit-mangel. Det var jo ikke akkurat noen stor overraskelse, all den tid jeg har slurvet. Så gruffingen er over MEG SELV som kan være SÅ DUM å slurve med D-vitamin i vinterhalvåret?! Nå må jeg fylle på. Men kanskje jeg som en bonus vil oppleve en viss energiøkning.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 05-06-23, 18:17   #722
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer litt over eksamen. Flott at man kan velge å skrive ut i fra sin egen organisasjon, men hvor anonym er man da egentlig?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå  
Gammel 06-06-23, 12:51   #723
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gruffer over DnB som kjøpte Sbanken. Nå fikk jeg epost fra Sbanken - et konsept fra DnB. Nei! Dere er ikke "et konsept"! Sbanken - oppkjøpt av haiene, kunne det stått heller. Frekkingene!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 06-06-23, 14:34   #724
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er det lov å gruffe over egne "barn"?

Gammel 06-06-23, 14:38   #725
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lov, trøtt!

Jeg gruffer over jobbrelaterte ting jeg ikke får gjort noe med.

Gammel 06-06-23, 16:34   #726
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er det lov å gruffe over egne "barn"?

Ja.

Gammel 07-06-23, 01:45   #727
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokka er kvart på to og vi er nettopp ferdige med å ha inn sauen. Som stakk gjennom gjerdet fordi det er så tørt at jordinga ikke funker så de får ikke strøm fra gjerdet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 07-06-23, 17:22   #728
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg tenker at bedrifter burde kunne gi sine førstelinjeservicearbeidere lov til å sette grenser for ufine kunder/medlemmer.

Jeg vil gjerne ha lov til å si at 'jeg forstår at du ikke liker det jeg formidler, men jeg er ikke din søppelkasse.'

Jeg tror til og med at bedriftene ikke hadde tapt på å gi oss lov til å sette grenser.

Shun er aktiv nå  
Gammel 07-06-23, 17:48   #729
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Meg selv. Hvorfor kan jeg ikke bare holde kjeft så slipper jeg få angst over det jeg sa etterpå.

Gammel 07-06-23, 18:04   #730
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Skulle ønske det kunne skjedd noe bra snart, at jeg kunne fått gode nyheter for en gangs skyld.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 07-06-23, 18:37   #731
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg tenker at bedrifter burde kunne gi sine førstelinjeservicearbeidere lov til å sette grenser for ufine kunder/medlemmer.

Jeg vil gjerne ha lov til å si at 'jeg forstår at du ikke liker det jeg formidler, men jeg er ikke din søppelkasse.'

Jeg tror til og med at bedriftene ikke hadde tapt på å gi oss lov til å sette grenser.

Kunden har faktisk ikke alltid rett. Jobbet mye med kundesupport.

Gammel 07-06-23, 20:06   #732
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Digresjon, men opprinnelig var uttrykket «the customer is always right in matters of taste», altså at det er kundens smak som teller, men av en eller annen grunn har uttrykket blitt amputert.

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 07-06-23, 21:34   #733
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Meg selv. Hvorfor kan jeg ikke bare holde kjeft så slipper jeg få angst over det jeg sa etterpå.

Kjenner til den, det er frustrerende.

Gammel 07-06-23, 21:40   #734
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Det er det lov til hos oss! De som tar de ubehagelige telefonene skal selvfølgelig være empatiske og forståelsesfulle, men de skal ikke la seg tråkke på.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 08-06-23, 07:55   #735
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gangene jeg blir hissig på kunderservice pleier jeg alltid å understreke at jeg er klar over at det ikke er de personlig som er årsaken til at jeg er i overkant sint, men at de gjerne må henvise meg videre til de somer ansvarlige. Jeg hadde nettopp en runde med Telia, som solgte meg en pakke, lovte meg skriftlig på sms at den skulle inneholde x og y, men så viste det seg at det bare var y. Og selv om jeg sendte over bevis på hva jeg var blitt lovet, så var det bare «nor our problem, og du kan ikke kansellere, fordi liten skrift gjør at den store skriften ikke gjelder. Da mistet jeg klinkekulene og gikk over til skriftlig kommunikasjon. Så ringte kundeservice meg og sa at jeg kunne kansellere. Gjorde det, og fikk som svar «du hører fra oss innen 3-4 virkedager. Hørte nada, ringte dem etter to ukerog fikk beskjed. «Nei du kan ikke kansellere uten Digert Gebyr». Men nå kunne de inkludere x plutselig likevel. Fikk Mail med «du skal likevel få det du MUNTLIG ble lovet». Sendte dem kopi av det jeg hadde fått skriftlig og sa at kanskje de fikk LITT mer fornøyde kunder om de holdt det de lovet, rettet opp feil og beskylder oss for å lyve om ting vi faktisk kan bevise.

Jeg misunner IKKE dem som sitter i første linje og tar i mot gruff på vegne av inkompetente medarbeidere altså.

Gammel 08-06-23, 08:14   #736
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er vokst opp i butikk og lærte av bestefaren min: "Kunden har alltid rett, helt til de plutselig tar fryktelig feil"

Med dette mente han at vi skulle strekke oss langt, men at på et tidspunkt var det lov til å sette ned foten. Jeg har levd etter det siden også.

Gammel 08-06-23, 12:29   #737
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De gangene jeg blir hissig på kunderservice pleier jeg alltid å understreke at jeg er klar over at det ikke er de personlig som er årsaken til at jeg er i overkant sint, men at de gjerne må henvise meg videre til de somer ansvarlige.

Jeg misunner IKKE dem som sitter i første linje og tar i mot gruff på vegne av inkompetente medarbeidere altså.

Der er jeg også. Ev. så ber jeg dem videreformidle til noen som kan gjøre noe med saken, hvis de ikke kan sette meg videre.

Det er gjerne da du skiller folk som er flinke i jobben sin og dem som burde gjort noe annet også, for øvrig.

Jeg gruffer over dårlig søvn for tida. Jeg er skikkelig sliten etter korhelg med for lite søvn og mye busskjøring og så jobbreise der jeg skulle lede to dagers program og være på hele tiden. Vel hjemme i går gledet jeg meg til å endelig sove i egen seng, men har vært plaget av mareritt i hele natt. Aner ikke hvorfor, men nå er jeg helt zombie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 08-06-23, 15:35   #738
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Idioter som bare tenker på seg selv i trafikken.
Og meg selv som ikke tenkte langt nok. Burde jo selvsagt kjørt rundt rundt.
Jaggu glad jeg ikke skal ut av byen hver dag rundt arbeidsslutt.

Gammel 08-06-23, 16:47   #739
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Måker som synes det er en god ide å lande rett foran bilen. Den ble veldig flat stakkar. Får trøste meg med at den nok døde momentant.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 08-06-23, 19:47   #740
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sjølv om ein har ein pose smågodt liggande betyr ikkje det at ein må ete til og med dei bitane ein ikkje likar. Men slik gikk det, og no er eg kvalm. Det var det ikkje verdt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.