Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-24, 12:49   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvor lenge jeg skal hoste. Har holdt på i åtte-ni dager nå og det er fortsatt kiling nedover luftrøret og tørrhoste. Når tenker man lege?

Gammel 05-10-24, 14:54   #2
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi delte rom med Herremannen, 21, i sommer. Jeg kunne ha gjort det alene også. Jeg kunne ha delt rom med faren min også om det trengtes, men greit med to senger om den muligheten finnes.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 15:06   #3
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen her ønsket ikke å dele seng lengre når han var 12 år. Nå er han voksen og vi deler gjerne hotellrom men da med to senger.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 17:00   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har delt med min sønn, men husker ikke når vi sluttet. Noen steder er det digre senger.

Vi har aldri hatt to hotellrom.

Gammel 05-10-24, 19:01   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler fortsatt rom med snart 22-åringen når vi er på tur sammen. Husker dog ikke sist jeg delte seng med han, men det hadde ikke vært noe problem dersom det var "twin beds".

Vi var dog på en B&B på Isle of Wight hvor de hadde utrolig mange rare regler, og der fikk vi direkte kjeft fordi vi hadde prøvd å booke familierom da vi hadde med oss sønnen, som da var 17. De sa at det var høyst ureglementært og insinuerte nærmest at dette var nærmest sykelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 11:12   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om denne nettsiden/stedet er genuin…..
#brent barn lukter vondt
https://moods.no/c/sale/lagertomming...tm_term=marked

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 11:39   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg lurer på om denne nettsiden/stedet er genuin…..
#brent barn lukter vondt
https://moods.no/c/sale/lagertomming...tm_term=marked

Jeg synes den ser ok ut, hadde lett tatt sjansen der.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 14:01   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvor lang tid kan det ta en helt ubrukelig mamma p rydde er komplett kaotisk barnerom ?

Inkluder detaljer som
*Åtteåring som ikke liker tanken på å kvitte seg med ting
*Derfor har et lekekjøkken og duplo på rommet sitt
*Noe begrenset kapasitet/plass til å lagre vekk mer babyleker
*Mor mener at duplo, Brio og lekekjøkken er slikt hun vil ta vare på til barnebarna

Og åpenbart at ingen reelt har ryddet det rommelig skikkelig på evigheter og litt til.
Og nei, da mener jeg ikke ukesvis. Det er lenger enn som så.

Ideelt sett skal det ryddes og tømmes for mye. Bytte deng med søstera. Kanskje også få inn pulten til søstram eller en ny pult, om plass.

(Søstra har ikke hemninger om å la mor legge senga på finn til høystbydende/førstemann som henter den mot at hun får ny seng som er 120 eller 140 bred og helst sånn som kan løfte opp madrassen og ha ting under.. og få skrivebord med mye skuffer og gis plass.

Lykke til med å få plass til det på rommet. Hun har en pult i dag. Gamingpult egentlig. I bruk som sminkebord så lite plass til lekser.

Prosessen begynner uansett med det rommet til 8 åringen.

En stk mor som må ta seg sammen. Og lære den 8 åringen å rydde. For hennes rydding gjør ikke nytten.

Sist redigert av Malama : 13-10-24 kl 14:11.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 14:29   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg delte seng med knerten en natt i sommer. Han ville ha en pause fra søsteren som han egentlig delte rom med, og så passet det best at han sov hos meg. Det var en stor dobbeltseng. Den samme natta delte mannen og snuppa rom også, men der var det to senger.

Vi delte visst dobbeltseng i vinterferien også. Når jeg tenker meg om. Da var det bare oss to på tur.

Gammel 14-10-24, 18:56   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om noen her har en oppskrift på en 100% melkeproteinfri langpannekake. Trenger det til samlingen etter bisettelsen etter Mutter'n.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 22:20   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg lurer på om noen her har en oppskrift på en 100% melkeproteinfri langpannekake. Trenger det til samlingen etter bisettelsen etter Mutter'n.

Jeg har oppskrift på en gluten og melkefri sjokoladekake. Den er helt fantastisk god! Den kan også fryses. Jeg har ofte laget den med vanlig mel, men uten noe form for melk (her snakker vi melkeprotein allergi). Si ifra hvis du vil ha den.

Gammel 14-10-24, 19:18   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Denne bakte jeg en gang som et melkefritt alternativ, var veldig god: https://gronnmatportal.no/2012/12/su...g-vaniljekake/ Ellers er alle veganske alternativ fritt for melkeprotein.

Gammel 14-10-24, 20:21   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Til Jolie: Joda, de er det, men jeg er litt for sliten til å lete selv nå om dagen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-10-24, 12:29   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Hvor mye kan jeg få for 800 gram lettkokte havregryn nå om dagen? Best før datoen er august i fjor.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-10-24, 17:30   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvor mye kan jeg få for 800 gram lettkokte havregryn nå om dagen? Best før datoen er august i fjor.

Det kommer an på om de er glutenfrie. Er de det, er markedet hot for tiden!

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 17-10-24, 10:10   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det kommer an på om de er glutenfrie. Er de det, er markedet hot for tiden!

Jeg løper og sjekker. ...
Den pakka får meg til å innse at havregryn brukes særdeles sjeldent her i huset.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-10-24, 19:19   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det er bare å bruke vegansk margarin, eventuelt rapsolje, og plantemelk i stedet for melkeprodukter. Og skal det være sjokolade i må du passe på at den er melkefri.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 14-10-24, 19:45   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Rapsolje er vel gull tenker jeg! Det får frem smakene i kakene på en god måte. Hva med å lage en langpanne eplekake med rapsolje og eplejus?https://www.aftenposten.no/oslo/sult...beste-eplekake

Gammel 16-10-24, 13:10   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lettkokte havregryn kunne jeg fint lagd mat av selv om de gikk ut på dato for et år siden.

Gammel 16-10-24, 14:09   #20
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Lettkokte havregryn kunne jeg fint lagd mat av selv om de gikk ut på dato for et år siden.

Samme her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.